Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Hostar du för att det är så pinsama wag the dog argument?
Ja, du är generande pinsam, kjellkritisk. Har du haft ett enda rätt i något av alla dina inlägg i den här tråden?
Länk?
Jag tror att du tror att om du klistrar in en sån här lite cool smiley, så är det ingen som märker att du är helt från vettet.
Är det tanken?
Citat:
Argumentum ad verecundiam säger du och målar in dig i ett hörn,
Vilket jävla hörn?
Citat:
ja vi är fler med gott minne bakåt i tråden, trist eller hur?
Ja, ni är några stycken mer eller mindre begåvade slemkepsar som förpestar varje ansats till en konstruktiv diskussion i den här och andra trådar.
Menar du att du är stolt över det?
Citat:
Sherry Feister har påstått en sak och då är det korrekt enligt dig, allt från hennes slutsats till hennes expertis.
Hennes yrke var crime scene investigator, med särskild expertis inom blood spatter analysis. Att jag främst refererar till henne är att hon mig veterligen är den enda experten på blood spatter analysis som har gjort en genomgripande studie av tillgänglig dokumentering av mordet på JFK, samt publicerat sina fynd i detalj. Metod och data.
Boken kryllar av fotnoter till den världsledande expertisen på blood spatter analysis och inte mindre än sex erkända crime scene investigators, bl.a. från FBI, lovordar hennes bok, varav en anser att den bör införas som läromedel i varje grundkurs i ämnet.
Citat:
Detta trots att hon inte förekommer i den foresik forskningens rapporter eller publiceringar.
Hon har publicerat sig innan boken ifråga, men det har egentligen ingen betydelse för huruvida hon kan anses som expert eller inte. Det räcker bra med en god utbildning, mångårig yrkesverksamhet och att studien ifråga håller god vetenskaplig kvalitet. Att hon flitigt anlitades som expert i domstol är om inget annat, bevis för det.
Mängden experter som lovordar den är en god indikation på den kvaliteten.
Citat:
Jag köper inte Di Maios resonemang för att det är han som säger det eller för att han är en ledande pateolog [sic]
Inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Det du ser är tre personer med lång erfarenhet och utbildning av brottsutredningar, patologi, ballistik som säger emot konspirationsteoretikern Groden. En av dem är en av världens mest erfarna och välrenommerade patologer. Det borde säga dig en sak men du väljer och blunda och kalla det två parter som tjafsar och att du inte kan se det det vetenskapliga värdet, ja det visar på att du är okunnig.
Om du bara vädjar till deras påstådda status, utan att i detalj redogöra för hur och vad de kom fram till så är det definitivt ett vördnads-argument. Ett klassiskt argumentationsfel.
När jag beskriver Sherry Fiesters erfarenhet och utbildning är det för att hennes expertis ifrågasätts, inte som substitut för vad hon faktiskt har skrivit i sin studie om mordet på JFK. Den studien har jag i detalj redogjort för och argumenterat för längre bak i tråden.
Citat:
utan för det han säger är verifierbart men den kunskap som finns skottskador med olika typer av vapen.
Vad svamlar du nu om? Vem säger vad om vad i vilken studie? Citera. Argumentera. Källhänvisa.
Citat:
Sherry hade en lång karriär att påstå att skottet kom framifrån, redan 1996 påstod hon detta, McAdams har en genomgång av hennes undersökning där han ser att hon har principiellt rätt i beskrivningar av skottskador men fallerar i analysen se
http://mcadams.posc.mu.edu/zimmerman/frontmenu_00000a.htm.
McAdams är en betald desinformatör, kjellkritisk. Tidigare har han lånat sig till tobaksindustrin i kampen mot de som tillslut avslöjade den för att de ljugit om cancerriskerna. Han har också på liknande sätt jobbat för oljeindustrin i dess kamp mot de dumma miljökämparna. Han har varit medlem i ärkekonservativa/neo-fascistiska stiftelser som jobbar för fler dödsstraff, nationbuilding (neo-kolonial militärdiktatur), propagerar mot åtgärder för att mildra växthuseffekten, propagerar för främjande av tortyr och sist men inte minst, blev avstängd från sin professorstjänst eftersom han återkommande hade trakasserat unga kvinnliga lärare och elever.
