2017-07-04, 22:16
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jodå, pedofila präster som möjligen rört sig mot ett yrke där de får tilllgång till unga pojkar.

Rör sig någonsin kvinnor till yrken där de kan få sex av olika slag?

Nu var det intressanta att katolska präster inte kan hålla sig trots att de lever i ett samhälle som förbjuder sex. Även i muslimska länder där homosexuella män riskeras att mördas så riskerar män livet för att ha sex.

Citat:

Att kvinnlig sexualitet uppmärksammas är ju för att den inte räknas självklar som mannens, och man lägger in andra förklarlingsmodeller. Kvinnors sexualitet kan också användas mot henne, för att man som vissa inbillar sig att kvinnor inte är kåta utan att det alltid finns mer underliggande motiv.

Att kvinnlig sexualitet uppmärksammas är för att andra kvinnor är besatta i sex som samtalsämne eller underhållning, men inte just nödvändigtvis för det njutningbara i själva sexet, bara den spännande dramatiken.

Män skiter i skvallerkulturen som du kanske vet? Den historien skriver ni kvinnor, så be inte män "avdramatisera" kvinnlig sexualitet. Sådan makt har vi icke.
Citera
2017-07-04, 22:18
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Överallt ser vi hur feminister i synnerhet bara klagar på hur dåligt kvinnor har det, men samtidigt ignorerar dem de fält där kvinnor har enorm makt eller har fördel. Feminister varken erkänner kvinnans sexuella makt eller föreslår lösningar för att göra det jämställt.

* Det är män som har bekymmer på dejtingfronten, inte kvinnor.
* Det är fler män som lever i fattigdom än kvinnor, där mannen får skylla sig själv och kvinnan både får sympati och hjälp.

Feminismen uppkom originellt med stark koppling till jämställdhet. Dagens feminism är något helt annat, där mansfan ska ner och kvinnan ska upp - och hon ska inte ge ett skit för det.

Varför ska vi män någonsin acceptera att jobba bort alla kvinnors problem i samhället om de inte ens lyfter fingret för oss? Är kvinnan verkligen så besatt i hennes sexuella makt att hon kommer alltid vägra att ge upp den?

Prova skapa en fejk kvinnlig dejtingprofil på valfri site och se omedelbar exempel på hur bra kvinnor har det idag. Det är otroligt att de ens kan klaga när de kan välja och vraka som de vill.
Den sociala interaktionen mellan könen har blivit en uppvisning i akrobatisk intersektionalitet. De naturliga prefererenserna har satts ur spel och formas av rådande vänsterliberal konsensus snarare än på sund biologisk grund.
Vänstertumören kommer fortsätta dra näring ur den totalitära socialdemokratin och spela vidare på det inbillade behovet av genomgående reformer för att bryta de upplevt skadliga effekterna på den lättkränkta och modernistiska undermänniskan.
Det är ju inte för inte man önskar att de hårda och härdande tiderna var här nu.så att agnarna kunde skiljas från vetet utan pekpinnar.
Citera
2017-07-04, 22:21
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jodå jag vet vad du tycker om mig. Att vilja se ut som man vill som kvinna kan rendera reaktioner som dina- en kvinna är ju aldrig sig själv då utan en hora. Du bevisar min tes.

Kvinnlig sexualitet är utifrån En betraktares ögon, inte henne som subjekt. Därför är kvinnor i så högre grad objekt i reklamsammanhang tex.
Nej jag bevisar ingen tes. Däremot läser du in vad du vill läsa in. Du är inget offer så lägg av.

Handlar om vad det är reklam för. Är det kvinnokläder ska de sitta på en levande kvinna eller en skyltdocka. Du är avundsjuk för du får ingen uppmärksamhet.
Citera
2017-07-04, 22:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Nej jag bevisar ingen tes. Däremot läser du in vad du vill läsa in. Du är inget offer så lägg av.

Handlar om vad det är reklam för. Är det kvinnokläder ska de sitta på en levande kvinna eller en skyltdocka. Du är avundsjuk för du får ingen uppmärksamhet.
Nej jag är inte avundsjuk på de kvinnor som måste äta bomull för att fylla upp magen då de inte får gå över storlek xxs. Been there, Done that.
Citera
2017-07-04, 22:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Rör sig någonsin kvinnor till yrken där de kan få sex av olika slag?

Nu var det intressanta att katolska präster inte kan hålla sig trots att de lever i ett samhälle som förbjuder sex. Även i muslimska länder där homosexuella män riskeras att mördas så riskerar män livet för att ha sex.

Att kvinnlig sexualitet uppmärksammas är för att andra kvinnor är besatta i sex som samtalsämne eller underhållning, men inte just nödvändigtvis för det njutningbara i själva sexet, bara den spännande dramatiken.

