2017-07-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att du säger att du är "expert" på hypnos säger ingenting om du inte samtidigt visar att så verkligen är fallet. Citera den forskning som du åberopar så kanske du samtidigt kan briljera lite med din expertis.

Vem vet, du kanske trots allt INTE är mytoman.

Att jag ska bevisa min expertis till en person som dig är som att en astronaut ska bevisa sin expertis till en 4-åring med en mekanolåda.

Det kommer ju inte spela någon roll vilken forskning eller bevis som tas fram, du är fullständigt faktaresistent i alla fall och kommer bara svamla bort det med paranoid-schizofrena idéer.

Jag svarar gärna på frågor om hypnos så att du kan få chansen att lära dig från en som faktiskt vet hur det fungerar.
Citera
2017-07-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Att jag ska bevisa min expertis till en person som dig är som att en astronaut ska bevisa sin expertis till en 4-åring med en mekanolåda.

Det kommer ju inte spela någon roll vilken forskning eller bevis som tas fram, du är fullständigt faktaresistent i alla fall och kommer bara svamla bort det med paranoid-schizofrena idéer.

Jag svarar gärna på frågor om hypnos så att du kan få chansen att lära dig från en som faktiskt vet hur det fungerar.
Du har uppenbara svårigheter att tillgodogöra dig mycket enkel text, men jag försöker igen, den här gången med versaler.

VILKEN FORSKNING VILL DU ÅBEROPA SOM STÖD FÖR ATT DET INTE GÅR ATT HYPNOTISERA NÅGON TILL ATT FÖRSÖKA MÖRDA TROTS ATT DET GÅR EMOT PERSONENS DJUPT HÅLLNA MORALISKA ÖVERTYGELSE?

Vill du att jag fetar texten också!
Citera
2017-07-14, 12:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var du som angav click bait = annonsintäkter = förfalskade CIA-dokument.

Amazon-intäkterna är max ca 15 spänn per bok i genomsnitt. 100 sålda böcker via sajten = 1,500 kr. 1000 sålda böcker = 15 000 kr minus skatt, vilket är ungefärligt existensminimum för en person per månad. Från det ska dras kostnaden för att konstruera/driva sajten och kostnaden för dina medvetna förfalskningar, vilka i så fall för länge sedan borde ha uppdagats givet att man tydligt anger dokumentens ID i anslutning till respektive publicering = minskad försäljning av böckerna de hämtar sin info ifrån + exponentiellt avtagande click bait när deras scam blir känd i allt vidare kretsar.

Det här blir man tjock på, menar du?

Jag har aldrig påstått att folket bakom just din källa skulle ha förfalskat dokumentet - de säger ju bara precis samma sak som många andra.. Om det är falskt så kan ju källan vara vilken som helst av en hel uppsjö siter som publicerat det - eller någon som bara gillar att trolla.. Är internet något helt nytt för dig eller är det bara källkritik som du står frågande inför?
Citera
2017-07-14, 12:54
Moderator
OT raderat.

/Moderator
Citera
2017-07-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har aldrig påstått att folket bakom just din källa skulle ha förfalskat dokumentet - de säger ju bara precis samma sak som många andra.. Om det är falskt så kan ju källan vara vilken som helst av en hel uppsjö siter som publicerat det - eller någon som bara gillar att trolla.. Är internet något helt nytt för dig eller är det bara källkritik som du står frågande inför?
Dokumentet i fråga har laddats ner till sajten från en cd från CIA efter en FOIA. Det har dessutom vidhängande ID vilket sammantaget ger tre alternativ:

1. Dokumentet är autentiskt.

2. Dukumentet + ID är förfalskat av personerna bakom wanttoknow.info.

3. Dokumentet är förfalskat av någon inom CIA.

Vilket alternativ menar du är det mest trovärdiga och varför?
Citera
2017-07-14, 13:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dokumentet i fråga har laddats ner till sajten från en cd från CIA efter en FOIA. Det har dessutom vidhängande ID vilket sammantaget ger tre alternativ:

Det vidhängande id't är detsamma som används i PC-spelet Outlast, samt på de flesta andra siter som publicerat det.
Flera andra siter anger också att man kan beställa en cd från CIA. CIA skriver dock att det mesta finns att ladda hem från deras hemsida, men där finns inte dokumentet.

Om det är förfalskat så kan precis vilket troll som helst tagit texten från spelet och fejkat dokumentet.

