2017-07-09, 20:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nu byter du ämne. Frågan var och är om Warrenkommissionens egentliga uppdrag var Sanningen, hur den än såg ut, eller om den tillsattes av LBJ i syfte att lägga locket på för att inte riskera National Security och i värsta fall ett kärnvapenkrig med 40 miljoner döda amerikaner redan den första timmen.

Det är åtminstone det han säger till Richard Russel när han tvingar honom att bli en av kommissionens 7 medlemmar.

1. Oswald själv ropar till den församlade världspressen: "I'm just a patsy!"

2. Utgångsläget i den västerländska rättsstaten är alltid: Innocent until proven guilty. Så var/är inte fallet med Oswald.

3. Jag menar som sagt att det är bevisat att Warrenkommissionens uppgift INTE var att få fram Sanningen om mordet, utan tvärtom, att se till att ingen Sanning utöver en ensam Oswald fick fäste och som kunde äventyra National Security.

4. Jag har läst ett stort antal böcker, artiklar och dokument och utifrån det personligen kommit fram till att Oswald definitivt inte sköt med något vapen den dagen, samt ganska säkert inte alls var medskyldig till mordet, att han var just en "patsy."

5. Av samma skäl (åratal av studier) är jag numera även ganska säker på att det var element inom US National Security State som planerade, genomförde samt institutionaliserade mörkläggningen av mordet.

Det är alltså kombinationen av den stora mängden anomalier samt ett stort antal bevisade fabriceringar/förvanskningar av bevis som jag går på.

Exempel: Carcano-geväret som Oswald ska ha köpt via postorder. Inte ett enda led i den påstådda transaktionen stämmer vid en lite närmare granskning. Det räcker med att ETT led inte stämmer, för att teorin om Oswald som mördare blir i princip omöjlig att försvara. För att inte tala om att beviskedjan måste ha fabricerat av ansvariga utredare.

Här har vi alltså SAMTLIGA led i bevisföringen och då endast i exemplet som handlar om ifall han hade köpt vapnet ifråga. Så här ser det ut i samtliga beviskedjor i samtliga för mordet relevanta skeenden.

Ingenting stämmer. Allt är fel.
Jag bytte inte ämne, jag gick vidare eftersom jag ansåg att vi var klara med det ämnet. Jag skrev att jag anser att det inte finns några som helst bevis för den saken samt förklarade att jag anser att LBJ kanske helt enkelt inte trodde att Khrushchev eller Castro låg bakom mordet.
.
Jag anser fortfarande att du förutsätter en konspiration och tolkar allt utifrån denna förutfattade mening.
Jag anser fortfarande att du KAN ha rätt.
Jag anser fortfarande att du saknar bevis och att det därför är foliehattsvarning på att påstå att du VET saker..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-09 kl. 20:49.
Citera
2017-07-10, 18:50
Medlem
Citat:
1. Oswald själv ropar till den församlade världspressen: "I'm just a patsy!"
Vi kan ju kika på vad Oswald faktiskt sa:
Journalisten ropar en fråga till Oswald:
-Did you shoot the President?
Och Oswald svarar på frågan:
-No, they've taken me in because of the fact that I lived in the Soviet Union...I'M JUST A PATSY!

Oswald utbrister således inte i ett desperat utrop till pressen, utan det är ett svar på en fråga. Dessutom klargör han varför han är en syndabock.
Citera
2017-07-10, 18:57
Medlem
Citat:
3. När CIA's E. Howard Hunt tjänstgjorde i Vita huset under Nixon, fick denne i uppgift att förfalska order från JFK där denne ska ha beordrat mordet på Sydvietnams president Diem. Trots att JFK enligt samstämmiga uppgifter vid beskedet om Diems död blev helt askgrå i ansiktet, vände på klacken och lämnade rummet. Varför Nixon och Hunt ville få världen att tro det, framkommer däremot inte.
(Hunt jobbade inte samtidigt för CIA och Vita Huset.)
JFK har veckor på sig att rädda bröderna Diem eller låta dom sitta kvar vid makten. Det gör han inte.
Citera
2017-07-11, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Vi kan ju kika på vad Oswald faktiskt sa:
Journalisten ropar en fråga till Oswald:
-Did you shoot the President?
Och Oswald svarar på frågan:
-No, they've taken me in because of the fact that I lived in the Soviet Union...I'M JUST A PATSY!

Oswald utbrister således inte i ett desperat utrop till pressen, utan det är ett svar på en fråga. Dessutom klargör han varför han är en syndabock.
Och? Han ropar ut att han är en syndabock, det räcker. Det var hans uppfattning vid tiden för frågan om han sköt JFK. Nej, jag är bara en patsy!