Män skiter i skvallerkulturen som du kanske vet? Den historien skriver ni kvinnor, så be inte män "avdramatisera" kvinnlig sexualitet. Sådan makt har vi icke.
Och då faller in under att det finns fler manliga pedofiler vilket på Intet sätt bevisar att kvinnor inte har en medfödd lust- istället kan man argumentera att män har en lägre medfödd empati, och inte kåthet.
Citera
2017-07-04, 22:33
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Nej jag är inte avundsjuk på de kvinnor som måste äta bomull för att fylla upp magen då de inte får gå över storlek xxs. Been there, Done that.
Men du har gjort operationer istället
Citera
2017-07-04, 22:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och då faller in under att det finns fler manliga pedofiler vilket på Intet sätt bevisar att kvinnor inte har en medfödd lust- istället kan man argumentera att män har en lägre medfödd empati, och inte kåthet.

Jag skulle aldrig riktigt påstå att kvinnor inte har medfödd lust, det verkar dock inte vara någon självklar urkraft som manlig lust. Ibland måste den rent av väckas av någon och ibland så väcks den kanske aldrig.

Jag tror inte att kvinnliga psykopater (kvinnor utan någon empati) våldtar eller är pedofiler, lika lite som jag tror att de flesta pedofiler är psykopater.

Ifall du ser på en sådan som Michael Jackson så är det inte avsaknad av empati som var hans problem, det var snarare att han inbillade sig att barn kunde ha kärleksfulla relationer med honom, denna inbillning är en känd sätt för pedofiler att övertyga sig själva om att de gå över alla moraliska gränser.
Citera
2017-07-04, 22:43
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Men du har gjort operationer istället
Jag förlorade mina bröst när jag var anorektisk ja. Och jag ville få tillbaka min kropp, kämpade i två år för att bli frisk och jag ville känna mig som mig själv igen. Hur du nu kopplar det till att jag tycker det är eftersträvansvärt att vara underviktig är oklart. De kvinnor du ser på reklamposterna är underviktiga. De blir modeller när knappt puberteten kommit och de kämpar för att hålla vikten låg, få är så naturligt smala.
Senast redigerad av Buffymylove 2017-07-04 kl. 22:47.
Citera
2017-07-04, 22:44
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag skulle aldrig riktigt påstå att kvinnor inte har medfödd lust, det verkar dock inte vara någon självklar urkraft som manlig lust. Ibland måste den rent av väckas av någon och ibland så väcks den kanske aldrig.

Jag tror inte att kvinnliga psykopater (kvinnor utan någon empati) våldtar eller är pedofiler, lika lite som jag tror att de flesta pedofiler är psykopater.

Ifall du ser på en sådan som Michael Jackson så är det inte avsaknad av empati som var hans problem, det var snarare att han inbillade sig att barn kunde ha kärleksfulla relationer med honom, denna inbillning är en känd sätt för pedofiler att övertyga sig själva om att de gå över alla moraliska gränser.
Jag tror att det finns fler varianter men det är Nog en bit från ämnet. Min lust behövde inte väckas av något annat, och jag vet med mig att många kvinnor delar den erfarenheten, och att man då precis som killar sökt olika sorts utlopp för denna.
Citera
2017-07-04, 22:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag tror att det finns fler varianter men det är Nog en bit från ämnet. Min lust behövde inte väckas av något annat, och jag vet med mig att många kvinnor delar den erfarenheten, och att man då precis som killar sökt olika sorts utlopp för denna.

Grejen med manlig sexualitet är att den bara är, det finns ingen slags sökande utåt för att veta vad som får och inte får göra, när det väl är bestämd vad han gillar så är det bestämd, och den har en egen hjärna med förprogrammerade koder så att säga, så det finns ingen styrning mot något annat mål därefter:

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=127401741

Citat:
We also know that men have two and a half times the brain space devoted to sexual drive in their hypothalamus. Sexual thoughts flicker in the background of a man's visual cortex all day and night, making him always at the ready for seizing sexual opportunity. Women don't always realize that the penis has a mind of its own — for neurological reasons.
Citera
2017-07-04, 22:56
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Grejen med manlig sexualitet är att den bara är, det finns ingen slags sökande utåt för att veta vad som får och inte får göra, när det väl är bestämd vad han gillar så är det bestämd.

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=127401741
Och även kvinnlig sexualitet bara är, om ni höjer blicken från era skrev för ett ögonblick. Jag har blivit så kåt från ingenstans att vibrationerna på bussen nästan fått mig att komma.
Citera
2017-07-04, 23:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och även kvinnlig sexualitet bara är, om ni höjer blicken från era skrev för ett ögonblick. Jag har blivit så kåt från ingenstans att vibrationerna på bussen nästan fått mig att komma.

Du säger nu att den bara "är", men tidigare pratade du om hur samhället hjärntvättar kvinnor att vara det ena eller det andra.

Jag säger inte att kvinnor inte blir kåta, men det blir ju absurd att vilja sätta en likhetstecken med kåtheten från mäns, då varesig anatomin, hjärnstrukturen eller hormonerna som aktiverar kåtheten är de samma.

Sedan är manifestationerna av manlig kåthet överväldigande när det gäller allt från tafsningar, sexualköp, partners homosexuella har, porrkonsumption, våldtäkter, osv.

Inte riktigt en fantastisk rad av bedrifter som ni kvinnor borde försöka tävla emot. Så varför denna jakt efter att sätta man=kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in