Citat:
1. Språkfråga. Var det som så att du menade den definitiva och slutgiltiga statestiken?
Det är du som hänvisar till 'statestik' som tydligen finns men du inte vill eller kan visa.
Citat:
2. Nej, det är +1,3% sedan föregående kvartal. Kvartalet maj-juli brukar vara ett av de sämre kvartalen för bostadsrättssäljare
Sidan var senast uppdaterad 15 juni dvs en månad sen och grafen slutar sista maj. Om du kan läsa en enkel graf kan du lätt se en nedgång de sista tre månaderna grafen täcker. Jag ska ställa upp det så pedagogiskt jag nånsin kan:
Mars -17 60 218 kr/kvm
April -17 60 116
Maj -17 59 802
Detta gäller bostadsrätter i Stockholms Län.
Citat:
3. De absoluta priserna i ett område kan falla av en mängd olika funktioner:
a. Den största anledningen brukar vara stadsbyggnadsfunktionen.
b. Den näst största anledningen brukar vara realiseringen av stadsbyggnadsfunktionen. Tex. byggnation av ickeattraktiva byggnader i gentrifierade områden.
c. Ett område klassificeras som mindre attraktivt.
d. Överutbud i förhållande till vad som efterfrågas - detta kan definitivt ske i Uppsala men är svårt att åstadkomma i Stockholms tätorter.
e. Konfundering av mätfunktionen. Eftersom statestiken handlar om genomsnitt och % utvecklingar på dessa så kan ett område få en lägre genomsnittlig värdering och negativa % även fast de absoluta priserna ökar.
Varför skriver du statestik, statistik stavas det. De absoluta priserna kan falla av många orsaker ja t,ex överutbud vilket verkar vara fallet här och naturligtvis att det vansinniga rallyt är på väg att ta slut. Folk kan eller vill inte betala dessa vansinniga priser längre. Alla bubblor spricker till slut, det kommer denna också att göra.
Citat:
4. Jag kan garantera dig att ifall man rensar bort 25% av stjärnskottsskribenterna i SVD och inför språkpolis på flashback och en ansvarig utgivare med skrivredigeringsstab så skulle flashback definitivt kunna konkurrera med SVD i debattartikels och kåserisammanhang.
Jag kan garantera dig att du har tvärfel men för all del om du tycker att Flashback håller högre kvalitet ska du naturligtvis hålla dig här och inte skriva i en sån undermålig publikation. Själv har jag haft ett par korta men dock artiklar i Kommunalarbetaren o saligt insomnade Värnpliktsnytt för länge sen

ja o så några nördiga Fanzines så klart när man var yngre men det hörde ju tiden tlll. Jag måste ändå säga att jag rankar dessa som en högre prestation än mina anonyma inlägg här men men alla har olika preferenser.