Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Hon "såg" -- inte "trodde/gissar".
Du som är noga med ord.
Du kan släppa passiv-aggressiviteten. Ja, jag är noga med ord. Är inte det lämpligt att vara om man nu vill diskutera ett fall som detta? Det var också sådana inexakt beskrivna detaljer som fick mig att hoppa in i tråden. Det hävdades att ATB hade byxorna nere, eller av. Men det stöds inte av domen. Någon (du?) spekulerade om att ATB använde sina händer (handkraft) för att få BOs huvud att röra sig upp och ned. Jag påpekade då blott att detta inte stöds av domen. Ty där står det
explicit att det är BO som rörde sitt huvud upp och ned. Och när du hävdade att RN aktivt kör in sin kuk i BOs mun så ifrågasatte jag även det, utifrån de uppgifter som finns tillgängliga i domen.
Väldigt typiskt av dig sedan att ånyo komma med halmgubbar och insinuera att jag förnekat att vittnet sett någonting; att hon bara "gissat". Det har jag alls inte gjort. Återigen: jag läser bara innantill i domen och resonerar utifrån det.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ett år efter förhören är hon lite osäker och hänvisar därför till förhören som genomfördes närmare händelsen.
Det låter väl snarare som en viss "minnesförlust" i syfte att skydda Robin och Antonio.
Det där har jag också kort refererat till, då det synes mig rätt underligt. Ja, mycket möjligt att hon vill skydda RN och ATB. Men jag vet inte om man riktigt säga att vittnet själv "hänvisar" till förhören som den bättre källan. Detta framträder rätt tydligt i frågan om det är BO eller RN som onanerat honom:
Citat:
Beträffande påståendet att RN samtidigt har onanerat har EmAn uppgivit att som hon minns det nu var det målsäganden som ”runkade” honom men samtidigt förklarat att hon var mer säker vid polisförhören. Där har hon beskrivit att RN själv onanerade något som också ATB har beskrivit. Tingsrätten anser att det genom dessa uppgifter är styrkt att RN onanerade samtidigt som han vidrörde målsägandens könsorgan.
Det viktigaste vittnet säger alltså under rättegången att det var BO som runkade av RN. Men under förhören så hette det att RN gjort detta själv. Och då går TR på förhören, och ignorerar vad detta vittne säger under rättegången. Visst, mycket troligt att vittnet vill skydda RN och ATB. Men det verkar ändå underligt, och som något som potentiellt underminerar vittnets trovärdighet.