2017-07-09, 11:58
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Så du menar alltså att det inte finns några tydliga strukturer eller statistiska sanningar? Allt är precis lika sannolikt att inträffa enligt ditt magiska tänkande.

Nej.

Många kvinnor och män spelar på kulturellt betingad attraktion, en kvinna med fördelaktigt utseende kan givetvis använda sina yttre egenskaper för att erövra män med svagare integritet liksom motsvarande män kan göra det samma.
Det är lite som att se fåglarna i ankdammen spela sin teater för reproduktionens skull, lägg till människornas sociala skådespel med dess outtömliga behov av uppmärksamhet och erkännande.

Trådens hanar lägger skulden för sitt handikapp, bristen på självständighet och självdistans på andra istället för att ta i tu med svagheterna. En lösning på problemet för individer som låter sig svepas iväg av primitiva drifter, i sådan omfattning att de blir handikappade, kan vara ett öppet erkännande för sig själva och andra, i svårare fall KBT.

Impasto, lämna grottmannen hemma och bli en självständig individ.
Citera
2017-07-09, 15:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Nej.

Många kvinnor och män spelar på kulturellt betingad attraktion, en kvinna med fördelaktigt utseende kan givetvis använda sina yttre egenskaper för att erövra män med svagare integritet liksom motsvarande män kan göra det samma.
Det är lite som att se fåglarna i ankdammen spela sin teater för reproduktionens skull, lägg till människornas sociala skådespel med dess outtömliga behov av uppmärksamhet och erkännande.

Trådens hanar lägger skulden för sitt handikapp, bristen på självständighet och självdistans på andra istället för att ta i tu med svagheterna. En lösning på problemet för individer som låter sig svepas iväg av primitiva drifter, i sådan omfattning att de blir handikappade, kan vara ett öppet erkännande för sig själva och andra, i svårare fall KBT.

Impasto, lämna grottmannen hemma och bli en självständig individ.

Den inre grottmannen måste minsann komma med och leka i förföringslekar, som alltid uppkommer ur mer primitiva rötter än andra lekar. Därmed att kokain och alkohol används för att komma till det stadiet.

Extremt civiliserade samhällen som Japan (troligen på många sätt Världens modernaste land), där har unga helt slutat med sex:

https://www.metro.se/artikel/n%C3%A4stan-h%C3%A4lften-under-34-%C3%A5r-%C3%A4r-oskulder-d%C3%A4rf%C3%B6r-har-japanerna-slutat-ha- sex

Anledningarna som ges är givetvis bara lösa teorier som möjligen skulle förklara varför de upphört med giftemål och barn, men inte förklarar hur ett folk slutar ha sex medan de mer än gärna spelar spel hela kvällarna. Att japanska män ser "kvinnor som skrämmande" är typexempel på att grottmannen gått förlorat i takt med att samhället blivit överciviliserad (Japan är landet med minst antal mord per capita, typ 4 gånger mindre än Sverige, och man får känslan att inget oväntat någonsin kan hända i det landet).

Jag kan ofta förutsäga hur mycket sex en man har beroende på hur mycket av den inre grottmannen han har inom sig, 75% som pluggar ingenjörsutbildningar tex har noll sex genom studietiden och noll av den inre grottmannen. Tvärtemot vad du säger låter de sig inte svepas iväg av primitiva drifter (tänk dig en typisk latinolover som vet exakt vad han vill ha), distansen till instinkter gör att de sällan vet hur de ska agera i sociala situationer med motstående könet. Exakt som du säger söker dessa istället bli "självständiga individerer", söka lösa aritmetiska problem, gå igenom hero´s journey i dataspel och tala om framtiden i scifi termer med bästa vännerna istället för att göra vad män blev förprogrammerade att göra.

Grottmannen är i deficit i manssamhället och inte tvärtom något som finns i överflöd. Testosteron ska ha fallit något enormt globalt de senaste decennierna och ingen är säker på varför, detesamma gäller hur mycket sex vi har. Din mormor och morfar hade mycket mer sex än vad du och jag har.

Att finna grottmannen är tvärtom ett sätt för den civiliserade mannen att bli komplett och finan den saknade delen inom honom själv, det som får livet att smaka. Därmed är det ingen överraskning att det är en återkommande tema i populära filmer och serier; "Fight Club", "Breaking Bad", osv.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 15:41.
Citera
2017-07-09, 15:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Exakt. Det sexuella marknadsvärdet handlar om sex, och det ekonomiska marknadsvärdet handlar om pengar.

