Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessan73
Ni som skriver om Anna Books son och tycker er veta exakt vad som hänt...Till er skulle jag vilja säga en sak: Det vet ni inte, punkt!!
Har ni verkligen inget bättre för er än att sprida saker ni inte har en aning om på en sådan oseriös sida som denna?
Det finns tjejer till allt tyvärr.......Fundera på det!!

Jo det finns tjejer till allt.... T ex som skriver dynga här på FB.

Nu är det ju så att sonen är dömd för våldtäkt så skitsnack är det inte.
Han har ju dessutom haft problem med rättvisan tidigare.
Citera
2017-07-10, 20:34
Medlem
Mooons avatar
Lägg inte någon skuld på offret bara för att du uppenbarligen känner killen. Han skulle inte passat på att utnyttjat tjejen utan låtit henne vara. Han är ett svin, punkt.

Citat:
Ni som skriver om Anna Books son och tycker er veta exakt vad som hänt...Till er skulle jag vilja säga en sak: Det vet ni inte, punkt!!
Har ni verkligen inget bättre för er än att sprida saker ni inte har en aning om på en sådan oseriös sida som denna?
Det finns tjejer till allt tyvärr.......Fundera på det!!
Citera
2017-07-10, 20:35
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Det finns massor av oärliga tjejer tyvärr.......Fundera på det!!
Du får väl rikta dig till domstolen, det är dom som dömer folk. Han är ett äckel och skall skämmas, punkt slut.
Citera
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Har ni verkligen inget bättre för er än att sprida saker ni inte har en aning om på en sådan oseriös sida som denna? Det finns massor av oärliga tjejer tyvärr.......Fundera på det!!
Annas son verkar vara ett svin som stoppar kuken i minderåriga berusade tjejer.
Är du en sån där vidrig jävel som ska försöka lägga skulden på offret?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det är därför jag säger att det borde bli hennes vårdnadshavare som drabbas. Så de lär sig uppfostra och hålla koll på sina barn. Vid upprepade fall av ungdomsfylla borde socaltjänsten kopplas in, och kanske skall vissa åtgärder vidtas.

Visst kan man diskutera föräldrarnas ansvar. Men även om det var olagligt att kröka så förändrar det inte vad som har hänt särskilt mycket.
Citera
2017-07-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det är ju kostigt att inte flickan fälls, hon var ju medveten om sitt eget tillstånd. Varför skulle hon ut supa med de äldre grabbarna? Lite korkat kan man tycka.

Hon kunde väl varit hemma och läst en bok i stället, för att hålla på med en massa dumheter, och se hur det gick..

Driver du elr är du seriös?? Skyller du våldtäkten på OFFRET??
Citera
2017-07-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Lägg inte någon skuld på offret bara för att du uppenbarligen känner killen. Han skulle inte passat på att utnyttjat tjejen utan låtit henne vara. Han är ett svin, punkt.

Han verkade ju inte heller full om man ska tro på vad som står i domen.
Citera
2017-07-10, 20:39
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Har jag missat det eller framkommer det inte hur gammal tösen är?

Är hon 14 så är det larvigt kalla det barn enligt min mening. Borde finnas ett mellanting från 13-16 som kallas ungdom eller något. Om det sen ska vara olagligt säger jag inget om men det är skillnad ha sex med en 8 åring och en 14 åring.

Medveten om att det kan sticka folk i ögonen men när jag var 14 hade jag koll på mina handlingar och deras konsekvenser.
Citera
2017-07-10, 20:41
Medlem
FiffelMonas avatar
https://www.google.se/search?q=antonio+book&client=tablet-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwia3vbirv_UAhXiCpoKHTXeAYQQ_AUICSgB&biw=1024&bi h=768#imgrc=yd08pR9TWYOyqM:

Är det Antonio till vänster? Finns det nån som har en bättre/nyare bild?
Citera
2017-07-10, 20:43
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Visst kan man diskutera föräldrarnas ansvar. Men även om det var olagligt att kröka så förändrar det inte vad som har hänt särskilt mycket.

Nej det gör knappast handlingen ogjord eller mindre avskyvärd. Men det är också sant att det skulle inte ha hänt om hon inte var tvungen att vara "coola bruden som skiter i alla regler och super med äldre killar".

Jag vet inte varför, men jag kommer ihåg dessa personer från högstadiet som sket i alla regler och bara skulle vara "unga och vilda" och det är ju inte konstigt att en del hamnade i problematiska situationer.

Det var många tjejer som skulle ha äldre killar, för det var ju bättre, fast de visste att killarna begick våldtäkt mot barn när de hade sex, villket de tyckre var lite edgy och berättade om på rasterna. Ja, och sen blev det feminismen och "vi kvinnor bli alltid utsatta". Ja vad konstigt..
Senast redigerad av Xer0 2017-07-10 kl. 20:46.
Citera
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Jag hade haft en viss förståelse för om han hade gjort närmanden mot BO om de var på samma fest och bägge hade fått ett och annat inför västen, bara det är ju straffbart med den åldersskillnaden.
Men använda hennes medvetslösa huvud som en jävla fleshlight...? Det blir Freud och soffan på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ersättning
1. Kristina Boethius tillerkänns ersättning av allmänna medel för arbete som offentlig
försvarare med 130 394 kr. Av beloppet avser 95 618 kr arbete, 6 458 kr tidsspillan, 2
239 kr utlägg och 26 079 kr mervärdesskatt.
2. Kostnaden för försvaret ska stanna på staten.

Ersättning
1. Björn Adolfsson tillerkänns ersättning av allmänna medel för arbete som offentlig
försvarare med 117 875 kr. Av beloppet avser 86 559 kr arbete, 5 535 kr tidsspillan, 2
206 kr utlägg och 23 575 kr mervärdesskatt.
2. Viktor Carlberg tillerkänns ersättning av allmänna medel för arbete som
målsägandebiträde med - rätt räknat - 155 349 kr. Av beloppet avser 109 373 kr arbete,
12 915 kr tidsspillan, 1 991 kr utlägg och 31 070 kr mervärdesskatt.
3. Kostnaden för försvaret och målsägandebiträdet ska stanna på staten.

Är inte så insatt i hur en rättegång fungerar. Men är det normalt att vi skattebetalare får stå för kostnaden för åtalade som blir fällda? 400.000kr är en hel del pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in