2017-07-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Som jag skrev tidigare: Alltså tror du att INGEN av de tekniker, rymdforskare, ingenjörer, företag etc. som var inblandade var intresserade av att kontrollera resultatet av världens kanske största projekt? De drog sitt strå till stacken och struntade sen i resultatet?
Hur skulle de kunna kontrollera resultatet menar du?
De tittade på TV precis som alla vi andra, några få tittade på när raketen sköts iväg.

Den lilla klick som visste vad som egentligen hände kan ha varit så liten som 50 - 100 personer

Att blåsa befolkningen har man erfarenhet av så de vet hur de skall täppa till
Citera
2017-07-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur skulle de kunna kontrollera resultatet menar du?
De tittade på TV precis som alla vi andra, några få tittade på när raketen sköts iväg.

Den lilla klick som visste vad som egentligen hände kan ha varit så liten som 50 - 100 personer

Det jag menar är att dessa 400.000 personer förmodligen var mer insatta i projektet (och självklart mycket mer intresserade av resultatet) än dina youtubekällor. Om det skulle finnas misstanke någonstans är jag övertygad om att det uppdagats. Men vi kan ju vända på det för nöjes skull. Vilka bevis har du som kunnat kontrollera att månlandningarna varit fejk?
Citera
2017-07-06, 20:46
Medlem
Citat:
Det jag menar är att dessa 400.000 personer förmodligen var mer insatta i projektet (och självklart mycket mer intresserade av resultatet) än dina youtubekällor. Om det skulle finnas misstanke någonstans är jag övertygad om att det uppdagats. Men vi kan ju vända på det för nöjes skull. Vilka bevis har du som kunnat kontrollera att månlandningarna varit fejk?

Men hur skulle de kunna avslöja något eller undersöka, då fanns inte internet. En anledningen till att det idag är möjligt att klä av staten är internet, utan det verktygen kan staten göra i princip vad som helst. Det är till och med svårt att visa att staten bluffar även med nätet

Så hur skulle de gjort? Tror du det räckt med ett samtal till en tidning och sagt, det är fejk?
Citera
2017-07-06, 20:49
Medlem
Citat:
Du har fått massor av svar.
De som jobbade med något inom apollo jobbade med sin grej. programmerare jobbade med att programmera, de som byggde datorer höll på med det, de som jobbade med raketerna höll på med det.

Att du tycks tro att alla som jobbade med apollo visste om allt förstår jag inte. Det är till och med tveksamt om de som skötte kontrollen av raketen och pratade med astronauterna förstod

Alla som konstruerade något visste mycket väl vad deras produkt klarade och vad som inte gick at göra med den, det är lite så produktion fungerar.

Ska jag bygga en motor så vet jag ganska exakt vad den klarar, säger köparen att den kan dra 2 elefanter när jag byggt en som kan dra en elefant så vet jag och mina medkonstruktörer att det inte går.
Säger köparen att den drar 20% mindre soppa än jag vet behövs för det arbete den ska utföra så vet jag att de ljuger.
Citera
2017-07-06, 20:52
Medlem
Citat:
Men hur skulle de kunna avslöja något eller undersöka, då fanns inte internet. En anledningen till att det idag är möjligt att klä av staten är internet, utan det verktygen kan staten göra i princip vad som helst. Det är till och med svårt att visa att staten bluffar även med nätet

Så hur skulle de gjort? Tror du det räckt med ett samtal till en tidning och sagt, det är fejk?

Jag förutsätter att de som arbetade med projektet kunde sitt jobb. Ta bara teorier som är aktuella nu.

* Datorerna var inte tillräckligt bra - Förmodligen skulle programmerarna/ingenjörerna reagerat på detta och tänkt: Men, våra datorer är inte tillräckligt bra för det där.
* Motorerna var inte tillräckligt kraftfulla - Ingenjörerna/teknikerna borde ha reagerat och tänkt: Men det där kan inte våra motorer klara av.
Ingenjörer/rymdforskare som ser bilder från månen borde tänkt: Men så där kan inte en kropp röra sig på månen.

Märkligt nog har inget av detta skett. Däremot har folk som är totalt outbildade inom dessa områden spridit konspirationsteorier som du tror på. Detta PÅ GRUND AV internet och att vem som helst kan skriva vad som helst där. Och dessvärre lura folk som inte tänker tillräckligt kritiskt.

Tilläggas kanske bör är att jag är 100% för kritisk granskning. Men det här är enbart att sprida desinformation.
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-06 kl. 21:13.
Citera
2017-07-06, 21:15
Medlem
Citat:
Jag förutsätter att de som arbetade med projektet kunde sitt jobb. Ta bara teorier som är aktuella nu.

* Datorerna var inte tillräckligt bra - Förmodligen skulle programmerarna/ingenjörerna reagerat på detta och tänkt: Men, våra datorer är inte tillräckligt bra för det där.
* Motorerna var inte tillräckligt kraftfulla - Ingenjörerna/teknikerna borde ha reagerat och tänkt: Men det där kan inte våra motorer klara av.
Ingenjörer/rymdforskare som ser bilder från månen borde tänkt: Men så där kan inte en kropp röra sig på månen.

Märkligt nog har inget av detta skett. Däremot har folk som är totalt outbildade inom dessa områden spridit konspirationsteorier som du tror på. Detta PÅ GRUND AV internet och att vem som helst kan skriva vad som helst där. Och dessvärre lura folk som inte tänker tillräckligt kritiskt.

