Citat:
Jag har inte varit i tråden på länge. dessa 2 fosterbarn som dog. Hur dog dem? Fick Johanna ngn vinning av deras död? Vem var hon gift med eller sambo med när dessa barn dog? Ursäkta att jag inte orkar läsa tråden, men ngn här kanske kan ge svar vilken sida jag kan börja läsa här.
1. Enligt FUP och förhör med AM (det är flh som frågar AM om hon känner till detta), ett barn (troligen en pojke av ett tvillingpar från Sthlm/Vallentuna, förskoleålder) så ska pojken ha drunknat.
Det andra barnet (en fosterflicka enligt AMs svar på fhls frågor) ska ha dött oklart (enligt AM "det var mycket konstigt det där).
2. Vet inte om hon fick någon direkt ekonomisk vinning, JM ska ha varit jourfosterhem då, jourfosterhem får betalt även om de inte har fått några barn. Men kanske barnen klagade hos sin hemkommun (sin "alldeles egna soctant i sin hemkommun) och JM kände sig hotad av någon anmälan, spekulation av mig. Kanske var de bara allmänt "jobbiga" för JM, kom ivägen för någonting , vem vet?
3. När tvillingpojken drunknade var hon officiellt sambo (eller gift ?) med PG, rektorn, far till AG.
Tyvärr ligger inlägg om fosterbarnen väldigt utspritt i denna tråd och det frankommer inte mer än det jag har spaltat upp. Men leta efter Peekaboos inlägg i FB-tråden om flyktingpojksexet, och det finns en del andra inlägg i den tråden om hur JM var som fostermamma. Det förekommer rätt tidigt i flyktingpojksex-tråden.
Vill du läsa i FUP, kpoierat från Ramaria:
"Postat av Ramaria
Det är poliserna som initialt frågar Anki om...
Det är poliserna som initialt frågar Anki om detta. Det uttrycks vagt.
Det vaga som Anki berättar på förfrågan står att finna i protokollbilaga samtalsutskrifter (finns även på ett annat ställe, fuppen är rörig, men just i samtalsutskrifterna tycker jag att det blir tydligast) ".
Adresserna JM bodde på då fosterbanen dog är Vedbergsgatan och någon mindre gård/by "Äpplebo" eller något sådant. "Gården" ägdes tillsammans med PG. Finns uppgifter om det i denna tråd, men vet inte riktigt var. Före rättegången tror jag, datummässigt.
Hoppas att det hjälpte lite i alla fall.
Har inte förstått hur svårt skadad hon fortfarande är. Jag fattar inte att folk i tråden kan hata en så svårt skadad människa som förlorat sin man, sitt ordinarie liv, sina drömmar och sin hälsa, medan de inte kan se ondskan hos JM. Och backar upp henne