Om pengar är en förutsättning för att någon ska ha sex med en person så är det personens ekonomiska marknadsvärde som är högt, inte det sexuella. Men det känns nog bättre för WordWarrior att inbilla sig att kvinnorna tycker att han är sexuellt attraktiv, trots att sanningen är att de kvinnorna attraheras av pengar och aldrig skulle ha sex med honom annars.

Man kan inte ta seriöst någon som ska ta med hans underbara sexuella liv i ett anonymt forum; och att den sedan ska vara kopplad bit för bit till hans åsikter i frågan om sexuell attraktion.

När han är 60 kommer han antagligen säga att män når sin attraktiva peak vid 60 eller liknande; kvinnor älskar honom när han betalar de per timme för att stöna högt.

Han har sex frun och älskarinnor och horor och konkubiner utöver det! Han kan ha sex med alla på en natt, hans viralitet tar aldrig slut, han är sexets Chuck Norris, sexiga 20-åriga kvinnor böjer sig för att kysa trottoaren vart han än vandrar Världen över!

Allt medan han satt och debatterade ända till kl 07 igår (och motståndarna gav visst upp när de gick och lade sig och slutade ge honom motargument). Jag antar att denna upptagne herre hade en menage-a-huit med alla avdelningens sjuksköterskor (+ några eskorter för att spica upp) emellan att herr specialläkare gick igenom sina patienters diagnoser och hobbychattade i flashback med okända människor om hans oetmotståndliga viralitet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 15:59.
Citera
2017-07-09, 16:03
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Nej men det är för att det är viktigare att vårda barn, anhöriga och relationer, våra sexdrifter lättare försvinner. Medan män har lättare att överge barn och relationer än sex.

Alltså har ni kvinnor en svagare sexdrift eftersom ni prioriterar vård och relationer högre.
Citera
2017-07-09, 16:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Alltså har ni kvinnor en svagare sexdrift eftersom ni prioriterar vård och relationer högre.

Som du ser kan man säga vad som helst, det finns evigt antal variabler där män och kvinnor skiljer sig som man kan skylla på. Statistiken visade enorm skillnad mellan 14-18 åriga killar och 14-18 åriga tjejer i hur ofta de masturberar. Vi alla vet ju att 14-18 åriga tjejer ofta är upptagen med att stanna hemma och vårda om deras mormor eller liknande. Haha, vilket jävla trams.
Citera
2017-07-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nja det varierar nog mellan individer inom könen men man kan generalisera och säga att män har en svårare sexdrift att kväsa. Tror nog att kvinnor visst kan vara lika attraherade och sexuellt upphetsade som män. Kanske bara inte i samma utsträckning.

Svårt att veta vad som är socialt skapade normer om mäns "rätt" till att få vara sexuella varelser mer än att det är något skevt.
Citera
2017-07-09, 16:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Nja det varierar nog mellan individer inom könen men man kan generalisera och säga att män har en svårare sexdrift att kväsa. Tror nog att kvinnor visst kan vara lika attraherade och sexuellt upphetsade som män. Kanske bara inte i samma utsträckning.

Svårt att veta vad som är socialt skapade normer om mäns "rätt" till att få vara sexuella varelser mer än att det är något skevt.

Det är ganska enkelt att mäta; se på en socialt stigmatiserad grupp bland män; som gruppen homosexuella, se sedan ifall de visar upp typisk manlig sexuell drift ändå.

När jag bodde i Latinamerika märkte jag att homosexuella män där var mycket mera hypersexuella än i Sverige, de hade sin kvarter där det var rena Sodom och Gomorrah scener så fort tunnelbanetåget passerade igenom deras station. De homosexuella var än mindre diskreta om deras sexualitet också, trots att det är en macho-argentinares värsta mardröm att ha en maricon till son.

De homosexuella männens "rätt" att vara sexuella varelser hade inget med saken att göra. Lika lite är det så att heterosexuella män har "rätt" att vara sexuella varelser, då tvärtom allt från den manliga blicken, mäns porrvanor, mäns sätt att söka sexuell förföra kvinnor, och all annan naturlig manifestation av manlig sexualitet fördöms av samhället i Sverige.