Tilläggas kanske bör är att jag är 100% för kritisk granskning. Men det här är enbart att sprida desinformation.
Hur vet du att ingen försökt påtala att det är fejk?

Titta på hur du själv agerar, vad skulle övertyga dig om att apollo är fejk. Vi matar ju fakta och det går bara in genom ena örat och ut genom andra

Innan internet så vet du något fejkhistoria som avslöjades? Med internet har en hel hög avslöjats
Citera
2017-07-06, 21:20
Medlem
Citat:
Hur vet du att ingen försökt påtala att det är fejk?

Titta på hur du själv agerar, vad skulle övertyga dig om att apollo är fejk. Vi matar ju fakta och det går bara in genom ena örat och ut genom andra

Innan internet så vet du något fejkhistoria som avslöjades? Med internet har en hel hög avslöjats

Vi har gått igenom detta tidigare.

Min teori: 0 personer av 400.000 som arbetade med projektet som vi känner till har gått ut med att det är fejk. Tyder på att det inte är något lurt.

Din teori: 0 personer av 400.000 som arbetade med projektet som vi känner till har gått ut med att det är fejk. Tyder på att något kan vara lurt.

Vad verkar mest sannolikt?

Och att ni skulle mata fakta? Vi kan återuppta klassikern igen då: Vad anser du vara bevis? För din uppfattning skiljer sig nämligen BRUTALT från den vedertagna uppfattningen.
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-06 kl. 21:25.
Citera
2017-07-06, 21:21
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Med internet har en hel hög avslöjats
Med internet har vi fått miljontals idioter som satt ihop youtubeklipp i hopp om att bli berömda. Min bedömning är att 90% av alla klipp på tuben är skit som saknar värde helt. Bland annat alla dessa "bevis" på konspirationer. Fake som avslöjats med internet är nog försvinnande få i denna höstacken.
Citera
2017-07-06, 21:25
Medlem
Citat:
Vi har gått igenom detta tidigare.

Min teori: 0 personer av 400.000 som arbetade med projektet som vi känner till har gått ut med att det är fejk. Tyder på att det inte är något lurt.

Din teori: 0 personer av 400.000 som arbetade med projektet som vi känner till har gått ut med att det är fejk. Tyder på att något kan vara lurt.

Vad verkar mest sannolikt?

Jo men det tar en sekund och se första hålet i din teori, 400 000 person kände inte till allt om apollo. Om du tror det då är du på mycket låg intellektuell nivå och är du det blir det väldigt svårt att föra någon form av faktabaserat debatt.

Har du några bevis för din "teori"? Vad får dig att tro att 400 000 kände till så mycket om apollo?
Citera
2017-07-06, 21:28
Medlem
Citat:
Jo men det tar en sekund och se första hålet i din teori, 400 000 person kände inte till allt om apollo. Om du tror det då är du på mycket låg intellektuell nivå och är du det blir det väldigt svårt att föra någon form av faktabaserat debatt.

Har du några bevis för din "teori"? Vad får dig att tro att 400 000 kände till så mycket om apollo?

Jag får be att upprepa mig (eftersom du verkar vara på så låg intellektuell nivå att du inte kan läsa):

Märkligt nog har inget av detta skett. Däremot har folk som är totalt outbildade inom dessa områden spridit konspirationsteorier som du tror på.

Du tror på människor utan uppvisad bildning, adekvata kunskaper och rena gissningar. Jag tror på vetenskap och bevis. INGENTING du lagt fram har det minsta med fakta och bevis att göra. Däremot är du duktig på att ställa frågor som överbevisas.

Men som sagt, vi kör klassikern: Vad anser du att bevis är?

Lämnar dig med detta ikväll.

Sov gott!
Citera
2017-07-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Med internet har vi fått miljontals idioter som satt ihop youtubeklipp i hopp om att bli berömda. Min bedömning är att 90% av alla klipp på tuben är skit som saknar värde helt. Bland annat alla dessa "bevis" på konspirationer. Fake som avslöjats med internet är nog försvinnande få i denna höstacken.
Eller så är det tvärtom, plötsligt har en del fått möjlighet att informera sig utan statlig kontroll. Då får man ibland en annan bild eller annan version och med det kan man börja jämföra.

En del har svårt att ta till sig att det man tidigare lärt sig kanske inte alltid stämmer, lever man i tron om att staten aldrig ljuger så förstår jag att detta kan upplevas märkligt och att man i en försvarsreaktion kallar "alla andra" för idioter.

Vad internet möjliggjort om apollo är att fler kunnat märka problem i den version vi fått. De publicerar det här vilket gör att andra kan ta del av det. Det pusslas här och var och så samlas kritiken.

Ta en så enkel sak att märka som byggkvaliteten för månlandaren, tejp och delar som ser ut som ett barn klippt ihop det. Det fattar vem som helst att med de resurserna som man påstod lagt ner på apollo aldrig skulle gjort ett sådant haffsjobb med
Citera
2017-07-06, 21:33
Medlem
Citat:

Vi kan ta ett exempel ur dina punkter så blir det enklare
Citat:

Hur kan du tro att de ansåg att datorerna var tillräckligt bra? Alla som kan något om datorer idag förstår att de här var ett enda stort skämt sett till uppgiften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in