2017-07-09, 16:22
Medlem
Jag misstänker att "Sanna" som kommenterar under inlägget "som ett barn på julafton" är CH själv. Sättet att skriva på påminner väldigt mycket om hur CH själv uttrycker sig.
Citera
2017-07-09, 17:22
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomii
Hennes inlägg kan kort sammanfattas till "me, me and me" as per usual. Hennes personliga skulder kommer självklart först. Hon struntar så klart i dom brottsoffer som eventuellt själva sitter med skulder nu.

Hon vet uppenbarligen fortfarande inte vad existensminimum innebär. Och kul att hennes blogg drar till sig folk som är lika verklighetsfrånvarande som hon själv. Underhållande läsning.
Med risk för att upprepa mig så har jag en känsla att "personliga skulder" mycket väl kan vara till sådana hon bedragit och som inte gått vanliga vägen via polisanmälningar utan tagit saker i egna händer. Och sådana måste ju självklart prioriteras om hon inte vill råka riktigt illa ut.

Men vad vet jag...
Citera
2017-07-09, 21:58
Medlem
Tycker att inlägget CH har skrivit tyder på att hon är på rätt väg med vissa reservationer.
Ge henne en chans att bevisa detta nu.
Att erkänna via sociala medier vore urbota dumt, avvakta till rättegången.

De påstådda nya anmälningarna som kommit in är förmodligen innan el i samband med de senaste. Alltså när hon var som mest aktiv med sina bedrägerier.

Tycker förklaringen som hon ger att hon vill betala av sina privata skulder först verkar rimlig, för att undvika en prick till.
Citera
2017-07-10, 08:37
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Tycker att inlägget CH har skrivit tyder på att hon är på rätt väg med vissa reservationer.
Ge henne en chans att bevisa detta nu.
Att erkänna via sociala medier vore urbota dumt, avvakta till rättegången.

De påstådda nya anmälningarna som kommit in är förmodligen innan el i samband med de senaste. Alltså när hon var som mest aktiv med sina bedrägerier.

Tycker förklaringen som hon ger att hon vill betala av sina privata skulder först verkar rimlig, för att undvika en prick till.

Håller med dig. Tycker hon som alla ska ha en chans (ännu en). Att hon lever på existensminimum tvivlar jag inte på. Hon har nog ett beroende också att spendera vilket andra kanaler hjälper henne med. Hellre det än att hon ska begå brott för att lindra det behovet. Återstår att se som sagt. Jag tycker hetsjakten är alldeles för intensiv mot denna, faktiskt, för alla andra, obetydliga människa. Kan hon bevisa det så förtjänar även hon tillslut fred.

Håller hon bra bana och utför rättegång och tar sitt straff och de som kommer med den tycker ingen här inne har något mer att säga.
Citera
2017-07-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Håller med dig. Tycker hon som alla ska ha en chans (ännu en). Att hon lever på existensminimum tvivlar jag inte på. Hon har nog ett beroende också att spendera vilket andra kanaler hjälper henne med. Hellre det än att hon ska begå brott för att lindra det behovet. Återstår att se som sagt. Jag tycker hetsjakten är alldeles för intensiv mot denna, faktiskt, för alla andra, obetydliga människa. Kan hon bevisa det så förtjänar även hon tillslut fred.

Håller hon bra bana och utför rättegång och tar sitt straff och de som kommer med den tycker ingen här inne har något mer att säga.

En obetydlig människa, som sumpat alla chanser (hittills) ja så kan man beskriva Catrin...
Tror att om hon nu behagar dyka upp på nästa rättegång, samt börjar betala tillbaka de pengar hon snott av folk (tvivlar) så kanske denna tråd dör ut?
Det faktum att CH inte bara utför bedrägerier utan även ljuger om det mesta, framställer sig vara någon hon inte är, är rent av en elak jä..el som njuter av att svartmåla andra(finns massa exempel tex ringa Kerstins arbetsgivare, polis när mannen ber om kvitto, lurar ex pojkvän gravid och låter han skuldsätta sig max) hjälper såklart till att öka inläggen i tråden.
Någon har jämfört hennes personlighet med Arboga kvinnan, själv är jag inte beredd att hålla med, men kanske finns en del likheter?
Citera
2017-07-10, 09:44
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Jag har följt Catrins fotspår på sociala medier ett bra tag. Den här typen av "reflektiva" inlägg kommer med jämna mellanrum - men följs aldrig av någon egentlig vilja till förändring. Om ett par dagar/veckor är hon på barrikaderna igen.

Jag tror också att hon kommer erkänna de nya brotten i höstens huvudförhandling, även om hon har för avsikt att neka in i kaklet. Att huvudförhandling äger rum på sonens födelsedag är psykologiskt viktigt och kan föranleda ett erkännande. Födelsedagar, årsdagar och högtider av olika slag verkar för Catrin vara förknippade med extra ångestpåslag, sådant kommer att spela in vid en eventuell huvudförhandling i höst.

