2017-07-05, 23:46
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror TC, Akis chef föll för JM. Finns 56 eller 58 samtal dem emellan bara på några veckor 2016 enligt FUP. Visst TC säger att det var för de skulle starta företag, men att han drog sig ur efter sexskandalen. Vad jag minns är dessa 56 samtal juli aug 2016 dock.

TC pressas även i förhör om han haft en sexuell relation med JM, något han förnekar.

Även TC borde åtalas för att betalt Akis slutlön till JM och inte till Akis (dödsboets) konto. Sveriges arbetsgivare behöver lära sig att de inte får hjälpa till att försnilla anställdas löner.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2017-07-05 kl. 23:52.
Citera
2017-07-05, 23:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Just det, jag har också noterat att det tycks vara ganska lätt för "perser" att lära sig svenska. Jag tror att det har med ett gemensamt språkligt ursprung att göra.

Varför skulle två perser som talar samma språk sinsemellan ha lättare för att lära sig svenska?
Citera
2017-07-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
JJ m fl kommer från Iran. Jag tror det mer har att göra med motivation och förväntan från anhöriga...
Persiskan tillhör den iranska gruppen av den indoeuropeiska språkfamiljen och är besläktad med andra indoeuropeiska språk som t.ex. svenska. Det finns likheter i grammatiken (t ex har persiska verb kongruensböjning och rättar sig efter sitt subjekt till numerus och person). Många persiska ord är ursprungliga som motsvarande svenska. Jag tror att det har stor betydelse. Vi behöver inte fördjupa oss i detta.
Citera
2017-07-06, 00:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror TC, Akis chef föll för JM. Finns 56 eller 58 samtal dem emellan bara på några veckor 2016 enligt FUP. Visst TC säger att det var för de skulle starta företag, men att han drog sig ur efter sexskandalen. Vad jag minns är dessa 56 samtal juli aug 2016 dock.

TC pressas även i förhör om han haft en sexuell relation med JM, något han förnekar.

Har TC alibi för 7/8 2015?

Det var han som tyckte det var gott om "fräscha brudar" i familjen.
Citera
2017-07-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Persiskan tillhör den iranska gruppen av den indoeuropeiska språkfamiljen och är besläktad med andra indoeuropeiska språk som t.ex. svenska. Det finns likheter i grammatiken (t ex har persiska verb kongruensböjning och rättar sig efter sitt subjekt till numerus och person). Många persiska ord är ursprungliga som motsvarande svenska. Jag tror att det har stor betydelse. Vi behöver inte fördjupa oss i detta.

Vi behöver inte fördjupa oss i frågan. Dock:

Jag vet, speciellt å kurder, som pratade obehindrad svenska efter 5 år i Sverige. Utan brytnig och med "djup" i pråket.

När jag frågade varför kan du svenska så bra? Svarade båda två att de: "Jobbat på en svensk arbetsplats".
Citera
2017-07-06, 00:56
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Skrivet av Pikkaboo 160619 ( inlägg 1022 ) i tråden " Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex " :

Citat: Hej hoppas innerligt att hon åker in på ett väldigt lång straff.
Om hon har gjort detta har jag ingen aning om men det skulle inte förvåna mig alls.

Hon är en av de vidrigast/utstuderade/oberäkneliga/egoistiska människa som finns.

Möller/blomsterlund/fosshagen hon kallar sig för alla de namnen.
Hon har arbetat på olika socialtjänster runt om i landet som fosterhemsplacerare och har själv utnyttjat systemet under alla år. Hon tar från olika kommuner samtidigt och kan då ha 2-4 Forster barn.
Synd om hennes barn, sonen A** kunde hon ligga och pussa på munnen timvis och säger jag älskar dig jag älskar dig.
Hon har ätit psykmeduciner i minst 15 år och är den värsta av dem alla.
Hon tar lvue, fosterbarn mm och bara utnyttjar systemet och plockar pengar och skiter i dem.
Hon ringer till sin pappa och gråter och säger att hon är trött på livet och ska köra av vägen för att hon ville ha en ny bil och skrattar åt det när hon har fått bilen.
Hon är väldigt duktig på att bränna andras pengar, sol och vårare brukar det kallas för.
Hon har även legat med på en prostitutionssida för många år sedan men polisen plockade ner den enl henne själv.
Hon hade något fosterhem i malmklping har jag för mig för ett antal år sedan mellan soc jobben.
Förstår inte hur man kan bränna alla pengar hon får in via fosterbarn mm varje månad + sin egna län.
Min mening så är hon narcissist

Tycker så synd om alla som hon har förstört livet för både nu och innan. Slut citat

Pikkaboo, igen (inlägg 1036)

Citat: Varför jag skriver om det här är att jag tycker att det är så vidrigt med alla fosterbarn vara liv hon förstör och är bara ute efter pengar. Endast därför, vad hon gör i övrigt skiter jag i. Jag förstår verkligen inte hur man kan utnyttja de som redan ligger ner och skratta åt allt.

