Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Jag tolkar det här som att du verkligen inte har någon forskning som du vill åberopa som stöd för dina allt mer megalomaniska förvirrade proklamationer.
Välkommen tillbaka när du blir försöksutskriven och då med forskningsstöd till det du vill argumentera för.
Till dess, adios.
Uppenbarligen förstod du inte ett smack
Så vilket av 1-5 är du?
Jag upprepar så att du kanske förstår denna gång:
Jag ska försöka förklara en sak om forskning som kanske är alldeles för avancerat för att du ska förstå det, men jag testar. Och ja, jag kommer att förenkla så mycket det går och dra det till extremer för att göra det tydligt.
Man kan bara bevisa ett "positivt påstående" och inte ett "negativt påstående".
Tex:
Påstående: "Grisar kan flyga"
Bevis: Korrekt genomförda studier, granskade och upprepade av andra oberoende forskare, som visar att grisar kan flyga.
Påstående: "Grisar kan inte flyga"
Detta går aldrig att bevisa för man kan alltid säga:
- "Det kan de visst, men de vägrar visa det för de vet att människan då skulle bli jätterädda och utrota dem"
- "Jo de kan de, men vi har bara inte gett dem rätt förutsättningar"
- "Det kan, men de har bara gjort det då ingen har sett dem göra det"
Så, alltså är det upp till den som har ett "positivt påstående" att bevisa detta då det "negativa påståendet" gäller till motsatsen bevisats.
Med andra ord, tills det "positiva påståendet" bevisats så är det "negativa påståendet" sanning och det som gäller som fakta idag.
Detta är en av grunderna i korrekt forskning och om du inte förstår det så är du något av följande:
1 - dum i huvudet
2 - helt hjärndöd
3 - så fast i konspirationsvärden att prata med dig är meningslöst
4 - paranoid-schizofren
5 - outbildad
Så, förstår du eller inte?
Om inte vilket av 1-5 är du?
Till hypnos:
Påstående: "Man kan med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det"
Bevis: Korrekt genomförda studier, granskade och upprepade av andra oberoende forskare, som visar att man kan med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det.
DET FINNS INGA SÅDANA BEVIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med andra ord så gäller det "negativa påståendet" som sanning och fakta:
"Det går INTE att med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det"
Jag ser fram emot dina vansinniga svar och ditt konspirationsteoretiska paranoid-schizofrena svammel. För vi bägge vet att det är precis vad som kommer att komma