Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
De områden där det råder vapenvila är inte viktiga områden.
Vill bara veta vad som övertygar dig att kriget för deras del är förlorat?
Jag vet inte vad du menar med "viktiga områden". Det positiva är att terroristerna lägger ned sina vapen och sluter fred med Syriens regering. Det må vara på mindre orter, men det är ändå en bra sak. Man vinner kriget på tre vägar, dels genom militära framgångar, dels genom lyckade lokala förhandlingar, dels genom skicklig diplomati.
Större delen av västra Syrien kontrolleras nu av regeringen. SAA vinner de flesta striderna mot Nusra och deras kumpaner. IS område har krympt avsevärt. USA-koalitionens flyg är bara tillåtet öster om Eufrat. USA har hjälpt till att bekämpa IS i Raqqa, men har samtidigt väckt ilska för att de dödar civila i sina flygräder.
Så militärt är USA:s ställning kraftigt försvagad.
USA uteslöts också från förhandlingarna i Astana i början.
USA:s lögner är avslöjade och allt fler journalister och politiker berättar sanningen om detta angreppskrig som bygger på lögner från början till slut.
Ryssland har stärkt sin ställning bit för bit genom att agera korrekt, de följer regler och lagar, de värnar civila, som förhandlare är de ärliga och öppna och skickliga.
Det är min analys, därför menar jag, är det bara en tidsfråga innan USA är tvungna att dra sig ur Syrien helt och hållet.