Din källa, och alla andra jag kollat upp, är publicerade flera år efter spelet gavs ut..

Du kan ju beställa cd'n från CIA om du tror det är äkta, tills dess tänker jag inte tro på något som ingen någonsin lyckats visa...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-14 kl. 13:16.
Citera
2017-07-14, 13:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Rent felslut, om man inte kan få verifierat av CIA att dokumentet är autentiskt så kan den vara en förfalskning av någon. precis som Snakeplissken skrev behöver det inte vara just de bakom siten som förfalskat.

Men du vill väl återigen ha en snuttefilt att hålla i när alla sökningar på seriösa psykologi-siter ger att man inte kan hyptotisera någon att göra saker mot deras uppfattning. Det finns några som menar teoretisk att man skulle kunna bryta ner någon till att ändra sin moraliska uppfattning men till och med Richard Kluft menar att det skulle kräva en hel del arbete, man tar ingen från gatan på någon dag.

Men någon forskning resultat eller studier etiska eller oetiska visar på att man någonsin lyckats med detta.

Förutom det som du länkat till som har en ytterst tveksam provience.
Citera
2017-07-14, 14:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Enligt hemsidan du hänvisar till ska uppgifterna komma från en bok av Colin Ross, Bluebird (det är i alla fall den boken som ger sökträff på dokumenttiteln)). Den boken är från år 2000, så då verkar det trots allt som om dokumentet skulle vara äkta.
This mind control summary is based on astonishing excerpts from three landmark books: Bluebird by Colin Ross, MD; Mind Controllers by Armen Victorian; and A Nation Betrayed by Carol Rutz. The authors provide hundreds of footnotes to support their thorough research. Their revealing information is derived largely from 18,000 pages of declassified CIA mind control documents. To order these key documents from the U.S. government

Dock verkar det som om CIA inte anser att forskningen var så tillförlitlig - så här skrev CIA själva om just Bluebirddokumentationen - år 2002.
"Another category of the newly discovered material is a collection of files, films, and tapes concerning hypnotism. The material indicates a strong interest but little, if any, operational use of this medium. A great deal of reference material was studied and analysed, various authorities were consulted, and several Agency employees were trained in the art of hypnotism. A program of hypnosis testing and experimentation was conducted between 1951 and 1954 using volunteer Agency employees as subjects. An interim report in 1954 regarding these tests states that the tests were neither of sufficient complexity nor conducted under the hazardous conditions necessary to warrant "extravagant" claims for operational use; however, there were strong indications of the potential of hypnotism as an offensive and defensive aid.
https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP81-00261R000300050005-3.pdf

Så även om dokumentet stämmer så anser inte ens CIA att det är tillförlitligt framtaget..
Jag vet fortfarande ingenting om seriös hypnotism, men detta experiment ger mig samma vibbar som när CIA några år senare anlitade Puthoff och Targ (ett par fullblodsfoliehattar) som kom fram till att Uri Geller har paranormala förmågor.. Det blev ju rätt hårt tillbakavisat senare..

Ett annat CIA-dokument (detta har de t.o.m. på sin hemsida) berättar om den hemska fighten mellan 23 ukrainska soldater och fem storskallade aliens som fick sitt ufo nerskjutet av en missil - det gick inte så bra för soldaterna som tydligen förvandlades till sten... https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/DOC_0005517761.pdf
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-14 kl. 14:57.
Citera
2017-07-14, 16:19
Medlem
Citat:
Du har uppenbara svårigheter att tillgodogöra dig mycket enkel text, men jag försöker igen, den här gången med versaler.

VILKEN FORSKNING VILL DU ÅBEROPA SOM STÖD FÖR ATT DET INTE GÅR ATT HYPNOTISERA NÅGON TILL ATT FÖRSÖKA MÖRDA TROTS ATT DET GÅR EMOT PERSONENS DJUPT HÅLLNA MORALISKA ÖVERTYGELSE?

Vill du att jag fetar texten också!

Jag fetar texten så kanske du förstår, eller behöver jag skriva långsammare?

Jag ska försöka förklara en sak om forskning som kanske är alldeles för avancerat för att du ska förstå det, men jag testar. Och ja, jag kommer att förenkla så mycket det går och dra det till extremer för att göra det tydligt.

Man kan bara bevisa ett "positivt påstående" och inte ett "negativt påstående".

