2017-07-06, 07:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Jag har inte varit i tråden på länge. dessa 2 fosterbarn som dog. Hur dog dem? Fick Johanna ngn vinning av deras död? Vem var hon gift med eller sambo med när dessa barn dog? Ursäkta att jag inte orkar läsa tråden, men ngn här kanske kan ge svar vilken sida jag kan börja läsa här.

1. Enligt FUP och förhör med AM (det är flh som frågar AM om hon känner till detta), ett barn (troligen en pojke av ett tvillingpar från Sthlm/Vallentuna, förskoleålder) så ska pojken ha drunknat.
Det andra barnet (en fosterflicka enligt AMs svar på fhls frågor) ska ha dött oklart (enligt AM "det var mycket konstigt det där).

2. Vet inte om hon fick någon direkt ekonomisk vinning, JM ska ha varit jourfosterhem då, jourfosterhem får betalt även om de inte har fått några barn. Men kanske barnen klagade hos sin hemkommun (sin "alldeles egna soctant i sin hemkommun) och JM kände sig hotad av någon anmälan, spekulation av mig. Kanske var de bara allmänt "jobbiga" för JM, kom ivägen för någonting , vem vet?

3. När tvillingpojken drunknade var hon officiellt sambo (eller gift ?) med PG, rektorn, far till AG.

Tyvärr ligger inlägg om fosterbarnen väldigt utspritt i denna tråd och det frankommer inte mer än det jag har spaltat upp. Men leta efter Peekaboos inlägg i FB-tråden om flyktingpojksexet, och det finns en del andra inlägg i den tråden om hur JM var som fostermamma. Det förekommer rätt tidigt i flyktingpojksex-tråden.

Vill du läsa i FUP, kpoierat från Ramaria:

"Postat av Ramaria
Det är poliserna som initialt frågar Anki om...

Det är poliserna som initialt frågar Anki om detta. Det uttrycks vagt.

Det vaga som Anki berättar på förfrågan står att finna i protokollbilaga samtalsutskrifter (finns även på ett annat ställe, fuppen är rörig, men just i samtalsutskrifterna tycker jag att det blir tydligast) ".

Adresserna JM bodde på då fosterbanen dog är Vedbergsgatan och någon mindre gård/by "Äpplebo" eller något sådant. "Gården" ägdes tillsammans med PG. Finns uppgifter om det i denna tråd, men vet inte riktigt var. Före rättegången tror jag, datummässigt.

Hoppas att det hjälpte lite i alla fall.
Citera
2017-07-06, 08:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, jag vill inte gärna tro att hon fått sina barn att medverka i mord. Samtidigt måste jag erkänna att det i det här fallet knappast kan dyka upp något som kan göra mig förvånad längre. Jag har tappat hakan så många gånger att det börjar bli svårt att hålla den på plats. Dottern JB tycks ju ha tagit mammans parti mot AP och även roat sig med att reta upp honom. Men därifrån till mord är stora kliv.

Bra, då känner vi likadant.
Och desto större anledning är det att till varje pris finna alla inblandade och noga mäta ut deras verkliga skuld.
Citera
2017-07-06, 08:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag ser en tydlig och utstuderad planering bakom både AP och AM/GM: Pengar. I AP:s fall måste man väl säga att både F-sams och If:s livförsäkringar hade tagits i syfte att lura till sig större penningsummor via AP:s död. Samma sak gäller det hastiga och lustiga giftermålet: ett led i att över huvud taget kunna teckna livförsäkringarna eftersom AP i princip flyttat och de annars inte skulle kunna sägas ha varit ens sambo. - Tidigare turer och trixande synes också bottna i att vilja snuva AP på del av försäljningssumman för det gemensamt ägda huset inkl. att stjäla hans bankkort och bakom hans rygg göra en större överföring från hans konto till sitt eget. - Hon hade gjort honom till drogmissbrukare och kunde alltid säga att han inte kom ihåg deras överenskommelse.

I AM/GM:s fall tillfrågades av allt att döma MR redan när hon första gången blev anmodad att flytta från sin lägenhet och alltså inte själv tilläts sälja den med vinst; pengar hon tagit för givna och som skulle gå förlorade om de inte återvanns, om än till priset av ond bråd död: det var inte mer än rätt: Att inte ge henne pengar är att svika henne; ingen sviker henne ostraffat. Straffar/dödar inte hon, finns det andra som gör det. – MR var också tillfrågad om att döda ytterligare ett par tre stycken som överskridit den av henne dragna gränsen: Där hon kom till korta, chikanerades eller förlorade pengar. - De stundtals något ironiska förhörsledarnas knäskålar skulle komma att krossas av den högre makt hon stod i förbindelse med. - Den raka och klartänkta JW var elak när hon spetsade till sina frågor. Osv.

