2017-07-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Påminner lite om när hazard nobbade united som fick nöja sig med kagawa. En mycket bättre deal tyckte united supportrarna då. Ja vi vet ju hur det slutade.

Ja ska man nu tro era källor om budkriget på lukaku så var chelsea hans förstaval men dem ville inte betala feta pizzabagaren 12 m pund. Något united mer än gärna gör årligen. "The united way" som man brukar säga. Från att ha sågat och hånat köpelagen och den moderna fotbollen har united nu blivit den absolut största syndaren. Nya världsrekord summor för spelare 2 år i rad lägg därtill rekordsummor till agenter. Lönerna ska vi inte ens prata om. Jesse, lukaku och pogba. Ledde av united legenden mourinho. Och jag som tycte förra årets united circus var underhållande.

Har ingenting emot Chelsea, läste bara de senaste dygnets kommentarer och tyckte det var kul att folk fortfarande trodde att han skulle gå dit..

Har ju i princip vart klart några dagar nu att han skulle gå till United.. T.ex BBC skrev det, Pogba la upp filmer på dom tillsammans etc...
Senast redigerad av pogba 2017-07-08 kl. 16:28.
Citera
2017-07-08, 16:27
Medlem
foool13s avatar
Jordan Amavi till Sevilla.. får se om Amavi kan få ut sin fulla potential i Sevilla, visade en del i Aston Villa men skador och degraderingar etc kanske höll han från den ultimata utvecklingen.. är fortfarande bara 23.

http://www.bbc.co.uk/sport/football/40540721
Senast redigerad av foool13 2017-07-08 kl. 16:42.
Citera
2017-07-08, 16:31
Medlem
foool13s avatar
Lol.. hur funkar det här egentligen.

https://twitter.com/SkyKaveh/status/883433850856243200
Citat:
Kaveh Solhekol‏
@SkyKaveh

Another big payday for Mino Raiola if Romelu Lukaku goes to Manchester United. Stands to make about £10m. Less if Lukaku chooses Chelsea

Chelsea vägrar att betala Raiola lika mycket eller de fick ingen deal helt enkelt. Ingen aning om hur sånt här funkar..
Eller bara påhitt.

Edit: uppföljning..
Citat:
Kaveh Solhekol‏Verifierat konto
Chelsea were willing to pay Everton and Lukaku exactly what Man United are paying. Just weren't willing to pay Mino Raiola as much
Vem fan tror på det här egentligen.. jag kanske.
Senast redigerad av foool13 2017-07-08 kl. 16:35.
Citera
2017-07-08, 16:51
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Lol.. hur funkar det här egentligen.

https://twitter.com/SkyKaveh/status/883433850856243200

Chelsea vägrar att betala Raiola lika mycket eller de fick ingen deal helt enkelt. Ingen aning om hur sånt här funkar..
Eller bara påhitt.

Edit: uppföljning..

Vem fan tror på det här egentligen.. jag kanske.

Nu vet jag ju inte exakt hur det har gått tillväga men jag tror det är såhär.

Både United och Chelsea har kommit med bud som Everton godkänt. Därefter har ju klubbarna förhandlat kontrakt med Lukaku.

I dagens kontraktskrivningar går det alltid ut en viss summa till agenten och ja där har United säkert gett mer till Raiola än vad Chelsea erbjuder. Dock är det ju ändå såhär att Lukaku har valt Uniteds kontrakt före Chelseas men ändå spinner media på det här med pengarna till Raiola.

Lukaku hade två olika kontrakt på bordet och valde Uniteds. Svårare än så är det inte i min värld.
Citera
2017-07-08, 16:55
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Både United och Chelsea har kommit med bud som Everton godkänt. Därefter har ju klubbarna förhandlat kontrakt med Lukaku.

I dagens kontraktskrivningar går det alltid ut en viss summa till agenten och ja där har United säkert gett mer till Raiola än vad Chelsea erbjuder. Dock är det ju ändå såhär att Lukaku har valt Uniteds kontrakt före Chelseas men ändå spinner media på det här med pengarna till Raiola.

Lukaku hade två olika kontrakt på bordet och valde Uniteds. Svårare än så är det inte i min värld.
Ok så det ingår inte i övergångssumman.. inte ens i den totala "övergångssumman", ingen vet ju egentligen summorna ändå dock, blir ju en bra "extra"-avgift dock. Hatar de här "superagenterna", klienterna borde dumpa dem i samband med storövergångar.
Citera
2017-07-08, 17:11
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Ok så det ingår inte i övergångssumman.. inte ens i den totala "övergångssumman", ingen vet ju egentligen summorna ändå dock, blir ju en bra "extra"-avgift dock. Hatar de här "superagenterna", klienterna borde dumpa dem i samband med storövergångar.