Svenska män har tvärtom bara rätt att vara sexuella varelser när de är fulla runt 02 på Fredag eller Lördag, och knappt det. I Latinska kulturer är både män och kvinnor ständigt sexuella varelser, var och en på sitt sätt och detta har både för- och nackdelar som allt annat i livet.

Mäns sexualitet i Sverige har däremot gått underground, manifesteras inte så värst mycket någonstans förutom i skumma webadresser som syns i männens webhistorik, unfefär som South Park - lika träffsäker och profetisk som alltid - beskrev förra säsongen:

https://www.youtube.com/watch?v=TrvMzk1ozE4
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 17:00.
Citera
2017-07-09, 18:54
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Den inre grottmannen måste minsann komma med och leka i förföringslekar, som alltid uppkommer ur mer primitiva rötter än andra lekar. Därmed att kokain och alkohol används för att komma till det stadiet.

Extremt civiliserade samhällen som Japan (troligen på många sätt Världens modernaste land), där har unga helt slutat med sex:

https://www.metro.se/artikel/n%C3%A4stan-h%C3%A4lften-under-34-%C3%A5r-%C3%A4r-oskulder-d%C3%A4rf%C3%B6r-har-japanerna-slutat-ha- sex

Anledningarna som ges är givetvis bara lösa teorier som möjligen skulle förklara varför de upphört med giftemål och barn, men inte förklarar hur ett folk slutar ha sex medan de mer än gärna spelar spel hela kvällarna. Att japanska män ser "kvinnor som skrämmande" är typexempel på att grottmannen gått förlorat i takt med att samhället blivit överciviliserad (Japan är landet med minst antal mord per capita, typ 4 gånger mindre än Sverige, och man får känslan att inget oväntat någonsin kan hända i det landet).

Jag kan ofta förutsäga hur mycket sex en man har beroende på hur mycket av den inre grottmannen han har inom sig, 75% som pluggar ingenjörsutbildningar tex har noll sex genom studietiden och noll av den inre grottmannen. Tvärtemot vad du säger låter de sig inte svepas iväg av primitiva drifter (tänk dig en typisk latinolover som vet exakt vad han vill ha), distansen till instinkter gör att de sällan vet hur de ska agera i sociala situationer med motstående könet. Exakt som du säger söker dessa istället bli "självständiga individerer", söka lösa aritmetiska problem, gå igenom hero´s journey i dataspel och tala om framtiden i scifi termer med bästa vännerna istället för att göra vad män blev förprogrammerade att göra.

Grottmannen är i deficit i manssamhället och inte tvärtom något som finns i överflöd. Testosteron ska ha fallit något enormt globalt de senaste decennierna och ingen är säker på varför, detesamma gäller hur mycket sex vi har. Din mormor och morfar hade mycket mer sex än vad du och jag har.

Att finna grottmannen är tvärtom ett sätt för den civiliserade mannen att bli komplett och finan den saknade delen inom honom själv, det som får livet att smaka. Därmed är det ingen överraskning att det är en återkommande tema i populära filmer och serier; "Fight Club", "Breaking Bad", osv.

Vad hjälper det att vara en maskulin herre med stor sexualdrift när han inte får leka med den ärbara damen p.g.a. sitt sociala handikapp?
All, träning, alla prylar, bilen var förgäves. Vår grottman blir bitter, lägger skulden på det motsatta könet trots att felet ligger hos honom, han börjar posta misogyna inlägg på flashback för att kanalisera frustrationen över misslyckandet.
I takt med utvecklingen kommer kvinnor kunna dra fördelar från både traditionell kvinnoroll och krav på jämställdhet, spela ut grottmannen som får krypa till historiens sophög, det är inte rättvist!
Tänk om grottmannen istället kunde hantera sina neuroser, sitt abnorma behov "att vara någon", lägga band på känslorna och se attraktiva kvinnor som vilken människa som helst. I så fall slår vår jämställda f.d. grottman undan benen för de kvinnor som utnyttjar ett övertag, de får snällt lära sig att ta initiativ, se mannen på andra sidan som sin jämlike och t.o.m. bjuda på öl!
Citera
2017-07-09, 19:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad hjälper det att vara en maskulin herre med stor sexualdrift när han inte får leka med den ärbara damen p.g.a. sitt sociala handikapp?
All, träning, alla prylar, bilen var förgäves. Vår grottman blir bitter, lägger skulden på det motsatta könet trots att felet ligger hos honom, han börjar posta misogyna inlägg på flashback för att kanalisera frustrationen över misslyckandet.
I takt med utvecklingen kommer kvinnor kunna dra fördelar från både traditionell kvinnoroll och krav på jämställdhet, spela ut grottmannen som får krypa till historiens sophög, det är inte rättvist!
Tänk om grottmannen istället kunde hantera sina neuroser, sitt abnorma behov "att vara någon", lägga band på känslorna och se attraktiva kvinnor som vilken människa som helst. I så fall slår vår jämställda f.d. grottman undan benen för de kvinnor som utnyttjar ett övertag, de får snällt lära sig att ta initiativ, se mannen på andra sidan som sin jämlike och t.o.m. bjuda på öl!