Det finns emellertid en övergripande risk att hon har för avsikt att inte dyka upp vid nästa huvudförhandling, och här kan den påstådda graviditeten komma att spela in, i ett försök att förhala processen ytterligare.

Det intressanta är att titta på hur saker ting, hela tiden används, av Catrin i syfte att manipulera och bedra omgivningen med såväl lögner som sanningar. För även sanningar kan bygga upp nya lögner och luftslott.

Det känns inte naturligt att gå från ett läge där man fantiserar och hotar med att stämma en grundlagsskyddad blogg, till en kuvad ödmjuk figur som ska ta tag i sitt liv och göra rätt för sig.
Citera
2017-07-10, 10:42
Medlem
Lalandes avatar
Ingen fler än jag som lade märke till denna kommentar som damp ner i brevlådan igår hos CH?

"Jag vet med säker källa att det är slut mellan dig och den s.k. nya killen du träffat som också är den påstådda pappan till barnen. Är detta något du kan bekräfta?
För det låter på dig nämligen som att ni fortfarande träffas.. ni har väl inte ens haft kontakt på ett par månader?"

Källa:
https://catrinhedlund.wordpress.com/...el-1/#comments

Och ja, jag struntar i unvis.

Hur som helst, tror hon erkänner i rätten om hon har något att vinna på det. Precis som i förra rättegången.

Det där snyftinlägget från igår har jag svårt att ta på allvar. Dels det riktigt magstarka i att hon ifrågasätter sina offers behov av att få tillbaka sina pengar. "Det var ju bara 5000 kr för fem år sen". = Hennes egna behov går fortfarande före brottsoffrens rätt till sina egna pengar.

Dels detta med alla gåvor från den mystiska 😂 anonyma givaren. Allt tyder på att det är hon själv som ger dessa gåvor. Eller mamman, och då är det riktigt illa att hon inte ber mamman betala av skulder istället. Det fulaste är att hon skyller på barnen, att det är för barnens skull som hon blir påtvingad dessa rese-gåvor.

Det är ingen mänsklig rättighet för barn att åka på charter, herregud Catrin. Dina barn ser ut att ha det toppen, både hos dig och mamma. Det går ingen nöd på dem. Du skjuter ju bara dig själv i foten och underkänner ditt föräldraskap när du försöker vinkla det till att de lider på hemmaplan. Det är ohederligt att utnyttja sina egna ovetande, oskyldiga ungar för att motivera sin ovilja och slapphet inför att göra rätt för sig gentemot brottsoffer.
Senast redigerad av Lalande 2017-07-10 kl. 11:29.
Citera
2017-07-10, 15:44
Medlem
"Gåva" i Catrins värld är = stulna pengar från ett offer. Vet inte om det stämmer men hörde ett rykte om att det Kommit in ytterligare en polisanmälan idag. Om det stämmer återstår och se men om det stämmer ska det vara på ett lite högre belopp.
Citera
2017-07-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejamaja
"Gåva" i Catrins värld är = stulna pengar från ett offer. Vet inte om det stämmer men hörde ett rykte om att det Kommit in ytterligare en polisanmälan idag. Om det stämmer återstår och se men om det stämmer ska det vara på ett lite högre belopp.

1) Vore helt sjukt om det vore sant
2) Jag skiljer mig från mängden o skulle på intet bli förvånad
3) Är det så här hon bekostar resan för dom söta ungarna som #förergörjagallt
4) Skulle detta vara sant så försvinner hon från sociala medier rätt kvickt för att #sittaihäktetutanattpasseragå (monopol)
Citera
2017-07-10, 16:04
Medlem
Kamelfittans avatar
Hade GM på riktigt förstått hur illa hon gjort sina offer så hade hon skänkt bort den där resan hon fått i gåva (om den nu mot all förmodan existerar) till kvinnan som hon blåst på 40000 kr. Förövrigt samma brottsoffer vars arbetsgivare hon kontaktade i syfte att göra brottsoffrets liv om möjligt ännu jävligare. Det hade varit ett litet plåster på såret i väntan på att de 40000 kronorna betalas tillbaka. Men GM kanske inte tänker så...
Citera
2017-07-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Hade GM på riktigt förstått hur illa hon gjort sina offer så hade hon skänkt bort den där resan hon fått i gåva (om den nu mot all förmodan existerar) till kvinnan som hon blåst på 40000 kr. Förövrigt samma brottsoffer vars arbetsgivare hon kontaktade i syfte att göra brottsoffrets liv om möjligt ännu jävligare. Det hade varit ett litet plåster på såret i väntan på att de 40000 kronorna betalas tillbaka. Men GM kanske inte tänker så...
Vart ska hon resa?? Jag utomlands??
Citera
2017-07-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejamaja

Jag hoppas verkligen, för hennes grabbars skull att detta inte stämmer?
Vore en katastrof, igen, om det visar sig att ytterligare anmälan inkommit idag på större belopp dessutom!
Men om det stämmer, kommer det isåfall förändra tidpunkten för den planerade rättegången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in