Tex:
Påstående: "Grisar kan flyga"
Bevis: Korrekt genomförda studier, granskade och upprepade av andra oberoende forskare, som visar att grisar kan flyga.

Påstående: "Grisar kan inte flyga"
Detta går aldrig att bevisa för man kan alltid säga:
- "Det kan de visst, men de vägrar visa det för de vet att människan då skulle bli jätterädda och utrota dem"
- "Jo de kan de, men vi har bara inte gett dem rätt förutsättningar"
- "Det kan, men de har bara gjort det då ingen har sett dem göra det"

Så, alltså är det upp till den som har ett "positivt påstående" att bevisa detta då det "negativa påståendet" gäller till motsatsen bevisats.
Med andra ord, tills det "positiva påståendet" bevisats så är det "negativa påståendet" sanning och det som gäller som fakta idag.

Detta är en av grunderna i korrekt forskning och om du inte förstår det så är du något av följande:
1 - dum i huvudet
2 - helt hjärndöd
3 - så fast i konspirationsvärden att prata med dig är meningslöst
4 - paranoid-schizofren
5 - outbildad

Så, förstår du eller inte?
Om inte vilket av 1-5 är du?

Till hypnos:

Påstående: "Man kan med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det"
Bevis: Korrekt genomförda studier, granskade och upprepade av andra oberoende forskare, som visar att man kan med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det.

DET FINNS INGA SÅDANA BEVIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Med andra ord så gäller det "negativa påståendet" som sanning och fakta:
"Det går INTE att med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det"

Jag ser fram emot dina vansinniga svar och ditt konspirationsteoretiska paranoid-schizofrena svammel. För vi bägge vet att det är precis vad som kommer att komma

Edit:
Stavning
Senast redigerad av Senjinone 2017-07-14 kl. 17:06.
Citera
2017-07-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone

Jag fetar texten så kanske du förstår, eller behöver jag skriva långsammare?

Jag ska försöka förklara en sak om forskning som kanske är alldeles för avancerat för att du ska förstå det, men jag testar. Och ja, jag kommer att förenkla så mycket det går och dra det till extremer för att göra det tydligt.

Tex:
Bevis: Korrekt genomförda studier, granskade och upprepade av andra oberoende forskare, som visar att grisar kan flyga.

- "Det kan de visst, men de vägrar visa det för de vet att människan då skulle bli jätterädda och utrota dem"

Så, alltså är det upp till den som har ett "positivt påstående" att bevisa detta då det "negativa påståendet" gäller till motsatsen bevisats.
Med andra ord, tills det "positiva påståendet" bevisats så är det "negativa påståendet" sanning och det som gäller som fakta idag.

Detta är en av grunderna i korrekt forskning och om du inte förstår det så är du något av följande:
1 - dum i huvudet
2 - helt hjärndöd
4 - paranoid-schizofren
5 - outbildad

Till hypnos:

Påstående: "Man kan med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det"
Bevis: Korrekt genomförda studier, granskade och upprepade av andra oberoende forskare, som visar att man kan med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det.

"Det går INTE att med hypnos få folk att göra saker helt mot deras moral, värderingar och vilja samt sedan få dem att glömma bort att de gjort det"

Jag ser fram emot dina vansinniga svar och ditt konspirationsteoretiska paranoid-schizofrena svammel. För vi bägge vet att det är precis vad som kommer att komma

Edit:
Stavning
Jag tolkar det här som att du verkligen inte har någon forskning som du vill åberopa som stöd för dina allt mer megalomaniska förvirrade proklamationer.

Välkommen tillbaka när du blir försöksutskriven och då med forskningsstöd till det du vill argumentera för.

Till dess, adios.
Citera
2017-07-14, 20:10
Medlem
Citat:
Jag tolkar det här som att du verkligen inte har någon forskning som du vill åberopa som stöd för dina allt mer megalomaniska förvirrade proklamationer.

Välkommen tillbaka när du blir försöksutskriven och då med forskningsstöd till det du vill argumentera för.

Till dess, adios.

Uppenbarligen förstod du inte ett smack
Så vilket av 1-5 är du?

Jag upprepar så att du kanske förstår denna gång:

Tex:

1 - dum i huvudet
2 - helt hjärndöd
4 - paranoid-schizofren
5 - outbildad

Till hypnos:

Citera
2017-07-14, 20:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Till dess, adios.

Kan du visa någon forskning som stödjer dina påståenden att man kan få folk att mörda genom hypnos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in