Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 08:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan undra om tingsrättsdomen är överklagad? Inte mycket till bevisning i målet, bara vittnesutsagor vad jag förstått.

Ganska alarmerande att han, innan händelsen, var tvungen att underkasta sig samtal med soc.tant (ställf. mamma) fem dagar/vecka - ganska omfattande insats.
Ja, man undrar vad det handlade om.
Ett annat sexbrott kanske?

Domen diskuterar ju inte hans eventuella "oerfarenhet" som det gör för 15 åringen, och det är ju ingen större ålder som skiljer de två åt.
Citera
2017-07-11, 08:12
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessan73

Du! Lilla naiva Volvo123, jag har sagt mitt!
Fortsätt du med ditt "Hänt i veckan" snack på denna otroligt trevliga sida, som du verkar gilla med alla dina inlägg! 😂😂

Men är du skön eller, du skriver precis som du skulle vara kvar i högstadiet.
OM det nu är så att du sitter på någon information UTÖVER domen så får du väldigt gärna skriva ut den här! Du klankar ner på folk som läst en dom utan att komma med något mer vettigt varför det skulle vara fel.

Hoppas du kan rannsaka dig själv ur sandlådan och berätta för oss varför vi är så himla korkade..
Citera
2017-07-11, 08:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Hur gammal är Anna Books dotter och hur gammal är sonen?
Om båda är minderåriga och det tex skiljer ett år mellan dem är det ju inte lika illa som om han är 18 och hon 13. Sen undrar jag om hon var med på det? Många blir kuksugare på fyllan, men ångrar sig dan efter och pga åldern blir det "våldtäkt"
Sonen var 16 år. Vad har dotterns ålder med det hela att göra?

Han hjälpte först till att får bort RN från tjejen efter tillsägelse från andra. Detta sker för att kompisarna inser att tjejen är så pass berusad att hon är bortom sans och förnuft.
När de plockar bort RN passar han då - trots att han både vet hur gammal tjejen är och hur berusad hon var - på att stoppa in snoppen i hennes mun.

Så sannolikheten är nog rätt hög för att han åker dit i HvR också om han överklagar.
Citera
2017-07-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
Jag kanske är udda men en av mina första överlevnadsfunktioner i ett liknande fall hade varit att stänga ner ALLA sociala medier...om jag haft några.
Samt beordra familjemedlemmar att göra detsamma.

Där har du fel! Utan sociala medier så dör man. Man finns liksom inte. Dessutom är det jobbigt att när man t.ex promenerar eller leker med barnen, bara tokstirra på en blank skärm.

Ang. Annas reaktioner så har jag full förståelse. Hon har ju aldrig kunnat klä sig på ett sådant sätt som jag antar att hon refererar till.
Citera
2017-07-11, 08:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, man undrar vad det handlade om.
Ett annat sexbrott kanske?

Domen diskuterar ju inte hans eventuella "oerfarenhet" som det gör för 15 åringen, och det är ju ingen större ålder som skiljer de två åt.
Han har antagligen spårat rejält senaste halvåret: fylla, röka på, skadegörelse, bråk, sex etc.
Citera
2017-07-11, 08:17
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Inte alltid förövaren är förövaren - offret är offret & vittnen är ärliga - Allt är inte svart & vitt❤️ Respekt & kärlek

Vilken mening. Hur kan förövaren inte vara förövaren? Varför måste offret vara offret i så fall?
Citera
2017-07-11, 08:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Vilken mening. Hur kan förövaren inte vara förövaren? Varför måste offret vara offret i så fall?
Meningen skall läsas som

Det är inte alltid offret är offret och vittnen är ärliga

Dvs den sista satsen är en fortsättning på den första.
Citera
2017-07-11, 08:28
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Meningen skall läsas som

Det är inte alltid offret är offret och vittnen är ärliga

Dvs den sista satsen är en fortsättning på den första

Okej, känns som det är konstig svenska, men hon lät ju himla säker inte alls särskilt kärleksfull eller respektfull när hon sade att offret går skylla sig själv för att hon klätt sig på ett särskilt sätt.
Citera
2017-07-11, 08:30
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book kommer inte få det helt lätt i framtiden om man säger som så.

Att Pappa Toledano arbetar med det han gör är även det intressant. Kunder till företaget han arbetar för samt hans kollegor är informerade om hur hårt Pappa Toledano reagerar på barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Books lilla incident, Pappa Toledano kommer bli poppis i branschen då han visar upp ett så fantastiskt rättspatos.

Annas karriär kan väl inte bli sämre än den är så där lär inga insatser läggas.

Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book är jagat villebråd i Solna.

Vi vill inte ha sådant smuts i vårt närområde.

Jag vill påpeka att jag själv så klart inte är inblandad i något som helst drev eller händelser som kan drabba Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book eller Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Books familj utan jag rapporterar bara utifrån fakta jag som tredje person snappar upp naturligtvis.

Så utomordentligt ynkligt av dig att inte våga stå för vad du gör. Du går in i tråden och gör gällande att farsan skulle vara någon slags våldtäktstolererare, trots att inte ett enda inlägg i tråden ger stöd för den uppfattningen. Vad vill du få sagt, att man summariskt ska avrätta anhöriga till varje gärningsman utan att ens förhöra sig om deras åsikt? En ynkedom uppföljd av en spektakulär dumhet, eloge till dig.
Citera
2017-07-11, 08:36
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Ja, märkligt att inte båda döms.
Och att inte media hakar på om "kändissonen som våldtar småflickor".

Varför ska vi skattebetalare alltid betala för giriga advokater?
Normalfallet borde ju vara att den dömde betalar försvarsadvokaten (frikänns man betalar staten/åklagaren) och vill man ha målsägarbiträde betalar man själv.

Här skulle ju Anna utan tvekan kunna betala.

För att till och med såna som du anses värda ett försvar och en rättvis rättegång. Advokater i brottmål är för övrigt de lägst betalda inom advokatskrået.
Citera
2017-07-11, 08:38
Medlem
Jag känner honom. Han är oskyldig. Det äckligaste är när vuxna njuter då barn hängs ut. Ni är vidriga. Se er i spegeln utan att kräkas om ni kan.
Citera
2017-07-11, 08:40
Medlem
Säga vad man vill om Anna men fyfan vilken sits hon sitter i. Jag kan inte föreställa mig vad jag hade gjort om min egen son blev dömd för detta.

Tycker folk kan ta de lite lugnt med Anna, det är trots allt inte hon som är dömd och hon lär ju få lida tillräckligt ändå.
Senast redigerad av smk11 2017-07-11 kl. 08:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in