Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Menade att hon verkade märkbart tagen över att t.ex. den här tråden kommit att peka ut alla och ingen. Det var knappast meningen som hon sa, hon var också besviken över beskyllningar att vara i konspiration med polisen. Hon menade att allt de gjorde var för familjens skull och kanske för att putta lite fart i utredningen. Ledsen kanske var fel ordval men något däråt.
För att förstå vem GM är måste man försöka förstå händelseförloppet aktuella natten.
Det jag presenterar här är en hypotes vad som händer mellan ca kl 1:30 till 2:40 baserat på vittnesmål,tider och vad som är mest sannolikt.
kl 1:30
HA ringer sin syster och ber henne lämna dörren olåst, HA har glömt nyckeln hos PW. När HA kommer hem ska hon väcka systern för att ha lite tjejsnack, dvs HA tänker sig att gå hem.
Kl 2:05
HA träffar GM någonstans mellan statshotellet och bron, de gör sällskap av den anledningen att de känner varandra och ska åt samma håll.
KL 2:10
Vittne möter HA och GM vid bron, HA går den vägen som hon alltid går
Kl 2:20
På stigen gör GM ett närmande mot HA vilket leder till bråk och slutar med dråp. Detta hör vittnet "Hanna"
KL 2:25
GM springer hem, hämtar sin bil kör närmsta vägen till brottsplatsen via cykelvägen. När GM släpar HA mot bilen faller skorna av och de kastas in i skogen.
Kl 2:35
GM kör tillbaka på cykelvägen. Detta ser killarna i bilen.
Jag ser vad detta leder, har jag fel ber jag om ursäkt, har jag rätt så går detta att utveckla,
Kom med saklig kritik, tack