2016-05-26, 16:09
  #8125
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför kan inte contrails bildas i den mycket kalla luften över Arizona? När filmen togs så var det säkert -45 grader på 11km höjd.

Att som du tro att temperaturen inte sjunker med stigande höjd visar att du är totalt obildad.

Minus -45 grader ovan den varma, torra sommaröknen i Arizona?

Dessutom kan inte contrails fastna på radar, däremot chemtrails!

Du gör bort dig i parti och minut här Mad top!


OBS! Återkommer imorgon igen, så ni kan lugnt fabulera ett tag här utan mig...
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-05-26 kl. 16:16.
Citera
2016-05-26, 16:12
  #8126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Chemtrails - Pakistan:

https://www.youtube.com/watch?v=iMzs07wz1kY

Videouppläggaren har pakistanskt namn + bebyggelsen kring alla chemtrails i filmen skulle vem som helst som bor i Karachi kunna verifiera för dig!





Chemtrails - Thailand:

https://www.youtube.com/watch?v=093G7eTHwAI

Palmer i videoklippet, bevisar att klippet högst troligt är från Phuket (precis som videouppläggaren hävdar), där tropiskt klimat råder!




CHEMTRAILS I TROPIKERNA...HMM...


Snacka om att ni kondenstroll börjar förlora kampen här, när ni till och med kräver bevis för att videouppläggarnas chemtrail-filmer verkligen är från där de hävdas...

Detta är ett solklart exempel, du lägger upp 2 filmer som du säger kommer från Thai och Paki, då vi vet att det inte går att lita på ditt ord måste du komma med bevis på att det är som du säger.

Innan dess är detta ett ICKE BEVIS, gå hem börja om och gör rätt.
Citera
2016-05-26, 16:13
  #8127
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
LÄS IGENOM LÄNKEN FÖRST, SÅ FÅR DU SVAR PÅ SKILLNADEN MELLAN MOLN, CHEMTRAILS OCH CONTRAILS !!!

Det har jag gjort och där står bara en massa felaktiga påståenden - som t.ex det jag citerade.

Så du kan ju förklara det i stället:
Varför kan inte contrails skapas under ganska normala förhållanden med fuktig och kall luft? Daggpunkt är ju inget märkligt, vi kan ju t.ex ibland se fuktig luft kondenseras till dimma. Eller vem har inte gått på ett daggvått gräs en sommarmorgon.

Så varför kan dimma, dagg och moln skapas men inte contrails? Det är ju samma sak: fuktig luft som kyls av vilken leder till att vattnet kondenseras.
Citera
2016-05-26, 16:19
  #8128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Minus -45 grader ovan den varma, torra sommaröknen i Arizona?

Dessutom kan inte contrails fastna på radar, däremot chemtrails!

Du gör bort dig i parti och minut här Mad top!


OBS! Återkommer imorgon igen, så ni kan lugnt fabulera ett tag här utan mig...

Vilken temperatur anser DU råder på 10.000m höjd ovan den varma, torra sommaröknen i Arizona?
Och hur kommer du fram till detta?

Vad hände förresten med de osynliga chemtrailsen? Var det månne en lögn?
Citera
2016-05-26, 16:28
  #8129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Minus -45 grader ovan den varma, torra sommaröknen i Arizona?

Dessutom kan inte contrails fastna på radar, däremot chemtrails!

Du gör bort dig i parti och minut här Mad top!


OBS! Återkommer imorgon igen, så ni kan lugnt fabulera ett tag här utan mig...


När du återkommer så börja inte med att hoppa på en ny tråd utan gå tillbaks och svara på alla de frågor du inte haft tid att svara på. deal, inga nya förän de gamla är besvarade.
Citera
2016-05-26, 16:33
  #8130
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Minus -45 grader ovan den varma, torra sommaröknen i Arizona?

Ja självklart - det är en normal temperatur på 10km höjd.

Om du inte visste det så har marktemperaturen väldigt lite med temperaturen på hög höjd att göra.
Här är en bild som visar hur temperaturen avtar med stigande höjd.
https://www.classzone.com/books/earth_science/terc/content/investigations/es1702/images/es1702_p5_riverton550_b.gif

Som du kan se så är det rejält kallt på hög höjd.
Citera
2016-05-26, 16:35
  #8131
Medlem
bernad_laws avatar
Nu räcker det, denna tråd är inte till för att spam-posta samma länk upprepade gånger. /Mod
Citera
2016-05-26, 17:04
  #8132
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Till skillnad från dessa naturliga moln så kräver dina contrails -40 grader Celsius för att kunna bildas...

Och det är-40 grader Celsius på den höjd flygplan flyger. Det kan bli så kallt som -55 grader Celsius oavsett om man är i tropikerna eller inte. Så bra att du äntligen förstått och bekräftar att att det inte finns några "chemtrails". Allt du ser är vatten.
Citera
2016-05-26, 18:00
  #8133
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Till skillnad från dessa naturliga moln så kräver dina contrails -40 grader Celsius för att kunna bildas...

KÄRA LÄSARE - INFORMERA ER !!!

Chemtrails vs Contrails - Hur vi blivit lurade att tro att strimmorna vi ser efter chemtrailplan skulle vara contrails:



Du kan föregå med gott exempel och informera oss om frågorna jag ställde i inlägg #8110:


Citat:
Har du några bevis för att barium,aluminium och strontium kan bilda moln som motsvarar utseendet på de strimmor som bevisligen kan bildas av kondenserat vatten?

Om ovanstående ämnen inte är de som ger upphov till de kondensliknande stråken så måste du även visa på vilka ämnen som uppvisar ett identiskt utseende och hur de kan bildas utan att involvera kondensation av vatten (vilket givetvis skulle visa på att samtliga videoexempel du uppvisat lika gärna kan bestå av fullt normal kondens då rätt förhållanden bevisligen föreligger).

