Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-11, 08:41
Medlem
MoaLjungs avatar
Varför säger du att det har brustit i uppfostran om han inte har gjort något?
Citera
2017-07-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayg44
Jag känner honom. Han är oskyldig. Det äckligaste är när vuxna njuter då barn hängs ut. Ni är vidriga. Se er i spegeln utan att kräkas om ni kan.

Du menar alltså att han har sagt till dig att han är oskyldig?... Eller finns det några bevis och omständigheter som inte kommer fram i domen?
Citera
2017-07-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Varför säger du att det har brustit i uppfostran om han inte har gjort något?

Inte läst igenom hela tråden, det är alltså konstaterat att han är oskyldig? Du får gärna fylla i.
Citera
2017-07-11, 08:45
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Inte läst igenom hela tråden, det är alltså konstaterat att han är oskyldig? Du får gärna fylla i

Läste fel. Trodde du skrev båda inläggen före mig. Namnen såg så lika ut Nej det är inte konstaterat utom av en person och han har inte bevisat det alls.
Citera
2017-07-11, 08:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan undra om tingsrättsdomen är överklagad? Inte mycket till bevisning i målet, bara vittnesutsagor vad jag förstått.

Ganska alarmerande att han, innan händelsen, var tvungen att underkasta sig samtal med soc.tant (ställf. mamma) fem dagar/vecka - ganska omfattande insats.
Min fetning.

Instämmer!

Det förvånande mig att Bo*k dömdes. Så otroligt vag information, vittnen som kommer med olika uppgifter, samt som lök på laxen ett vittne som uppfattar det som om Bo*k fick sig en avsugning. Vittnet såg inte Bo*ks könsorgan men uppfattade det som en avsugning p.g.a. tjejens huvudrörelser samt att Bo*k knäppte brallorna efteråt.

Ungarna inkluderat målsägande borde få sig en utskällning av sina föräldrar och föräldrarna borde få sig en utskällning av någon annan.

Tillägg: Intressant att se hur man helt släpper att Bo*k var den som ordnade fram drickat. Han är ju enbart 16 år och han tillhandahöll kröken för övriga. Hur kom Bo*k över kröken och borde han inte straffas för att han tillhandahöll kröken för övriga?
Senast redigerad av Utflyttad 2017-07-11 kl. 09:00. Anledning: tillägg:
Citera
2017-07-11, 08:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Instämmer!

Det förvånande mig att Bo*k dömdes. Så otroligt vag information, vittnen som kommer med olika uppgifter, samt som lök på laxen ett vittne som uppfattar det som om Bo*k fick sig en avsugning. Vittnet såg inte Bo*ks könsorgan men uppfattade det som en avsugning p.g.a. tjejens huvudrörelser samt att Bo*k knäppte brallorna efteråt.

Ungarna inkluderat målsägande borde få sig en utskällning av sina föräldrar och föräldrarna borde få sig en utskällning av någon annan.
Lite grader i helvetet men det ser något "bättre" ut med sexuellt ofredande än våldtäkt mot barn i CV:t. Vore jag gossens juridiska ombud skulle jag vilja ha en överklagan så att hovrätten fick pröva frågan.
Citera
2017-07-11, 08:57
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Lite grader i helvetet men det ser något "bättre" ut med sexuellt ofredande än våldtäkt mot barn i CV:t. Vore jag gossens juridiska ombud skulle jag vilja ha en överklagan så att hovrätten fick pröva frågan.
Absolut, en prövning i Hovrätten kommer nog som ett brev på posten. Det skall bli intressant att se om även åklagaren överklagar? (tänker på den frikännande domen)
Citera
2017-07-11, 09:17
Medlem
En helt ordinär sexualdebut på svenskt vis skulle jag vilja påstå efter att ha läst domen.
Citera
2017-07-11, 09:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sonen var 16 år. Vad har dotterns ålder med det hela att göra?

Han hjälpte först till att får bort RN från tjejen efter tillsägelse från andra. Detta sker för att kompisarna inser att tjejen är så pass berusad att hon är bortom sans och förnuft.
När de plockar bort RN passar han då - trots att han både vet hur gammal tjejen är och hur berusad hon var - på att stoppa in snoppen i hennes mun.

Så sannolikheten är nog rätt hög för att han åker dit i HvR också om han överklagar.
This, förstår inte varför vissa så ivrigt vill se en högre prövning, jag gissar tvärtemot att straffet skärps o bör så göras. Känns som denne book vart i farten innan , skulle gärna vilja se tidigare dom eller socialbeslut på han.
Citera
2017-07-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayg44
Jag känner honom. Han är oskyldig. Det äckligaste är när vuxna njuter då barn hängs ut. Ni är vidriga. Se er i spegeln utan att kräkas om ni kan.

Du vill skuldbelägga offret då antar jag. Hur tycker du att en berusad 13-åring ska behandlas? Förtjänade hon lite kuk i munnen eller hur menar du? Hade hon varit 11 år gammal eller 9 år, hade du sett dem som oskyldiga då med? Tror du att de här unga männen slutar utnyttja flickor i och med domen eller fortsätter de? Jag är vuxen och tycker att det är olyckligt att du som är ett barn inte fått bättre uppfostran än att förstå allvaret i det här.
Citera
2017-07-11, 09:24
Medlem
Man förstår att det inte står rätt till om man sett hur han ser ut, som en blivande yrkeskriminell.
Citera
2017-07-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
En helt ordinär sexualdebut på svenskt vis skulle jag vilja påstå efter att ha läst domen.
Jag beklagar dina traumatiska sexuella upplevelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in