Tidigare turer med baseballträn, soffor, grov misshandel mm kan tyckas ha varit mer eller mindre hugskottsbetonade men kan ledas tillbaka till hennes upplevelser av att ha blivit "kränkt", dvs anklagad för saker hon ansett sig vara i sin fulla rätt att genomdriva utan att någon rättvisesträvande idiot som var dum i huvudet skulle lägga sig i. - Hon ansåg sig också vara i sin fulla rätt att lägga beslag på AP:s mobil om han envisades med att vilja tala med personer som inte föll henne i smaken.

Ett agerande utan en endaste tanke på vad som anses passande eller rätt och riktigt; endast med ett förväntat utfall som ekonomiskt skulle gagna henne själv. - Helt och hållet blind för egna brister och tillkortakommanden; i total avsaknad av självkritik - och med en hårresande syn och krav på sina föräldrar som hon bl.a. anklagar för att inte ha ställt upp tillräckligt ofta som barnvakter åt hennes yngsta sladdbarn. – Och naturligtvis stora och iögonenfallande brister i genomförandet av sina planer: Bubbel, vinpimpling och psykofarmaka bidrar inte till något större mått av klarsyn, och har hon dessutom andra störningar så är ju fallet från det murkna elfenbenstornet bara en tidsfråga. - När hon sedan ska förklara sitt agerande blir det i form av nya påhittade anklagelser i form av övergrepp, psykisk misshandel och annat hon läst sig till - och som så mycket annat: totalt missuppfattat.

Ett försonande drag skulle kunna vara att hon - på sitt sätt - tycks värna om sina barn och vilja deras bästa. - Den enda verkliga förtvivlan jag kunnat spåra i hennes röst är då hon säger att äldsta dottern AB är så arg på att hennes mamma hålls inlåst och inte kan vara hemma och hjälpa henne med hennes små barn. – Då är det som om förlåten rämnar och hon för ett par korta sekunder kan se hela sin familjs tragiska situation – eller är det sin egen hon ser..? - AB har ju sagt sig hata sin mor och avslöjat att hon flera gånger tillfrågats om att ta livet av AP.

Hur botar man inpiskad elakhet – och varifrån kommer den? - Alla bortskämda barn blir inte elaka; de brukar i bästa fall bli lika generösa som sina föräldrar. - Var det en sådan generositet hon till varje pris ville uppnå..?

Jag ger dig rätt i första delen i fallet med A*i, där har det föregåtts av viss planering, livförsäkring som togs i smyg bakom hans rygg m.m, men det är sedan när den lilla planeringen är gjord som impulserna börjar hoppa, ingen konsekvent berättelse för hur han dog t.ex, olika versioner beroende på vilket djävla humör JM var på eller med vilka hon pratade med, hetsen att få ut pengarna innan A*i,s kropp nästan hunnit kallna, ingen plan där inte bara en djävla massa impulsryck.

I AM/GM fallet vete fan om det ens fanns någon grundläggande plan, visst de skulle dö för att säkra hennes försörjning några år till, med tanke på hur hon bränner pengar så pratar vi om max fem år, sedan måste någon ny avlida för att generera mer pengar åt kadavret JM.

Att hon är hämndlysten som få är ställt bortom varje rimligt tvivel men hennes sätt att hämnas är inte planlagt, de verkar ske på stundens ingivelse, en tanke om möjlig hämnd poppar upp och direkt ska den verkställas

Hämnd är en anrättning som ska avnjutas kall och ska smaka gott länge, det har JM totalt missat.
Citera
2017-07-06, 08:53
Medlem
Nån jag vet var på rättegångarna och la ut en bild på AM (?). Hon är helt oigenkännlig... Helt jävla sjukt.
Rakad, ett stort plåster på huvudet, kan inte använda sitt högra öga (?), satt i rullstol
Citera
2017-07-06, 08:59
Medlem
EndastJag01s avatar
Det där med namnen tycker jag är lite konstigt. Ok, Blomsterlund och Möller är ju naturligt.
Men Fossh*gen, det är ju systerns efternamn!
Citera
2017-07-06, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det där med namnen tycker jag är lite konstigt. Ok, Blomsterlund och Möller är ju naturligt.
Men Fossh*gen, det är ju systerns efternamn!

Systern U*rika är ju gift med en fosshagen, därav hon bytt efternamnet till hans
Citera
2017-07-06, 09:10
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Systern U*rika är ju gift med en fosshagen, därav hon bytt efternamnet till hans
Jo, men enligt uppgifter använder JM också det som efternamn ibland... och DET är konstigt!
Citera
2017-07-06, 09:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jo, men enligt uppgifter använder JM också det som efternamn ibland... och DET är konstigt!

