Citat:
Ursprungligen postat av
Freija21
Mycket bra skrivet / tänkt!! Hoppas att många från Mariestad läser detta och tänker så att det knakar!
En sak bara, långtifrån alla Helenas vänner har namngivets i denna tråd.
Jag tror att GM var "känd" av HA på ett eller annat sätt däremot är jag osäker på hur "känd" han är/var för Helenas övriga vänner (med hänvisning till min tidigare post).
Mariestad 1992 var en liten stad och alla kände alla - mer eller mindre.
Om man antar att samtliga vänner till HA varit inne på förhör.
Om man antar att nästan alla som var på Stadt samma kväll som HA varit inne på förhör.
Om ovan antaganden stämmer betyder det att GM sannolikt varit inne på förhör. Flera personer har också varit på förhör flera gånger.
Om man antar att polisen kollat upp minst 90% av alla tips som kommit in.
Om man antar att polisen även förhört samtliga vittnesuppgifter som angivits och kommit in samt kollat upp dessa.
Om man kollat samtliga förhörda personers alibin så att det stämmer med vad de angivit i förhör.
Om ovan antaganden är på något sätt sanningsenliga så BÖR polisen ha ringat in någon misstänkt GM. (Fast de inte kunnat bevisa detta ännu).
Vad jag vill ha sagt är att det i dagsläget finns en Pilot som blivit delgiven misstanke. Denna Pilot har antagligen ringats in på någon av ovan antaganden. Vi i tråden vet dock inte vem denna Pilot är. Med tanke på alla nämnda så ÄR Pilot inte någon av dessa. Det har vi indikationer på.
Pilot är då sannolikt en annan person än de nämnda i tråden och det är dags att titta på HA övriga inre- och yttre bekantskapskretser för att hitta Pilot. I tråden har de redan namngivna personernas vara eller icke vara misstänkt redan ältats om och om igen, inget nytt har kommit fram av dessa de senaste 15 åren.
Jag tror att tråden helt enkelt bör titta på HA andra vänner (enligt min tidigare post) istället för att fortsätta älta de redan namngivna. Jag tror faktiskt inte att GM finns att hitta i den kretsen.
Rörigt inlägg..hoppas ni förstår vad jag är ute efter.