Citat:
Ursprungligen postat av
6nysningar
Nu tramsar du och glider undan med puckade svar. Du skall svara på frågan vilket vatten det var i lungorna efter kvävning med påse i solstolen?
... jag trodde du skulle kunna nå en högre nivå av diskussion, hade dock inga större förväntningar.
Men för all del ska jag svara igen:
Jag svarar - utfrån plädering av Wenna som på bas av tre rättsläkares uppgifter återger att Aki anses ha mördats för att:
Det är för litet antal kiselalger och det är förstorade lungor som vid drunkning men även kvävning kan ge detta utseende.
Denna kvävning kan ha skett med nån form av tyg, en kudde
eller en plastpåse. Det är olika exempel på vad som kan frambringa en kvävning oavsett om han satt i en soffa.
Han återfinns i Hjälmaren. Det innebär att få sketna kiselalger kan ha inkommit via detta sjövatten. Han är således redan död och inandas inte vatten överhuvudtaget.
Detta kallas då
kontamination dvs allt under 20 alger. Det kan
likaväl ha funnits innan via födointag etc alternativt tillförts via obduktion.
DÄRAV ska jag inte specificera vilket vatten det rör sig om i några lungor - som passerat ut i kroppen:
AE:
"Vätska luftvägar inte mätbart då den passerar ut genom slemhinnan, ut i lungorna och cirkulationen och försvinner till större delen. Skummigt slem ses vid obduktion."