2017-07-13, 23:12
  #9325
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nått skit håller de på med, men jag är absolut inte säker på varken vad det är, varför eller hur det går till.

Vilka är de och exakt vad tror du de håller på med?

Jag har under flera år spanat in strimmor i skyn och samtliga strimmor har kommit från vanliga passagerarflygplan i linjetrafik. Jag har sett strimmor efter plan från SAS, Norwegian, Finnair, Qatar, KLM och Air France. Jag har sett strimmor från China Airways, Emirates och Aeroflot. Är det dessa strimmor du tror är "chemtrails"?

Däremot har jag aldrig lyckats se några strimmor som härrör från några mystiska militära plan som inte är synliga på FR24. Det är kanske dessa, obefintliga strimmor, som du menar är chemtrails?

Förklara gärna vem som gör vad, varför de gör det, hur de gör det och framför allt hur du vet att de gör det.
Citera
2017-07-18, 03:05
  #9326
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det undrar jag också.
Men....

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det finns ENORMA mängder med Shekels i allt som heter Climate Change

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Tror du en sådan som Rotchschild pushar sånt Nonsense som Climate Change, som får pengar inte bara via Lord R himself utan alla möjliga Ford Foundation liknande instanser, har gjort det för ja vaddå egentligen?

...minns du inte vad du själv har skrivit?
Men herregud, är du så så känslig för kritik mot någonting som innehåller nått som helst judiskt så ska du kanske inte läsa på Flashback i samband med måltider, eller kanske inte alls?
Att Rotschilds och diverse institut finansierar Global Change innebär inte på något sätt att "alla judar" ligger bakom det, det är din egen (antisemtiska) slutsats och får stå för dig.

Studier visar ju att judar har ett större andningsorgan än människorna, vilket betyder att de vid utsläpp borde dra i sig mer av vad nu som släpps ut än genomsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vilka är de och exakt vad tror du de håller på med?

Jag har under flera år spanat in strimmor i skyn och samtliga strimmor har kommit från vanliga passagerarflygplan i linjetrafik. Jag har sett strimmor efter plan från SAS, Norwegian, Finnair, Qatar, KLM och Air France. Jag har sett strimmor från China Airways, Emirates och Aeroflot. Är det dessa strimmor du tror är "chemtrails"?

Däremot har jag aldrig lyckats se några strimmor som härrör från några mystiska militära plan som inte är synliga på FR24. Det är kanske dessa, obefintliga strimmor, som du menar är chemtrails?

Förklara gärna vem som gör vad, varför de gör det, hur de gör det och framför allt hur du vet att de gör det.
Det finns en länk några sidor bak på vad jag ifrågasätter är för något, svaret är att det är helt normalt. Vilket jag är tveksam till. Vad de sprutar vet jag inte än.

Det är inte contrails jag menar

EDIT: Länk till inlägget från 2017-06-30 i denna tråden:
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-07-18 kl. 03:10.
Citera
2017-07-18, 05:50
  #9327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men herregud, är du så så känslig för kritik mot någonting som innehåller nått som helst judiskt så ska du kanske inte läsa på Flashback i samband med måltider, eller kanske inte alls?
Att Rotschilds och diverse institut finansierar Global Change innebär inte på något sätt att "alla judar" ligger bakom det, det är din egen (antisemtiska) slutsats och får stå för dig.

Studier visar ju att judar har ett större andningsorgan än människorna, vilket betyder att de vid utsläpp borde dra i sig mer av vad nu som släpps ut än genomsnittet.


Det finns en länk några sidor bak på vad jag ifrågasätter är för något, svaret är att det är helt normalt. Vilket jag är tveksam till. Vad de sprutar vet jag inte än.

Det är inte contrails jag menar

EDIT: Länk till inlägget från 2017-06-30 i denna tråden:


Hur fan menar du nu... är det nån skillnad på judar och människorna.....? Är judar inte människor menar du....?

Judar har garanterat inte större lungor än andra etniska grupper eller människor, därför att evolutionen knappast har varit lika för alla människor i stort.

Vad näsor anbelangar så skiljer de sig åt rätt rejält på alla människor, och det är inte enbart näsan som bestämmer hur lätt mycket eller bra vi andas.

Sen det du länkar till i ditt första inlägg är inget konstigt alls, bara nåt helt vanligt normalt som ör filmat i en för vanligt folk mycket ovanlig vinkel, med kraftig teleoptik som därför komprimerar ihop perspektivet så det ser så där mäktigt ut. Men det ÄR en fullständigt normal contrail/kondensslinga från ett helt normalt passagerarflygplan och absolut inget kemiskt utsläpp i smyg med avsikt och mål att påverka klimat eller väder. Sjunk inte så lågt att du tror på all den lögnaktiga manipulativa sörja som sprids av idioter på konspirationssidor, för så jäkla dåliga kunskaper eller källkritik har du väl ändå inte...?
Citera
2017-07-18, 10:49
  #9328
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder


Det finns en länk några sidor bak på vad jag ifrågasätter är för något, svaret är att det är helt normalt. Vilket jag är tveksam till. Vad de sprutar vet jag inte än.