Hon hade väl också tryckt upp visitkort eller något liknande där hon tagit MR's efternamn. Vanligt folk håller inte på så. Men om man inte har rent mjöl i påsen...
Citera
2017-07-06, 09:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Nån jag vet var på rättegångarna och la ut en bild på AM (?). Hon är helt oigenkännlig... Helt jävla sjukt.
Rakad, ett stort plåster på huvudet, kan inte använda sitt högra öga (?), satt i rullstol

Så fruktansvärt! Har inte förstått hur svårt skadad hon fortfarande är. Jag fattar inte att folk i tråden kan hata en så svårt skadad människa som förlorat sin man, sitt ordinarie liv, sina drömmar och sin hälsa, medan de inte kan se ondskan hos JM. Och backar upp henne

Att som JM klara av att se sin svårt skadade mamma i rättegångssalen och ändå tycka mest synd om sig själv - ja, det säger mycket om hur JM resonerar.
Citera
2017-07-06, 09:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så fruktansvärt! Har inte förstått hur svårt skadad hon fortfarande är. Jag fattar inte att folk i tråden kan hata en så svårt skadad människa som förlorat sin man, sitt ordinarie liv, sina drömmar och sin hälsa, medan de inte kan se ondskan hos JM. Och backar upp henne

Att som JM klara av att se sin svårt skadade mamma i rättegångssalen och ändå tycka mest synd om sig själv - ja, det säger mycket om hur JM resonerar.

Ja, det här hånet och hatet av AM, en kvinna som överlevt ett fruktansvärt mordförsök är så lågt att man skäms av att ens behöva scrolla förbi eländet, det säger nog allt om de som skriver dylikt, små förkrympta spillror av människor, eller fan vet om det är människor egentligen, varelser som liknar människor men är gjorda av skräp inuti, totalt empatilösa, liknar JM väldigt mycket, troligen av samma skrot och korn som kadavret som anstiftade mordet och mordförsöket på sina egna föräldrar.

Skamligt beteende som inte kan ursäktas på något vis.
Senast redigerad av Reimer 2017-07-06 kl. 09:58.
Citera
2017-07-06, 10:02
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Min ytterst empiriska undersökning av personlighetsstörda visar att alla de jag mött, IRL eller i litteraturen/undersökningar osv har haft ett mönster av att alltid lösa sina problem med en lögn. En lögn som startade med att ma/pa alltid accepterade lögnen. Hur galen den än verkat.

Alla i min empiri har haft en knepig relation med sin mamma. Alla utan undantag.

När jag vet att även studier av hjärnan visar på en störning hos personlighetsstörda så funderar man mycket på vad som är orsak och verkan.

Någon tillfällig sinnesförvirring hos mig själv orsakade studieskulder i Kognitionsvetenskap. Det gjorde ju inte saken i frågan klarare. "Vad är hönan och vad är ägget"?

Som sagt min ytterska empiri. Men på något sätt tror jag att "osedda barn", som aldrig får kärleken, i ett motstånd hos föräldern, blir förvirrade vuxna.

Eller förvirrade och förvirrade... Det lär sig inte skillnaden mellan "rätt och fel"/
"rättighet och skyldighet". De kan ha en hög IQ men noll.. Zipp.. ;-) Zero, nada EQ.

De lär sig att de alltid har rätt och bara rättigheter och att det är det är de som det är synd om. Hela tiden.

Kolla in "Borderline Personality Disorder" och dess orsaker
Citera
2017-07-06, 10:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det här hånet och hatet av AM, en kvinna som överlevt ett fruktansvärt mordförsök är så lågt att man skäms av att ens behöva scrolla förbi eländet, det säger nog allt om de som skriver dylikt, små förkrympta spillror av människor, eller fan vet om det är människor egentligen, varelser som liknar människor men är gjorda av skräp inuti, totalt empatilösa, liknar JM väldigt mycket, troligen av samma skrot och korn som kadavret som anstiftade mordet och mordförsöket på sina egna föräldrar.

Skamligt beteende som inte kan ursäktas på något vis.

Jag accepterar att man kan ha olika åsikter i skuldfrågan även om jag är häpen över att någon kan tycka att JM är oskyldig. Bara hur hon uppfört sig i de hemliga inspelningarna polisen gjorde, hur hon uppfört sig i häktet med brev och lappar, hur hon uppfört sig i förhören med hot och ständigt ändrat alibi, hur hon uppfört sig i rättegången med allt från utbrott till krav på att få läsa upp brev - gör att det står stämplat skyldig i pannan. Hon skjuter sig själv i foten.

Men att här i tråden vara mer intresserade av att hata AM som förlorat så mycket och inte på något vis är inblandad i ett enda av de brott JM står anklagad för + sexövergrepp/misshandel av flyktingar - ja, det är att sparka på någon som redan ligger. Oavsett om AM älskar eller inte älskar sin dotter, så har det NOLL med målet att göra. Att JM inte älskade sin pappa och inte älskar sin manna är ju fullständigt glasklart med tanke på vad hon sagt och gjort. Jag tror att man möjligtvis kan älska en anhörig som man dödar i stundens hetta i ett bråk. Men planerat mord - då finns det ingen kärlek med i bilden. Så den som förtjänar hat borde ju vara JM som jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in