Hahaha 😂😂 fan att de inte fixat en lajkknapp... e ju ändå fb här. Bästa slutsatsen
Hade JM varit så planerande och framåtseende så hade hon inte suttit där hon sitter idag. Iof så är hon antagligen en bitterfi..a över att mama AM inte strök med då hon hade haft lite mer tid och spelrum.
JM har absolut alla kriterier enlig Hare (min analys) MEN! Stackarn har ju dessvärre inte ärvt iq begåvningen som är nödvändig för att "lyckas" Hon är sin egna värsta fiende.
ja men personen i fråga försöker ju få henne att låta som en maffiaboss.
Helix heter ju även berg-o-dalbanan på Liseberg, hon kanske tror hon egentligen är där.
Tänk att Johanna ska få uppleva klimakteriet inlåst... Jisses. "Cirkus deluxe" med extra allt.
Helix betyder på (latin 'spiral')= det hade JM glömt att sätta in, sex barn inte dåligt en produktiv mamma som fullkomligt skite' i sina barn mer än att använda dem som mordverktyg, Helix betyder även DNA......
Senast redigerad av Smhf 2017-07-07 kl. 20:57.
Det är inte bara så att hon är en avart till människa - det är fruktansvärt ansträngande att ens lyssna när hon pratar, fattar inte hur någon ens orkat bo ihop med henne? Eller ens vistats i samma rum? Tonfallet, gnälltonen, den intelligensbefriade tomheten, svamlet, självgodheten, lögner som bara kommer av sig själv så fort hon öppnar munnen.
Man mår illa när hon svarar åklagaren angående MR "en del av mitt hjärta älskar honom, kommer alltid att älska honom...det är en fin kille". Där låter mördar-Johanna som om hon vore 14 1/2 år.
Vore intressant om man sen la till klippet när hon skriker att han är en "idiot som kan skickas till sitt hemland".
Det är inte bara så att hon är en avart till människa - det är fruktansvärt ansträngande att ens lyssna när hon pratar, fattar inte hur någon ens orkat bo ihop med henne? Eller ens vistats i samma rum? Tonfallet, gnälltonen, den intelligensbefriade tomheten, svamlet, självgodheten, lögner som bara kommer av sig själv så fort hon öppnar munnen.
Man mår illa när hon svarar åklagaren angående MR "en del av mitt hjärta älskar honom, kommer alltid att älska honom...det är en fin kille". Där låter mördar-Johanna som om hon vore 14 1/2 år.
Vore intressant om man sen la till klippet när hon skriker att han är en "idiot som kan skickas till sitt hemland".
Jamen, det var ju ingen som faktiskt orkade att bo med henne...
Här är MRs version, finns i Protokollbilaga Dialogförhör 2017-02-09:
Mt Jag har någonting, men det är inte, det gäller det som har hänt innan det. Det är att
Johanna hade planerat att döda någon annan som heter Chalet.
Fhl Vem är det?
Mt En gammal arbetskollega som dom har jobbat tillsammans i Eskilstuna.
Fhl Hur skulle hon göra då?
Mt Att hemma dom började prata om det att på något sätt få undan Chalet så att han ska
inte skapa (ohörbart).
T Ursäkta, jag hörde inte så det är bara.
Mt Och sen det, hon pratade om, det skulle Jafar skulle utföra, antingen hitta någon som
kan utföra det här eller han själv skulle göra det.
Fhl När pratade de om det?
Mt Jag kom inte exakt datum och sånt där, men just i samband med att dom hade den här
sexfilmen hade kommit ut.
Fhl Vilka var mer där när Johanna pratade om det här?
Mt Jag hade satt mig på bordet och sen dom pratade med, hon pratade med Jafar och jag
frågade Jafar, hörde jag rätt det jag hörde? Och Jafar sa, ja hon har blivit knäpp. Så jag
liksom trodde liksom det är bara egentligen någonting dom har pratat om så det skulle
inte hända någonting.
Fhl Hur verkade Jafar när Johanna bad honom att göra det här?
Mt Dom höll på, liksom dom var lite arga på varandra och sen höll på och argumentera
med varandra på ett lite argt sätt och då pratade dom hur det skulle bli och sen hur
man skulle göra något sånt.
Fhl Hur planerade de att göra det då?
Mt Ja dom skulle egentligen hitta på nåt, antingen skicka nån med vapen eller egentligen
bara någon att slå ihjäl honom så att han skulle inte liksom störa Johanna längre. Och
det enda Johannas snack, det bara handlade om att han ska dö.
Fhl Varför skulle han dö?
Mt För att han hade blivit, det hade blivit så egentligen att hon hade blivit arbetslös, blivit
av med jobbet och sen just den här filmen, sexfilmen, det har varit en film på grund av
Chalet, Chalet har varit inblandad för att sprida den.
T Ursäkta, jag måste bara fråga.
Mt För att Beshir, Sami och Nasser, dom hade planerat att fixa den här filmen och sen
skulle dom lämna över den till socialen för att den skulle spridas.
Fhl Skulle Jafar få nå betalt för att han hjälpte Johanna?
Mt Jo Johanna sa till honom att jag ska hjälpa dig, jag ska ge dig pengar.
Fhl Hur mycket pengar pratade hon om, vet du det?
Mt Det belopp jag hörde Johanna säga Jafar var inte med, han sa, det det här är ingenting för
att utföra nå sånt. Johanna pratade om 100 000 - 200 000, det är det belopp dom
pratade om och Jafar svarade bara att egentligen vem som helst skulle utföra en sån
gärning skulle inte gå med på mindre än en miljon.
Fhl Och varför blev det inte av det här?