Det är inte contrails jag menar

EDIT: Länk till inlägget från 2017-06-30 i denna tråden:

Vad vi ser i klippet är ett vanligt passagerarplan som släpper ut strimmor.
Varför skulle det inte kunna vara vanliga k-strimmor vi ser?
Citera
2017-07-18, 12:00
  #9329
Medlem
constants avatar
En undring: När det nu enligt vissa, sprids sådana enorma mängder med kemikalier, sot och jag vet inte allt, borde inte det då synas om man studerar odlade växters näringsinnehåll?

Det borde väl vara relativt enkelt att skicka in växter på analys?
Citera
2017-07-18, 17:50
  #9330
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur fan menar du nu... är det nån skillnad på judar och människorna.....? Är judar inte människor menar du....?
Jag menar att är man så hysterisk och får problem med kosten för minsta lilla kritik mot någon med judisk bakgrund och drar (antisemtiska) paralleler till att de Rothschilds gör är samma som "Alla Judar"
Som att påstå att alla vita européer stödde invasionen av Iraq för Tony Blair gjorde det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Judar har garanterat inte större lungor än andra etniska grupper eller människor, därför att evolutionen knappast har varit lika för alla människor i stort.
Exakt, alltså borde Judar precis som resten av världens folk lida konsekvenser vid någon form av utsläpp som är skadligt.
pewana blir triggered och tänker inte längre än näsan räcker.


Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Sen det du länkar till i ditt första inlägg är inget konstigt alls, bara nåt helt vanligt normalt som ör filmat i en för vanligt folk mycket ovanlig vinkel, med kraftig teleoptik som därför komprimerar ihop perspektivet så det ser så där mäktigt ut.
Jag har läst de du skrivit och inte struntat i det, men jag har svårt att köpa förklaringen att med krångel med kameran, kanske har du rätt och jag fel, vad vet jag jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men det ÄR en fullständigt normal contrail/kondensslinga från ett helt normalt passagerarflygplan och absolut inget kemiskt utsläpp i smyg med avsikt och mål att påverka klimat eller väder. Sjunk inte så lågt att du tror på all den lögnaktiga manipulativa sörja som sprids av idioter på konspirationssidor, för så jäkla dåliga kunskaper eller källkritik har du väl ändå inte...?
Det där är inte normal Contrail.
Och jag tror inte på alla lögnaktiga manipulativa konspirationsteorier, precis som jag skriver, vad fan är det där? Jag frågade här och på Kvitter (länk här] och svaren jag fick, kanske framförallt DM på Twitter, visar hur många totalt sinnesjuka teorier de finns.
Jag tror varken det handlar om Aliens eller om krångel med teleoptiken på kameran.

Jag har inte speciellt mkt tid att lägga på detta, men vad för åsikter som finns där i mellan är intressant.
Som jag skrivit innan, "Dark Op" via säkerhetstjänster har varit totalt sinnesjuka genom åren, och att de skulle lugnat ner sig nu, och att allt som sker även rapporteras i SVT Aktuellt är tyvärr inte fallet.
Citera
2017-07-18, 17:56
  #9331
Medlem
RostigHinks avatar
Finns inget onormalt med klippet. Taget med tele som trycker ihop perspektivet så det set rejält tjockt ut. Vanliga contrails. Youtubeuniversitetets elever älskar att hitta på alla omöjliga konspirationer och oförklaringar över det.
Citera
2017-07-18, 18:45
  #9332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag menar att är man så hysterisk och får problem med kosten för minsta lilla kritik mot någon med judisk bakgrund och drar (antisemtiska) paralleler till att de Rothschilds gör är samma som "Alla Judar"
Som att påstå att alla vita européer stödde invasionen av Iraq för Tony Blair gjorde det.


Exakt, alltså borde Judar precis som resten av världens folk lida konsekvenser vid någon form av utsläpp som är skadligt.
pewana blir triggered och tänker inte längre än näsan räcker.



Jag har läst de du skrivit och inte struntat i det, men jag har svårt att köpa förklaringen att med krångel med kameran, kanske har du rätt och jag fel, vad vet jag jag.


Det där är inte normal Contrail.
Och jag tror inte på alla lögnaktiga manipulativa konspirationsteorier, precis som jag skriver, vad fan är det där? Jag frågade här och på Kvitter (länk här] och svaren jag fick, kanske framförallt DM på Twitter, visar hur många totalt sinnesjuka teorier de finns.
Jag tror varken det handlar om Aliens eller om krångel med teleoptiken på kameran.

Jag har inte speciellt mkt tid att lägga på detta, men vad för åsikter som finns där i mellan är intressant.
Som jag skrivit innan, "Dark Op" via säkerhetstjänster har varit totalt sinnesjuka genom åren, och att de skulle lugnat ner sig nu, och att allt som sker även rapporteras i SVT Aktuellt är tyvärr inte fallet.