Här är en ny artikel om henne som chef och deras uppföljning och utredningar.
http://www.svd.se/svd-granskar-skuld...amiljehemsbarn

Hennes tidigare fosterhem/behandlingshem då hon går under namnet fosshagen
http://ekuriren.se/nyheter/flen/1.14...-oroar-grannar. Slut citat

Supermamman svarar (inlägg 1037):

Citat:Johanna Möller är en vidrig människa som har utnyttjat och manipulerat människor i hela sitt liv

Här i Eskilstuna är hon ökänd och det gör mig förbannad att hon fortsätter mygla till sig pengar från myndigheter hela tiden då det inte är nån hemlighet vad hon håller på med. Hon kan inte ta hand om sina egna 6 barn och än mindre vara en förebild för andra. Hon utnyttjar systemet till max och ljuger och ändrar sig så hon kan mjölka ur så mycket pengar det bara går till egna nöjen, plastikoperationer, löshår, fransar, naglar m.m

I dagens Eskilstuna kuriren finns mer att läsa och det är bara en del på ytan då hon hållit på i många år och utnyttjat folk både känslomässigt och ekonomiskt för egen vinning.
Både systern och pappan som driver smyckesföretaget Pearls for Girls borde ta avstånd från hennes levnadssätt men skyddar henne och skyller på andra för att de själva inte heller har rent mjöl i påsen.
De andra kvinnorna kring Johanna i familjehemsföretaget är oxå med på noterna och håller varandra om ryggen och gör det svårare för myndigheterna att granska då de bara är ute efter pengar.

Jag har INTE röstat för detta och är förbannad för hur Sverige har blivit!!! Det väller in folk som man inte har ålder eller nån koll på och våra skattepengar går till dessa bidragsparasiter och andra som mjölkar ur allt dom kan genom att ljuga och bedra systemet. Grannar, hyresvärdar och många klagar men inget händer och myndigheterna bollar runt o skyller på varann så cirkusen fortsätter. Slut citat.

Jag har ett minne av att jag i den tråden läst om de två fosterbarnen som gått bort men orkar inte leta. Någon?

Är det inte anmärkningsvärt ändå att det är skrivet 5 - 6 v innan mordet på pappan? Flertalet verkar ha vetat hur personlighetsstörd hon är. Varför gjordes ingen stor undersökning gällande Akis död? Varför, om det nu är sant så finns det ingen utredning/dom om barnens död?

Varför fick hon ta emot barn eller ens ha ansvar försina egna fast det fanns uppenbara frågetecken med två trasiga drogmissbrukare i hennes egna familj?
ok nu är jag 100% säker på att hon är änglamakerska. finns det ens någon artikel eller går det inte att titta närmare på, dessa småbarn? märkligt tycker jag att hon verkar vara ökänd i en relativt stor stad men att det är så få som verkar ha personlig info om henne.
Citera
2017-07-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Jag har inte varit i tråden på länge. dessa 2 fosterbarn som dog. Hur dog dem? Fick Johanna ngn vinning av deras död? Vem var hon gift med eller sambo med när dessa barn dog? Ursäkta att jag inte orkar läsa tråden, men ngn här kanske kan ge svar vilken sida jag kan börja läsa här.

Inget mer av substans har framkommit om barnen, inte mer än vad som i förbifarten nämndes i fup.
Om inte jag missat.
Citera
2017-07-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kom det inte ytterligare ett förhör där vi får veta att mätningar på alger i Hjälmaren gjorts jjust i augusti 2015. De kompletterande uppgifterna gör rättsläkarens tidigare skattningar ännu starkare, om jag inte missminner mig.

Ja, förhöret om antalet alger talar starkt för att AP borde ha haft åtskilliga alger i kroppen om han drunknat i Hjälmaren. Tyvärr tror jag att referatet delvis är bristfälligt. Hade varit trevligt med en inspelning. Jag ska kolla referatet när jag får tid.