Sist jag kollade hade han som tröst fått ett gigg som "sakkunnig" på FOX News (lol), vilket egentligen säger allt om dennes relation med verkligheten.
Är du verkligen säker på att du vill konsultera den herren i någon somhelst fråga, allra minst vem som mördade USA's mest progressive och liberala president någonsin? Varför tror du att McAdams skulle kunna leda dig rätt här?
Citat:
Lika illa är det för dig om än värre när du börjar använda tröghetslagar,
Varför då?
Varje kropp i ett inertialsystem förblir i sitt tillstånd av vila eller likformig och rätlinjig rörelse, om den inte påverkas av någon kraft.
Om du kastar upp vätskan ifråga ifrån en inbromsande bil, så fortsätter den i samma hastighet som den hade i det ögonblick den kastas upp. Bilen och det fäst i den, däremot, saktar in. Är dessutom hastigheten låg när vätskan kastas upp, 6mph enligt Warrenkommisssionen (ca 9 km/h), så blir luftmotståndet i det korta tidsintervallet försumbart.
Ergo. Blodstänket rör sig således framåt snarare än bakåt, om det nu stämmer att merparten sköt uppåt/snett framåt vid huvudskottet.
Då blir frågan alltså varför mc-poliserna pepprades med blodstänk om nu JFK träffades av en kula bakifrån.
Citat:
men fegheten gjorde att du inte testade,
Du skulle inte klara dig en dag utan dina slemkepskompisar här på forumet, kjellkritisk. På tal om feghet. Ynkedom.
Citat:
Äeller gjorde det med färgat vatten och insåg din okunskap och felaktiga tro.Sedan är det intressant att hastigheterna på fordonen, du påstod att de rörde sig med 6 mph, vilket du inte visar källa på för att sedan beskriva högre hastigheter. Men du har väl svårt att hålla ordning på alla dumheter du skriver.
Kortegens genomsnittshastighet på Elm Street beräknades av FBI till ca 11 mph samt att limon bromsade ner till ca hälften av den, ca 6 mph, efter första skottet innan den accelererade iväg kort efter huvudskottet.
Citat:
Men se 2008 gjordes det ett test med olika scenarier på skjutningen och denna gång genom att skjuta genom anatomiska korrekt "dockhuvuden" där man simulerar hud, skallben och hjärna, gjort av australienska företaget Adelaide T&E Systems, hm var har det företaget förekommit tidigare?
Man prövade de olika påstådda platserna för skottets ursprung och vad kom man fram till? Jo att få samma effekt som visas i Zapruder filmen och vittnesmål om blod mm i bilen så kom skottet, det dödande, från 6:e våningen på Texas School book depository. Du kan läsa en artikel på det här
http://www.nbcnews.com/id/27705829/ns/technology_and_science-science/t/tech-puts-jfk-conspiracy-theories-rest/#.WV_N30GeyhA Gissningsvis kommer du flytta målstolparna och be mig förklara metodik fast det i likhet med videon där bland annat Di Maio beskrivs och vilken slutsats man gör med modern teknik.
Fast den här artikeln säger ju om möjligt än mindre om hur studierna genomfördes, än din lilla videosnutt du postade tidigare. Hur fan tror du att jag eller någon annan ska kunna bedöma något alls efter att ha läst den? Fan, man vet ju fortfarande inte ens vad det är du vill att man ska bedöma?!
Gissa ihop data och metod, som förklaring till exakt, ja gissa vad?
Citat:
Och vad två kommisioner kommit fram till och hur är irrelevant wag the dog argument i ljuset av vad man kommit fram till med modern teknik, så släpp den snuttefilten nu.
Wag the-dog-argument? Jag vet inte om jag ens ids fråga, men vad i hela friden tror du att du vill förmedla med den här flitigt återkommande frasen?
Eller förresten, glöm det.