1. Det handlar inte om krångel med kameran, utan om att det är en helt normal optisk påverkan som sker med kraftig teleoptik, vilket jag gav dig flera exempel på med länkar och allt. Tittade du på dess och såg vad som hände med perspektivet? Vad tror du skulle hända om man bytte husen bakom bruttan mot en kondensslinga och ett plan som kommer mot dig.....?

2. Hur VET DU att det där inte var helt vanliga contrails? Igen, skulle du sett exakt samma slinga från din normala position på marken, 10 000 m under planet, så hade samma slinga sett ut som alla andra vanliga slingor. Men filmat från den vinkeln som i filmen och med kraftig teleoptik så ser den jäkligt massiv ut, men det är ju en ”synvilla” p g a teleoptiken.
Citera
2017-07-18, 20:12
  #9333
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det där är inte normal Contrail.


Hur ser man skillnad på normala contrails, onormala contrails och chemtrails?
__________________
Senast redigerad av madtop 2017-07-18 kl. 20:18.
Citera
2017-07-18, 21:09
  #9334
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
1. Det handlar inte om krångel med kameran, utan om att det är en helt normal optisk påverkan som sker med kraftig teleoptik, vilket jag gav dig flera exempel på med länkar och allt. Tittade du på dess och såg vad som hände med perspektivet? Vad tror du skulle hända om man bytte husen bakom bruttan mot en kondensslinga och ett plan som kommer mot dig.....?

Men ja, jag säger ju att jag läste ditt inlägg och inte bara struntade i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
2. Hur VET DU att det där inte var helt vanliga contrails? Igen, skulle du sett exakt samma slinga från din normala position på marken, 10 000 m under planet, så hade samma slinga sett ut som alla andra vanliga slingor. Men filmat från den vinkeln som i filmen och med kraftig teleoptik så ser den jäkligt massiv ut, men det är ju en ”synvilla” p g a teleoptiken.
Det vet jag inte, och har aldrig utgett mig för att veta det heller. Jag är VERKLIGEN inte nån Chemtrailsexpert, första gången jag ens tittade närmade in på detta var för några dagar sedan.
Jag vet noll och ingenting om flygplan, jag hatar dem, inte för Chemtrails utan för flygfobi.

Hur kan du vara så säker på att det är helt vanliga contrails? Att det är Inget skumt överhuvudtaget?
Av de förklaringar jag har hört så är de vanligaste att man inte hört detta på Aktuellt eller läst i Aftonbladet, man tror inte att det kan ske, av diverse anledningar.

Som jag skrev i mitt första inlägg, jag har alltid räknat bort detta som bullshit eftersom vi alla andas samma luft, och de vore ett suicid uppdrag att genomföra. Lite beroende på vad för kemikalier de släpper ut.
Att de finns en efterfrågan på att kontrollera vädret bland vissa ser jag som högst troligt.
Citera
2017-07-18, 21:15
  #9335
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Finns inget onormalt med klippet. Taget med tele som trycker ihop perspektivet så det set rejält tjockt ut. Vanliga contrails. Youtubeuniversitetets elever älskar att hitta på alla omöjliga konspirationer och oförklaringar över det.

Om de där är normalt, så är det är ju fan nästan ännu mer creepy
Jag vet inte vad för universitet du menar, men att döma av svaren på Twitter, så var de som här fast extremt åt andra hållet, domedagsprofetior, den där urkorkade "Flat Earth" teorin och deprimerade människor som ser världens undergång i molnen, så att säga.

Denna videon var nog den värsta av de jag fick via DM
https://youtu.be/8M9oo1jTvvo (första minuten är ganska intressant, är de också knas med teleobjektivet?)
Citera
2017-07-18, 21:28
  #9336
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Det dyker regelbundet upp trådar skapade av folk som ska ut och flyga men känner obehag eller t.o.m. ångest.
Ursäkta ksv, jag gör en fuling här, och citerar in dig i en annan tråd, om nått så koko som "Chemtrails" men du är en person som jag har stort förtroende för. Så vill du svara vore de sjukt uppskattat!

Är detta normalt? Glöm alla sidogrejer med de här "Chemtrails"
- är detta:
https://twitter.com/arbetarbroder/status/880571011070144513
..som en normal procedur, med inga konstigheter?
Eller hur skulle du som pilot se på detta om du flög över östra Ryssland en dag och de där dyker upp och flyger under dig?
En Boeing Dreamliner tror jag det är som kommer in under planet där piloten filmar.
RT skrev om det: https://www.rt.com/viral/394588-boeing-contrails-dreamliner-video

(ksv är trådstartare av (FB) Flygrädd? Frågor om flygresan? Fråga här! och bra svar gällande flygfobi, nu gjorde jag en liten fuling och frågar dig här om ett annat ämne, även om de inte är helt olika men skulle verkligen uppskatta ett svar, annars får jag be om ursäkt)


Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in