Däremot finns ju rättsläkaren Anders Er*ksson på band i första posten. Han har inte så mycket att tillföra om alger och tycks åtminstone delvis bygga sina uppgifter på samtal han haft med Druid. Nämner även att det inte rapporterats närmare var i lungorna proverna togs och undviker frågan om platsen har betydelse.
Citera
2017-07-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur vet du det?

Det har jag plockat upp i FUP. Var ett avlyssnat telefonsamtal vill jag minnas. Finns omtalat tidigare i tråden och där framkommer att det var uppkollat av farbror Blå som avskrivit det hela. Har även för mig att MR senare sagt att det var ett påhitt.
Citera
2017-07-06, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Joo. Jag tänkte mer på typ barn och förälder dräper den andre föräldern eller svärföräldern (för pengar ej pga tidigare misshandel eller långvarigt missbruk). Eller mogen kvinna dräper föräldrar för "ekonomiskt förtryck".

Att mänskor far illa och har ihjäl varandra pga psykisk överbelastning och missbruk i samhällets marginaler (alla sorters extrema miljöer -- med psykisk ohälsa o.a.) är förstås något som finns. Men här är det ändå fråga om mänskor som har det objektivt bra ställt, utom i huvet på vissa då. JM har ju knappast vanvårdats av sina föräldrar, det är svårt att tro, men det har nog adderats lite där på ngt som var dåligt från början.

Ser man till att JM har tre barn med herr B-lund, så står vi här inför möjligheten att ett eller två av dessa hans barn skulle vara delaktiga i mord i ett försäkringsbedrägeri. Det är lite tufft att ta. "Tjena syrran, tjena farsan, vi dräpte den där AP för pengar, men vi fick inget. Läget annars?"

Det är det där som är det groteska, att ta barnen och för all tid förskjuta dem ur samhällsgemenskapen, som de tillhörde. Att göra dem till parior. Allt går att reparera, men inte det där. Bland folk som hade förutsättningarna från början.

Jag vill inte tro det. Ingen sätter hela sin släkt eller släktgren på spel om det finns minsta hopp. Raderar ut deras möjligheter att existera.

Nej, jag vill inte gärna tro att hon fått sina barn att medverka i mord. Samtidigt måste jag erkänna att det i det här fallet knappast kan dyka upp något som kan göra mig förvånad längre. Jag har tappat hakan så många gånger att det börjar bli svårt att hålla den på plats. Dottern JB tycks ju ha tagit mammans parti mot AP och även roat sig med att reta upp honom. Men därifrån till mord är stora kliv.
Citera
2017-07-06, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, klart det är upprättelse de söker. De har ju misshandlats ganska rejält av rättsväsendet initialt så det är dem väl unnat att detsamma nu rehabiliterar sig. Sedan borde de få en ursäkt med.

Jag tror att det som av JM, helt ogrundat, stämplat A*ki både som alkoholist, narkoman, hustru- och barnmisshandlare nu raderas och JM döms för mord eller anstiftan till mord på A*ki, försäkringsbedrägeri mm medför den ursäkt dom saknad. Och att A*ki har får den upprättelsen dom kämpat för så länge. Att familjen och framförallt hans barn kan fortsätta att älska A*ki som den han faktisk var.

Polisen borde be om ursäkt här för att dom inte tillsåg att en ordentlig utredning utfördes, speciellt när anhöriga, upprepade gånger, påpekar att dom kräver en sådan!

Visst, dom fick en utvidgad obduktion, men utredde man ärendet?

Jag undrar fortfarande vem den "skrattande polisen" är som fick hand om fallet först. Och andra högre upp, som JM manipulerat/haft hållhakar på. Antar att internutredning pågår. Det är nog inte bara en som är inblandat här.
Senast redigerad av Remark 2017-07-06 kl. 02:13.
Citera
2017-07-06, 04:18
Medlem
Donnabella6s avatar
Ovalig blandning av narcissism och blåsthet och psykopati.
Trodde hon verkligen att åklagaren skulle vara ett "fan" ?
Åh,herregud vilken blåst människa detta är.
Hon är då ingen smart manipulerare,för en sån kan "läsa" av människor samt veta när det är dags att knipa käft!
Som kvinna och medveten om hur kvinnor kan spela, hade jag synat hennes game på 5 sek.
Men å andra sidan utgår väl folk från att andra med människor är snälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in