Vad är det i mitt påstående som inte stämmer menar du?
Citera
2017-07-11, 13:39
Avstängd
Citat:
(Hunt jobbade inte samtidigt för CIA och Vita Huset.)
Nej, inte formellt, det stämmer, men en gång CIA, alltid CIA. Dessutom stod han i daglig kontakt med Langley och han hade fri tillgång till CIA's faciliteter där han bl.a. använde sig av diverse rekvisita, maskeringar etc, som han använde i sitt jobb med "the plumbers."

Citat:
JFK har veckor på sig att rädda bröderna Diem eller låta dom sitta kvar vid makten. Det gör han inte.
Det enda viktiga här är att han inte godkände kuppen och i synnerhet inte morden på bröderna Diem.

Sedan kan du precis som massmördarna Hunt och Nixon försöka att få oss att tro något annat, det ändrar ändå inte vad som verkligen skedde.
Citera
2017-07-12, 22:03
Medlem
Citat:
Och? Han ropar ut att han är en syndabock, det räcker. Det var hans uppfattning vid tiden för frågan om han sköt JFK. Nej, jag är bara en patsy!

Vad är det i mitt påstående som inte stämmer menar du?
Om jag minns det rätt, så är han inte vid tillfället formellt anklagad för mordet på JFK.
Han beinner sig formellt i Dallas polisens förvar/häkte pågrund av mordet på polismannen Tippit och det rabalder som följer i biosalongen. Oswald försöker ju mörda ytterligare en polisman i samband med sitt biobesök.
Citera
2017-07-12, 22:33
Avstängd
Citat:
Om jag minns det rätt, så är han inte vid tillfället formellt anklagad för mordet på JFK.
Han beinner sig formellt i Dallas polisens förvar/häkte pågrund av mordet på polismannen Tippit och det rabalder som följer i biosalongen. Oswald försöker ju mörda ytterligare en polisman i samband med sitt biobesök.
Q. Did you kill the President?

A. No, I'm just a patsy!

Vad av det här är det som du har så uppenbara problem med att förstå?
Citera
2017-07-13, 18:28
Medlem
Ryssarna sa till Eisenhower att det var fyra personer som de visste var inblandade i mordet. Det kommer också upp i intervjun med Leroy Proudty. Någon som vet vilka dessa fyra var?
Citera
2017-07-13, 19:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halligallahan
Ryssarna sa till Eisenhower att det var fyra personer som de visste var inblandade i mordet. Det kommer också upp i intervjun med Leroy Proudty. Någon som vet vilka dessa fyra var?
Menar du Fletcher Prouty här? Nej, jag har inte stött på uppgiften om ryssarna och vetskap om fyra specifika individer. Var har du läst det?

Däremot så informerade KGB sina stationer runt om i världen att deras undersökningar hade lett fram till att LBJ definitivt var en av de som låg bakom. Det faktum att det här endast gick ut internt inom KGB och inte användes i propagandakriget mot ärkefienden USA är en god indikation på att det var deras genuina uppfattning.

Att det här alls blev känt beror på att FBI avlyssnade telefoner i diverse sovjetiska beskickningar i USA. Det var alltså inget som 'läcktes' av ryssarna själva.

Personligen är jag övertygad om att LBJ var inblandad. Om inte annat än för att garantera kuppmakarna fri lejd och mörkläggning av vilka som verkligen låg bakom mordet. Det finns en mängd evidens för att han omedelbart efter mordet personligen tog aktiv del i den mörkläggningen.

LBJ's motiv var givetvis först och främst att bli president, något han varit inställd på redan sedan tidig ungdom. Det faktum att han med hjälp av mångåriga grannen och bäste kompisen J. Edgar Hoover, chefen för FBI, tillförskansade sig posten som JFK's vicepresident genom utpressning, och att bröderna Kennedy därför avskydde honom och ville bli av med honom innan nästa val, är ett tänkbart skäl. Ett annat och än mer brådskande var att LIFE precis stod i begrepp att publicera en reportage-serie om hans mångåriga korruption och som vid tiden utreddes av domstol. Publiceringen av första numret stoppades redan samma dag som mordet och utredningen mot honom rann därefter ut i sanden.

