2017-07-12, 07:45
Medlem
arbetets avatar
Drain the Swamp!

Trump gör vad Kennedy troligtvis blev skjuten för. Nu tar han tag i the Federal Reserve:

Uppgifter: Donald Trump vill ersätta Fed-chefen

Citat:
Donald Trumps ekonomiske rådgivare Gary Cohn kan komma att ta över rollen som ordförande för USA:s centralbank Federal Reserve, kallad Fed.

Det innebär att nuvarande ordföranden, Janet Yellen, kan komma att petas när hennes mandat löper ut i februari, uppger fyra källor för sajten Politico.

Uppgifterna kommer inför Janet Yellens två dagar långa utfrågning i kongressen, som inleds under onsdagen.

http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-donald-trump-vill-ersatta-fed-chefen/

Sources: Cohn is Trump’s top candidate to replace Yellen at Fed
2017-07-12, 08:20
Medlem
bludderbladders avatar
Natalia Veselnitskaya historien verkar gå åt helvete för Dems och foliehattar alike, då kongressens fokus nu verkar ligga på hur hon lyckades vara i USA vid tillfället för mötet, då hon hade nekats inträde till USA, och hur hon lyckats få front row seats av Obongos ryssambassadör, inför kongressen.

Hennes påstådda advokatbyrå verkar inte heller vara av högsta kaliber då den tom saknar websida. Kul att ambassadören hittar okända förmågor månne? Tror inte Putain är särskillt imponerad av sin landsman heller.

Dompa Jr var nog lite het på hanen att lita på nån som heter allt mellan Goldstone till Goldstein.
2017-07-12, 08:24
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Natalia Veselnitskaya historien verkar gå åt helvete för Dems och foliehattar alike, då kongressens fokus nu verkar ligga på hur hon lyckades vara i USA vid tillfället för mötet, då hon hade nekats inträde till USA, och hur hon lyckats få front row seats av Obongos ryssambassadör, inför kongressen.

Hennes påstådda advokatbyrå verkar inte heller vara av högsta kaliber då den tom saknar websida. Kul att ambassadören hittar okända förmågor månne? Tror inte Putain är särskillt imponerad av sin landsman heller.

Dompa Jr var nog lite het på hanen att lita på nån som heter allt mellan Goldstone till Goldstein.
Kongressens?
2017-07-12, 08:30
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Det är där mycket av felet ligger idag enligt mig. Politiker som gör fel ska hållas till svars, inte hållas om ryggen.

Personligen tycker jag att politiker är dumma i huvudet överlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Men Jr gick till mötet i tron att han skulle få info rörande valrörelsen? Det visar ju uppsåt, eller vad man ska säga. Det talar ju nästan åt att republikanerna hade något i kikaren trots allt.

Eller?

Antagligen ja, men återigen det var inget brottsligt eller olagligt så fall så skulle Jr ha blivit gripen eller åtalad för längesedan. Precis som Demokraterna har i kikaren att smutskasta Republikanerna, bägge sidor gör nästan vad som helst för att få tag i lite lömsk info om den andra sidan.
2017-07-12, 08:36
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Och du kritiserar min läsförståelse? Det finns en läckt rapport från NSA som backar upp det jag säger.

Edit: Till och med Fox News säger att det inte finns några tvivel om att Ryssland interfered! (men förnekar att det skulle hjälpt Trump på något vis.)
http://www.foxnews.com/opinion/2017/05/30/did-russia-interfere-with-our-election-yes-did-it-elect-trump-absolutely-not.html

En overifierad rapport. Jag kan också skriva en och sedan läcka den till media.

Fox News har ungefär samma trovärdighet som resten av de andra stora mediehusen. Dvs nästintill noll. Det du länka till är ju från ledarsidan så det är mer eller mindre John Brabender högst personliga åsikt och inte Fox News.

Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det kommer nog fram allt eftersom hur det är med det. Vi får vänta på Mueller eller på läckor. Så du får göra som vi alla får, vackert vänta.

Skulle gärna se Don Jr i ett förhör dock. Skulle vara fantastiskt att se honom utveckla vad han sysslar med.

Om det ens skulle finnas någon samrörelse mellan Ryssland och Trump så skulle det ha läckt för längesedan. Då Trump-administration redan läcker som en sil. Klart vi får vänta men tror knappast att något kommer komma utav värde då deras bevis inte håller eller finns.
Senast redigerad av remixutoheaven 2017-07-12 kl. 08:44.
2017-07-12, 08:47
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kongressens?
Kongressen verkar ha lite frågor på hur någon som tydligen nekats visum senare dyker upp på möten i Trump Tower och på första bänk inbjuden av USAs ryska ambassadör. Frågan, dock enligt ljugmedia, verkar vara varför hon nekades inträde till att börja med, och hennes kontakter med en Obongo ambassadör.

