Citat:
😊😊min läkare har enbart satt mig på medicinering, omeprazol 40 mg och skölja näsan morgon o kväll med salt samt näsdroppar (nasonex men jag köpte momsopotom? 50 mg som är samma grej men billigare). Allt är ju receptfritt så du kan köra på men kan ju vara bra att få diagnos iofs. Snuvan har def blivit bättre men hostar fortfarande, känns som om det bubblar i luftrören..försöker att inte hosta..antar att jag blir skickad vidare om det inte blir bättre, har tid för återbesök om 2,5 månader.
Hur fick du bråcket diagnosticerat? Gjorde du en gastroskopi? Jag vill inte...😊😥 Finns det inget annat sätt att se bråck? Har funderat på iqora, man kan träna upp magmunsmusklerna o på så sätt förbättra bråcket.
Hur fick du bråcket diagnosticerat? Gjorde du en gastroskopi? Jag vill inte...😊😥 Finns det inget annat sätt att se bråck? Har funderat på iqora, man kan träna upp magmunsmusklerna o på så sätt förbättra bråcket.
Jag hade problem med astman som blev sämre, så lungläkaren tyckte jag skulle skriva egen vårdbegäran för gastroskopi och det gjorde jag o jag krävde under narkos då jag gjort det förrut o pallar det inte. Så 1/2 fick jag in på snabbnarkos o snabbdiagnos litet bråck på magmunnen.
Men jag hade problem med bihålorna tidigare så nasonex har jag tagit under ett år så det hjälper nog inte :/
Problemet är för mig att det inte blivit konstaterat att alla min symptom beror på bråcket dock har jag googlat som en tok och kontaktat en kirusg som bekräftat att dom problem jag beskriver KAN med stor sanolikhet bero på bråcket och att jag bör göra PH mätning samt tryckmätning (manometri) i matstrupen. Och det är nått jag bett min läkare om vi får se vd han säger.
Jag har oxå kollat på den där Iqora o det låter ju jättebra, men hade velat höra från någon som provat!