Mt För att egentligen det var Jafar som var osäker och sen lyckades säga, jag vill inte
utföra. Jag har blivit också tillfrågad att skulle utföra, göra den gärningen, frågade
personligen till mig, skulle jag kunna utföra en sån grej, jag sa nej.
Fhl Så hon har även frågat dig om du kunde hjälpa henne?
Mt Ja.
Fhl Mörda Chalet?
Mt Ja.
Fhl Men du sa nej?
B.fhl När frågade hon dig? När ställde hon frågan till dig?
Mt Innan jag skulle gå till Sami och Nasser, jag skulle till dom och sen prata om den här
sexfilmen.
B.fhl Så det var inte vid samma tillfälle som när Jafar var där?
Mt Nej.
Fhl Utan det var när du åkte till Göteborg?
Mt Och jag nämnde det för Sami och Nasser att Johanna hade planer för att döda Chalet
och jag förklarade också att hon har frågat mig att jag skulle göra något sånt mot er
också. Så jag sa till dom att låt bli den här filmen och sånt där och lyssna inte på
Chalet och Beshir för att det kan, någonting kan hända er. Och att Beshir och Chalet
har varit här i tio, femton år, Johanna är född här så hon kan göra mycket, mycket mer
än vad dom andra kan.
Fhl Och Chalet, det är han som brukar ibland kallas för Kalle som jobbade tillsammans
med Johanna på det här hemmet i Arboga?
Mt Ja.
Fhl Det är den killen?
Mt Ja.
Fhl Vet du någonting mera om det här?
Mt Det var egentligen planerat och det skulle egentligen utföras, hade det inte blivit just
det här med hennes föräldrar den här skulle ha hänt. Även när vi var i Norge hon
pratade om det och hon vände sig och sa att Sami, Beshir, Chalet, Nasser, alla ska dö.
Det är dom som har skapat problem i mitt liv, annars mitt liv skulle inte ha blivit så
och det enda rätta för dom det är att dö.
Fhl Sa hon så till dig?
Mt Ja.
Fhl Och det var när ni fanns i Norge innan polisen grep er?
Mt Ja.
Fhl När Johanna hade varit i Thailand?
Mt Efter att dom hade kommit tillbaka från Thailand, vi var i Norge, inte första dagen
men då andra dagen hon sa det.
Samir o Nasser är de i sexfilmen (enl JM hade hon bara sex m S o N filmade), Chaled (Calle) hade hon haft planer att starta företag med. Bashir är fd släkt till C (varit gift med Cs syster tror jag det var).
MRs version den numera sk. "sanningen", snart nedtecknad av den 294-åriga domstolen.
Vad som bör tas med i beräkningarna är att Google Translate bör gått varmare än het på MRs telefon när han lätt eller svårt drogad memorerade allt som sades kring JM, JJ mfl.
Man skall heller inte glömma att MR i sina erkännanden började blanda in JJ fast det såklart var ju före sanningen, och HR kommer säkert få ett och annat påpekande från JMs försvarare om just hur bra den drogade MR hann med att köra Google Translate, memorera och sedan lite lagom när det passar pytsa ut det ena om JJ och det andra om "bandare" och "tshirts".
För folk är faktiskt alltid dummare än man tror - och det gäller även snutar.
Och när dom (snuten) fick höra att en full finne hade hittats död drunknad i en sjö - så avskriver vi det här fortast möjligt som en drunkningsolycka och inget annat.
Äckligt men sant.
Här räknar vi inte några alger i onödan ...
Så är det nog. En icke konkurrensutsatt verksamhet.
Ja, men hon kommer hur som helst aldrig att kunna göra nåt. Hon kommer ut när hon är pensionär dessutom.
Gammal och grå, men lika underbegåvad och girig och med hybrisen intakt.
Hajar nog att det inte är läge att starta upp något med flyktingar eller fosterbarn.
"Kreativ" (host!) som hon är så försöker hon kanske istället för flyktingboende starta upp ett äldreboende i försök att sno mera pengar av staten samtidigt som hon säkert hittar en och annan gammal dement stackare vars sparkonto hon kan hjälpa till att länsa.
"Värsta kriminella tanten" beskriver hon sig själv, stolt.
Men, sen vaknar hon från drömmen, kvar i fängelset, ty hon kom tydligen aldrig ut.
MRs version den numera sk. "sanningen", snart nedtecknad av den 294-åriga domstolen.
Vad som bör tas med i beräkningarna är att Google Translate bör gått varmare än het på MRs telefon när han lätt eller svårt drogad memorerade allt som sades kring JM, JJ mfl.
Man skall heller inte glömma att MR i sina erkännanden började blanda in JJ fast det såklart var ju före sanningen, och HR kommer säkert få ett och annat påpekande från JMs försvarare om just hur bra den drogade MR hann med att köra Google Translate, memorera och sedan lite lagom när det passar pytsa ut det ena om JJ och det andra om "bandare" och "tshirts".
MR är en hejare på svenska när det gäller stämplingar, pengar och skit om andra dessutom en klippa på att fånga upp samtal i sin omgivning. De "svenska öronen" viftar men när det kommer till de enklaste fraserna behövs translate. Jähresten intygar att det svenska språket satt sig lite sista dagarna i rättegången, så där ett år efter tycker Järesten detta är värt att notera. Stackars Calle stämpling efter stämpling är han utsatt för men inget av värde anser fahlander. Det handlar ju inte om aki så då får allt falla mellan stolarna.
Jag tittar på Judge Judy då och då.
Bara för nöjet att se en domare skrika "you're an idiot" med världens mest sardoniska leende. Enorma pengar får hon betalt för det och sitter säker för JO och advokatsamfund.
Tänk vad det skulle smaka att uppleva detsamma i denna domstol, just där och då.