Citat:
Härligt att du stod på dig! Jag har själv gjort min operation av mitt magmunsbråck på Ersta sjukhus vilket förändrade och räddade mig från ett liv i total misär. Jag hade ett bråck på 3 CM och symtomen var hemska. Smärta i bröstet, illamående, huvudverk, yrsel, ljus och ljudkänslighet, ångest, tarmsmärtor. Ont i halen. Dödssmärta från bröstet, rinnande ögon och näsa, alltid arg och sur, så trött att jag plötslig kunde somna med mer.
Allt gick över efter ca 7-8 månader efter operationen. Gå aldrig med på att försöka medicinera bråcket om det är större än 0,5 cm. Bråcket orsakar ofta mekanisk smärta när magsäcken kläms fast matstrupen och det hjälper inga syradämpande mot. Bråcket påverkar även vagusnerven vilket kan få hjärtat att betee sig konstigt och kan orsaka sjukliga smärtor För mig hjälpte bara morfon och iktorovil när det var som värst. Idag mår jag bra sedan några år efter operationen
Tips: för er som lider av illamående och har långt kvar tills ni kan ordna med aoperation: be er läkare att skriva ut Ondansetron. Det är världens bästa medicin mot illamående och en tablett av den starkare styrkan raderar allt illamående i upp till 8 timmar
Allt gick över efter ca 7-8 månader efter operationen. Gå aldrig med på att försöka medicinera bråcket om det är större än 0,5 cm. Bråcket orsakar ofta mekanisk smärta när magsäcken kläms fast matstrupen och det hjälper inga syradämpande mot. Bråcket påverkar även vagusnerven vilket kan få hjärtat att betee sig konstigt och kan orsaka sjukliga smärtor För mig hjälpte bara morfon och iktorovil när det var som värst. Idag mår jag bra sedan några år efter operationen
Tips: för er som lider av illamående och har långt kvar tills ni kan ordna med aoperation: be er läkare att skriva ut Ondansetron. Det är världens bästa medicin mot illamående och en tablett av den starkare styrkan raderar allt illamående i upp till 8 timmar
Tack för svaret!
Har läst igenom tråden och även dina inlägg Pearson, fann dom mycket läsvärda och gav mig nytt hopp!
Känner igen mig i många symtom, illamåendet är det värsta, har testat många illamående mediciner som inte har effekt, senaste var lergigan utan effekt, det positiva var att jag blev så trött så jag sov bättre åtminstone 👍
Ska höra med läkaren om ondensatron.
Nu när jag ska göra kontrast röntgen och syra ph-mätning, är det nära en operation då?
Anstår att dom bara ska fastställa att det är bråcket som krånglar?