Det får väl räknas in i vad köpande lag får lägga ut. Så på deras sida får man ju lägga in dem i övergångssumman. Men samtidigt är det en summa Everton inte kan räkna i vad de får för Lukaku.

Ja jag gillar inte heller alla agenter och deras agendor men tyvärr är de en del av vardagen idag när det gäller atleter på toppnivå.
Citera
2017-07-08, 17:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Ja och det är ju just därför lukaku väljer united. För att dem betalar pengarna till raiola. Du tror väl inte raiola kravlöst är agent åt lukaku och de andra spelarna? Han gör ju såklart en deal med dem angående vilka pengar han ska ha vid övergångar. Som tack för det så ser han till och fixa x antal miljoner extra på spelarnas bankkonton genom att blåsa såna som united.

Edit: Pratas dessutom om 15 m pund add on på de 75. Alltså 75 plus 15 plus 12. Över 100 m pund möjligt.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2017-07-08 kl. 17:19.
Citera
2017-07-08, 17:21
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja och det är ju just därför lukaku väljer united. För att dem betalar pengarna till raiola. Du tror väl inte raiola kravlöst är agent åt lukaku och de andra spelarna? Han gör ju såklart en deal med dem angående vilka pengar han ska ha vid övergångar. Som tack för det så ser han till och fixa x antal miljoner extra på spelarnas bankkonton genom att blåsa såna som united.

Lukaku hade ju fortfarande chansen att välja Chelsea ändå. Allt handlar ju inte om hur mycket agenten fixar fram utan vad spelaren vill också. Är ju knappast att Lukaku valt Stoke om de gett honom mer lön och Raiola dubbelt så bra betalt.
Citera
2017-07-08, 18:20
Medlem
Ruben Neves är klar för Wolverhampton Wanderers.Portugisen har kritat på ett femårskontrakt och förmodas tjäna omkring 40K Pund i veckan.Transfersumman var 15 miljoner pund till Porto.Det är tangerat rekord för Championship.

Willy Boly från Porto är också klar för ett säsongslångt lån med möjlighet att köpa loss.

John Ruddy kommer också till klubben.Free agent från Canaries.
Citera
2017-07-08, 19:13
Medlem
Med Ruddy förmodat klar så saknar vi troligen enbart en striker och möjligen en hygglig back up målvakt för att göra en riktig attack emot Premier League denna säsong.
Aboubakar är tungt oddsad för att komma till oss.

När vi når Premier League så kommer spenderandet att fortsätta.Vår ägare Fosun är dyngrika och Neves signen har övertygat mig om att de verkligen menar affär med Wolverhampton.

Efetrsom jag varit Wolves sedan 1977 så är det blandade känslor,men varför skall vi egentligen vara en mindre klubb än till exempel Manchester City?
Citera
2017-07-08, 21:02
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Med Ruddy förmodat klar så saknar vi troligen enbart en striker och möjligen en hygglig back up målvakt för att göra en riktig attack emot Premier League denna säsong.
Aboubakar är tungt oddsad för att komma till oss.

När vi når Premier League så kommer spenderandet att fortsätta.Vår ägare Fosun är dyngrika och Neves signen har övertygat mig om att de verkligen menar affär med Wolverhampton.

Efetrsom jag varit Wolves sedan 1977 så är det blandade känslor,men varför skall vi egentligen vara en mindre klubb än till exempel Manchester City?

Ja, samma som förra året, krävs mer än pengar Visst finns det ett stort samband mellan Neves agent och ägarna ? Minns inte riktigt.

Ang Lukaku till United, ännu en Dab-bög till United alltså.. De gräver sin egen grav.
Citera
2017-07-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, samma som förra året, krävs mer än pengar Visst finns det ett stort samband mellan Neves agent och ägarna ? Minns inte riktigt.

Ang Lukaku till United, ännu en Dab-bög till United alltså.. De gräver sin egen grav.

Visst,men money talks till slut i dagens fotboll.Det är därför som en historiskt rejält mindre klubb än oss såsom till exempel Chelsea befinner sig där de gör idag.
Utan pengar har man ingen chans.
Sedan håller jag med om att annat också måste funka..men utan grundfundamentet pengar är man körd från början till slut.Så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in