Du får gärna bifoga den temperatur som sådana moln kräver för att bildas OM de nu överhuvudtaget kan bildas!

https://www.flashback.org/sp57386686


Kan barium, aluminium samt strontium bilda moln som exakt replikerar contrails utseende, om ja, vilken temperatur krävs för att detta ska ske?
Citera
2016-05-27, 17:32
  #8134
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Och det är-40 grader Celsius på den höjd flygplan flyger. Det kan bli så kallt som -55 grader Celsius oavsett om man är i tropikerna eller inte. Så bra att du äntligen förstått och bekräftar att att det inte finns några "chemtrails". Allt du ser är vatten.

Uppe på Mount Everests topp (närmare 9 km höjd) så är det bara några få minusgrader dagtid under årets varmaste månader,

http://www.chinahighlights.com/tibet/mt-everest/the-best-time-to-go-to-mt-everest.htm

och att det då skulle vara -40 grader eller lägre (vilket krävs för kondenstrollens contrails) ovanför den torra och varma sommaröknen i Arizona (länk längst ner för nyanlända läsare), är ju därmed en omöjlighet! Bara lögner från kondenstrollen!

SLUTSATS?

Ja, att strimmorna som syntes på radar ovanför Arizonas varma sommaröken omöjligt kan ha varit contrails, speciellt med tanke på att contrails (kondens) inte ens fastnar på radar!


ALLTSÅ HAR VI DÄRMED SLUTGILTIGT BEVISAT CHEMTRAILS EXISTENS OCH ATT KONDENSTROLLEN DÄRMED ÄR BESEGRADE !!!

Game over!

Over and Out!



Därmed är mitt uppdrag slut här i denna tråd (då jag nu slutgiltigt bevisat chemtrailandet), men ni kan finna mig framledes främst i religionsforumet, där jag manglar alla Gudsförnekare...

Hare Krishna på er alla!


OBS!

Referens till chemtrailandet (fångat av radar) vid Arizonas sommarheta öken:

https://www.youtube.com/watch?v=eWvwaOgP564

(Länken som kondensarna och desinformatörerna hatar... )


FRÅGAN ÄR, HUR SKA DESINFORMATÖRERNA LYCKAS GÅ VIDARE NU...


Min avskedslänk:

Piloten som säger att chemtrailandet är "ett nödvändigt ont", då han förmodligen hjärntvättats av myndigheterna att chemtrailandet är till för att råda bot på den globala uppvärmningen, fast det i själva verket orsakar den:

http://globalskywatch.com/chemtrails/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=7126
.
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-05-27 kl. 18:14.
Citera
2016-05-27, 18:01
  #8135
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Uppe på Mount Everests topp (närmare 9 km höjd) så är det bara några få minusgrader dagtid under årets varmaste månader, och att det då skulle vara -40 grader eller lägre (vilket krävs för kondenstrollens contrails) ovanför den torra och varma sommaröknen i Arizona (länk längst ner för nyanlända läsare), är ju därmed en omöjlighet! Bara lögner från kondenstrollen!
Citat:
På toppen av Mount Everest råder i stort sätt samma förhållanden som i den fria atmosfären. Medeltemperaturen i den fria atmosfären på 8800 meters höjd är -42 ºC. Denna temperatur kan nog sägas gälla för toppen, speciellt under vinterhalvåret. På sommaren värms ju Asien upp rejält och temperaturen på toppen ligger då snarare på runt -35ºC.
http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/varfor-ar-det-kallt-uppe-pa-berg-1.5844

Hoppas du ursäktar att jag fördrar SMHI som källa före dig.
Citera
2016-05-27, 18:01
  #8136
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Uppe på Mount Everests topp (närmare 9 km höjd) så är det bara några få minusgrader dagtid under årets varmaste månader, och att det då skulle vara -40 grader eller lägre (vilket krävs för kondenstrollens contrails) ovanför den varma och torra sommaröknen i Arizona (länk längst ner för nyanlända läsare), är ju därmed en omöjlighet! Bara lögner från kondenstrollen!

Nej, sommartemperaturen på Everest är -17 grader (uppmätt av station AWS-CS 8000 meter upp på Mount Everest, en del av SHARE programmet). Så sluta ljuga. Längre upp blir det naturligtvis kallare. På höjden flygplan flyger så har du 65% av atmosfären under dig. Och kondensation kräver inte -40 grader för att ske. Du kan se din andedräkt när det är betydligt varmare än så. Inte sant? Din andedräkt innehåller varm vattenånga precis som flygplanens avgaser och blir synliga så fort det är kallt nog för vattendropparna att kondensera. Men vid - 40 grader så bildas cirrusmoln direkt då vattenångan går direkt från gas till iskristaller. Roliga saker händer när man slänger upp en kopp med varmt vatten i luft som är - 40 (vilket händer även vid markytan kalla vintrar).


Och Himalaya ligger närmare ekvatorn än varma torra Arizona. Fundera på varför omgivningen är så annorlunda en liten stund och varför platsen du är på inte påverkar hur omgivningen är 10000 meter över marken. Det har med hur mycket atmosfär du har över dig respektive under dig.

Och varför kan inte kondensationstrimmor synas på radar när moln kan synas på radar? De består ju av samma sak. Var tror du de där fina radarbilderna på alla väderleksrapporter kommer ifrån? Du vet, de som visar moln...

Slutsats:
Du kommer återfödas som kackerlacka om du fortsätter med lögnerna. Dålig karma...
__________________
Senast redigerad av Sadoman 2016-05-27 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in