2017-07-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Fast det är inget bevis. Astronauternas dräkter har mikrofon. Bevisa att ljudet inte togs upp av den. Vad jag vet så var det hammarslag som spelades in. Då var astronauten i direktkontakt med objektet som skapade ljudet, alltså kan det ha spridits till mikrofonen i dräkten.

Ja men det är ju trams...alla begriper ju att den förklaringen inte håller för fem öre. Sedan finns det ett klipp där han kastar iväg ett föremål ochså, samma sak där ...ljud.
Citera
2017-07-06, 19:47
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE
Ja men det är ju trams...alla begriper ju att den förklaringen inte håller för fem öre. Sedan finns det ett klipp där han kastar iväg ett föremål ochså, samma sak där ...ljud.
Länk till klippet?
Citera
2017-07-06, 19:47
Medlem
Citat:
Åberopar du fejkade NASA-bilder nu?

Nej jag åberopar fejkad film som togs ombord på farkosten.
Citera
2017-07-06, 19:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej jag åberopar fejkad film som togs ombord på farkosten.
Inget NASA-klipp alltså?
Citera
2017-07-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Länk till klippet?

får kolla upp det...återkommer.
Citera
2017-07-06, 20:04
Medlem
Citat:
Inget NASA-klipp alltså?

Det togs ju av astronauterna själva vet inte om du räknar det som NASA.
Citera
2017-07-06, 20:04
Medlem
Citat:
Hemlig massgrav...trams...som jag sagt var det inte många som visste om det, resten blev väl hotade..och efter Grishams "tragiska" öde ..var det ingen som tyckte att de var värt det. Lista ...ja astronauterna visste såklart. sedan var det säkert några högt uppsatta. Fungerande farkoster...månlandaren fungerade ju inte ...den försökte de ju få att fungera till -72 då de gav upp. Och enligt beräkningar var apollo raketen för liten för att ta de till månen.

Ok, då har vi 27 austronauter då...

Sen då, filmare, fotografer, regissör, ljuskillar osv., blir några det, fx-killarna lär ju fått jobba, ett jävla stort gäng med framtida eller hemlig militär teknik.
Högsta hönsen måste ju vetat, ett antal av ground control skulle inte heller gå att lura så de måste varit involverade osv.

Utöver detta, då du säger att grejerna Inte funkade, i princip alla inblandade i bygget av månlandaren och saturn då de absolut vet vad deras produkt klarade och inte, även fast det endast är någon procent av de inblandade i bygget som hade helheten så blir det ju några pers till...

Så det blir ju "några" fler än "20-30 pers." eller hur?

Detta är ju inte riktigt mitt område men hur många brukar det gå att sprida en hemlighet till innan den kommer ut?
Personligen om jag tittar på de omkring mig så räcker det oftast med 2....

Är även Jättenyfiken på uträkningen på saturn, hade du den eller länk?
Citera
2017-07-06, 20:09
Medlem
Citat:

Du vet väl att ljudvågor transporteras alldeles utmärkt i fast materia va?

Stål, trä, plast är jättebra "ledare" av ljud, man kan använda en skruvmejsel som stetoskop om man letar felkälla i motorer exempelvis.
Vår kropp funkar med jättebra att transportera ljud, strupmikrofon är en produkt som fungerar tack vare det.

Material - Ljudastighet i m/s

Helium - 970
Alkohol - 1 213
Bly - 1 220
Väte - 270
Sötvatten - 1 480
Havsvatten - 1 520
Människokroppen - 1 558
Plexiglas - 1 800
Torra, mjuka träslag - 3 350
Betong - 3 400
Furu - 3 800
Glas - 4 500
Mjukt järn - 5 050
Järn - 5 150
Aluminium - 5 150
Glas - 5 200
Gipsskiva - 6 800

Luft är rätt kass transportör av ljud.
Senast redigerad av kkkrim 2017-07-06 kl. 20:40.
Citera
2017-07-06, 20:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det togs ju av astronauterna själva vet inte om du räknar det som NASA.
Frågan är om du räknar det som NASA?
Då borde de ju fejkat med skivan också, om du tror att månlandningarna är fejk.
Citera
2017-07-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19580503

Tog 10 sekunder med klipp och klistra på "astronaut catharact" och sedan på googles föreslagna rättstavning "astronaut cataract". Är inte pubmed vetenskapligt nog så är inget det.

Men den tar inte upp astronauterna från apollo. Att det finns massor av fakta och undersökningar om andra rymdprojekt vet vi nog alla. Där är det inte alls samma slutenhet som när det gäller den största prestation vi människor någonsin lyckats med, att skicka människor till månen och tillbaka. Där är det mycket svårt att hitta något.

Finns det något om hur de som passerat van allen bältet? De andra har inte passerat
Citera
2017-07-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
PS. När jag bifogade dessa senast (till KlokOchSnygg) kom det inget vettigt svar. Håller tummarna för att du har mer att komma med.
Du har fått massor av svar.
De som jobbade med något inom apollo jobbade med sin grej. programmerare jobbade med att programmera, de som byggde datorer höll på med det, de som jobbade med raketerna höll på med det.

Att du tycks tro att alla som jobbade med apollo visste om allt förstår jag inte. Det är till och med tveksamt om de som skötte kontrollen av raketen och pratade med astronauterna förstod
Citera
2017-07-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du har fått massor av svar.
De som jobbade med något inom apollo jobbade med sin grej. programmerare jobbade med att programmera, de som byggde datorer höll på med det, de som jobbade med raketerna höll på med det.

Att du tycks tro att alla som jobbade med apollo visste om allt förstår jag inte. Det är till och med tveksamt om de som skötte kontrollen av raketen och pratade med astronauterna förstod

Som jag skrev tidigare: Alltså tror du att INGEN av de tekniker, rymdforskare, ingenjörer, företag etc. som var inblandade var intresserade av att kontrollera resultatet av världens kanske största projekt? De drog sitt strå till stacken och struntade sen i resultatet?

Men att någon okänd person på youtube lägger upp en konspirationsvideo, det tror du på? Ja... det säger väl det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in