Sedan när får inte maskulina herrar leka med den ärbara damen?

Du menar att Edward Nortons grottmans-alterego Brad Pitt i Fight Club inte har mer fördelaktiga instinkter för att få leka med ärbara damer?

Du lever inte i min Värld ifall detta är vad du bevittnar. Männens behov "att vara någon" är vad som får Världen att snurra, att det ligger lik av manliga förlorare i botten på denna pyramid är det naturliga som vi allt mer återvänder till i takt med att monogamiska ideal hamnar i sopptunnan.

Jag förordar inget ideal just nu, att använda moralisk pekpinne och berätta hur Världen borde se ut är inte min stil, vill bara att ni ser verkligheten objektivt så som den är.

Att omaskulina män utan den inre grottmannen är olyckliga kan inte lösas på annat sätt en gammal hederlig "man up", men det är ju bara en lösning ifrån individuell perspektive och inte macro-egalitär perspektive. Jag har dock inte egalitära ideal när det gäller någonting alls, varesig sex eller ekonomi.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 19:06.
Citera
2017-07-09, 19:10
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Sedan när får inte maskulina herrar leka med den ärbara damen?

Du menar att Edward Nortons grottmans-alterego Brad Pitt i Fight Club inte har mer fördelaktiga instinkter för att få leka med ärbara damer?

Du lever inte i min Värld ifall detta är vad du bevittnar. Männens behov "att vara någon" är vad som får Världen att snurra, att det ligger lik av manliga förlorare i botten på denna pyramid är det naturliga som vi allt mer återvänder till i takt med att monogamiska ideal hamnar i sopptunnan.

Jag förordar inget ideal just nu, att använda moralisk pekpinne och berätta hur Världen borde se ut är inte min stil, vill bara att ni ser verkligheten objektivt så som den är.

Jag kan bara konstatera att tråden bärs upp av en massa misslyckade män. Å nej, pengar, stor kuk och meriter räcker tydligen inte till när kvinnor ratar den traditionella kvinnorollen.
Fast jag kan ha fel, männen i tråden kanske är beta- eller cishanar?
Citera
2017-07-09, 19:11
Medlem
Citat:
Jag kan bara konstatera att tråden bärs upp av en massa misslyckade män. Å nej, pengar, stor kuk och meriter räcker tydligen inte till när kvinnor ratar den traditionella kvinnorollen.
Fast jag kan ha fel, männen i tråden kanske är beta- eller cishanar?

Får man anta att du själv är ett finnigt spjuver då du skriver i tråden själv? Ja, jag får nog anta det.
"Du är ful därför har du fel"-argument är rätt smarta...
Citera
2017-07-09, 19:26
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Får man anta att du själv är ett finnigt spjuver då du skriver i tråden själv? Ja, jag får nog anta det.
"Du är ful därför har du fel"-argument är rätt smarta...

Du kan vara lugn, jag passar inte in i den traditionella manliga normen, knullar alldeles för lite (2½ år sist), är normalt utrustad, är inte rik eller vacker för delen heller. Känn er inte hotade på något sätt, jag delar absolut inte er sjuka kvinnosyn, ni får fortsätta med kravlandet på historiens sophög.
Fast det är kanske därför jag inte bryr mig ett endaste skit om kvinnor som har färdigheten att spela på rätt strängar? Nej, jag anses ha en exceptionell integritet enligt vänner, "hopplös" säger en del. Parningsritualer är trevliga så länge de genomförs jämställt, åt båda hållen, vilket få kvinnor klarar av. Troligen blir det bättre om vi män låter kvinnorna få ta plats naturligt utan en massa ålderdomliga föreställningar, och kräver att de tar sin bit i parningsritualen. Det är en bit att gå, någonstans får vi börja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in