Dallas och Texas var dessutom LBJ's hemmaplan och fiendens territorium för JFK. Var det någonstans ett mord på JFK kunde genomföras ostraffat så var det i LBJ's hemstat, Texas.
Citera
2017-07-13, 20:40
Medlem
Citat:
Det faktum att det här endast gick ut internt inom KGB och inte användes i propagandakriget mot ärkefienden USA är en god indikation på att det var deras genuina uppfattning.
Det är en god indikation på att det är propaganda.
Citat:
Att det här alls blev känt beror på att FBI avlyssnade telefoner i diverse sovjetiska beskickningar i USA. Det var alltså inget som 'läcktes' av ryssarna själva.
Och det är så man planterar en story.
Citat:
Personligen är jag övertygad om att LBJ var inblandad.
Du är övertygad att alla eller väldigt många är inblandade, (postmästaren i New Orleans/Dallas, CIA, FBI, Secret Service, Dallas Polisen etc). Det är enklare om du listar de som inte var inblandade.
Citat:
Ett annat och än mer brådskande var att LIFE precis stod i begrepp att publicera en reportage-serie om hans mångåriga korruption och som vid tiden utreddes av domstol. Publiceringen av första numret stoppades redan samma dag som mordet och utredningen mot honom rann därefter ut i sanden.
Du har tidigare påstått att tidningen LIFE var kontrollerad av CIA.
Citat:
Dallas och Texas var dessutom LBJ's hemmaplan och fiendens territorium för JFK. Var det någonstans ett mord på JFK kunde genomföras ostraffat så var det i LBJ's hemstat, Texas.
JFK valde förmodligen med klokhet en vice president som kompletterade hans svagare sidor och som var stark i områden där han var svag.
Mordet har för övrigt inte prövats i domstol, Jack Ruby mördade Oswald. Öga för öga, tand för tand ...old school.
Citera
2017-07-13, 22:09
Avstängd
Citat:
Det är en god indikation på att det är propaganda.
Propaganda riktad till vem, menar du? Det här var ju knappast något som i samtiden läckte ut till en bredare allmänhet.

Citat:
Och det är så man planterar en story.
Något som i så fall inte nådde ut till en bredare allmänhet förrän långt efter det att LBJ var död. Var de verkligen så kassa på att "plantera stories" i KGB, menar du?

Citat:
Du är övertygad att alla eller väldigt många är inblandade, (postmästaren i New Orleans/Dallas,
Nej. Jag är tvärtom övertygad att endast ett litet fåtal hade en övergripande kunskap om vad som verkligen utspelade sig. Order, oportunism, National Security, kompartmentalisering, need to know, plausable deniability, etc, skötte resten.

Postinspektör Harry Holmes var även FBI-informatör och insåg säkert snabbt att hans 'tjänster' kunde komma väl till pass.

Citat:
CIA, FBI, Secret Service, Dallas Polisen etc). Det är enklare om du listar de som inte var inblandade.
Det räcker med att topparna inom respektive organisation är införstådda med vad som förväntas av dem. Om t.ex. FBI's diktatoriska chef, Hoover, dagen efter mordet låter meddela samtliga FBI-avdelningar i landet att mordet är löst, att Oswald ensam var skyldig och att det är dags att "wrap it up", så är det karriärmässigt självmord för en enskild FBI-anställd att ens tänka tanken att det inte stämmer.

Citat:
Du har tidigare påstått att tidningen LIFE var kontrollerad av CIA.
I allt väsentligt ja och mycket riktigt begravdes artikelserien direkt när LBJ blev president. Som vicepresident och på väg ut, var han däremot "expendable".

Citat:
JFK valde förmodligen med klokhet en vice president som kompletterade hans svagare sidor och som var stark i områden där han var svag.
Det fanns fler starka kandidater från Södern till den posten. Bl.a. JFK's personliga sekreterare, Evelyn Lincoln, bevittnade förhandlingarna och brödernas mycket svåra dilemma när de sinsemellan diskuterade hur de skulle förhindra att LBJ tvingade till sig vicepresident-posten. Till slut gav de med sig och Lincoln drog den enda möjliga slutsatsen, att JFK blev utsatt för utpressning. De ville inte ha honom som running mate, det var emot deras vilja.

Lincoln var kanske den utanför familjen som kom JFK närmast under längst tid. Även hon var övertygad att LBJ var en av de viktigaste aktörerna bakom mordet.

Citat:
Mordet har för övrigt inte prövats i domstol, Jack Ruby mördade Oswald. Öga för öga, tand för tand ...old school.
Och?
Citera
2017-07-14, 11:26
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som vet var man kan streama Historys serie som går nu om mordet, from avsnitt 3 och framåt? Det verkar som att just de avsnitten är bortplockade från Youtube och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in