Följdfrågan verkar även vara vem av dessa personer som läcker en liknande non-issue emailkedja till hormedia?
2017-07-12, 08:50
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
En overifierad rapport. Jag kan också skriva en och sedan läcka den till media.

Fox News har ungefär samma trovärdighet som resten av de andra stora mediehusen. Dvs nästintill noll. Det du länka till är ju från ledarsidan så det är mer eller mindre John Brabender högst personliga åsikt och inte Fox News.

Om det ens skulle finnas någon samrörelse mellan Ryssland och Trump så skulle det ha läckt för längesedan. Då Trump-administration redan läcker som en sil. Klart vi får vänta men tror knappast att något kommer komma utav värde då deras bevis inte håller eller finns.

FBI, CIA och NSA har konstaterat att ryssarna hackade och påverkade valet. Bevisen, som Comey nämnde i sitt vittnesmål i senaten, är hemligstämplade då de innehåller information som tex kan röja källor.

Att detta ens är en fråga för debatt är förbluffande men det finns dårfinkar överallt, framförallt på flashback med uttråkade arbetslösa "experter" som "vägrar ge sig" in i det sista. Det enda ni kan göra är att sitta och ifrågasätta och vara skeptiska, någon substans bjuds det inte på.
2017-07-12, 08:59
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
FBI, CIA och NSA har konstaterat att ryssarna hackade och påverkade valet. Bevisen, som Comey nämnde i sitt vittnesmål i senaten, är hemligstämplade då de innehåller information som tex kan röja källor.

Att detta ens är en fråga för debatt är förbluffande men det finns dårfinkar överallt, framförallt på flashback med uttråkade arbetslösa "experter" som "vägrar ge sig" in i det sista. Det enda ni kan göra är att sitta och ifrågasätta och vara skeptiska, någon substans bjuds det inte på.

Jag kan också konstatera vissa saker som tex att jorden skulle vara platt men undanhåller bevis för att är skadligt. Ökar det min trovärdighet? Nej, snarare sjunker den varje gång jag påtalar att jorden skulle vara platt utan att presentera bevis.

Varför släpper inte FBI, CIA och NSA delar av sina rapporter för att stärka sin tes?

Och Comey har läckt hemligstämplade information till en vän.
2017-07-12, 09:04
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag kan också konstatera vissa saker som tex att jorden skulle vara platt men undanhåller bevis för att är skadligt. Ökar det min trovärdighet? Nej, snarare sjunker den varje gång jag påtalar att jorden skulle vara platt utan att presentera bevis.

Varför släpper inte FBI, CIA och NSA delar av sina rapporter för att stärka sin tes?

Och Comey har läckt hemligstämplade information till en vän.

Du är en random anonym snubbe på internet. Du är inte fucking CIA. OK? Hur kan du ens jämföra dig själv med dessa myndigheter och hävda att ni skulle ha liknande trovärdighet.

Läste du ens mitt inlägg och såg du ens Comeys vittnesmål? Förhör med senaten sker i två delar, en offentlig och en bakom lyckta dörrar. Bevis presenteras bakom lyckta dörrar. Inte fan vill de avslöja sina arbetsmetoder för hela världen.

Om du väljer att inte lägga vikt vid FBI, CIA och NSA:s slutsatser så är du snarare rättshaverist än logiskt och pragmatiskt tänkande individ.
2017-07-12, 09:04
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:

Information som att DNCläckan med nästan total säkerhet måste varit någon med tillgång till servern? Kan det vara hemligstämplad info? Eller missade FBI bara undersöka den mest grundläggande infon? De måste varit upptagna med annat. Men be mig inte tro på bevis som inte ens undersökts tack.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-07-12 kl. 09:09.
2017-07-12, 09:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Information som att DNCläckan med nästan total säkerhet måste varit någon med tillgång till servern? Kan det vara hemligstämplad info? Eller missade FBI bara undersöka den mest grundläggande infon? De måste varit upptagna med annat. Men be mig inte tro på bevis som inte ens undersökts tack.

Du är det senaste tråd-trollet och jag kommer aldrig be dig om någonting.
2017-07-12, 09:15
Medlem
Citat:

En del av de där organisationerna hade bevis för att Irak hade massförstörelsevapen, också hemliga men extremt övertygande bevis...

Med det sagt så tror jag säkert att olika kandidater kan ha haft diverse utländska kontakter, om inte annat finns det ett visst intresse för utländska makter att känna kandidaterna på pulsen så att säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in