2017-07-03, 21:13
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80

Invandrare är överrepresenterade vid brott, det är väl lika bra att bara godkänna vita kvinnor när man ändå är igång. Man måste ju gardera sig till max. Minimera så mycket som möjligt.

Du kör det vanliga tugget är så trött på detta tugg läs mitt andra inlägg i tråden och svara på det.
Citera
2017-07-03, 21:20
Medlem
grovslangs avatar
Ett Tuppeware-party när Linnea Henriksson spelar live? Tack, men nej tack! Ge mig dragracing och blodiga biffar istället!

Ska man vara seriös tror jag mig veta var det klickar: Spriten! När såg ni en nykter människa slåss senast? Nu har jag som väl är aldrig sett någon bli våldtagen men jag tror mig veta åt vilket håll även den båten lutar.
Citera
2017-07-03, 21:22
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Du kör det vanliga tugget är så trött på detta tugg läs mitt andra inlägg i tråden och svara på det.
Nu drar jag förvisso ett tämligen ironiskt tugg, där jag bara drar saker och fördomar till sin spets när det gäller att diskriminera eller peka ut vissa grupper.

Hade jag menat allvar fullt ut, då hade jag inte skrivit om chockrosa peruker.

Nåja, Emma Hycklare knycker väl åt sig en plats i Guiness Rekordbok om inte annat. Könsfördelningen 100/0 för en person som annars strävar efter jämlikhet.

Hoppas att de spolar kröken, inte utan att man har kastat bort en och annan väninna under årens lopp p.g.a. alkoholens baksidor. Har sett fler fruntimmer än män spåra på fyllan.
Citera
2017-07-03, 21:25
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovslang
Ett Tuppeware-party när Linnea Henriksson spelar live? Tack, men nej tack! Ge mig dragracing och blodiga biffar istället!

Ska man vara seriös tror jag mig veta var det klickar: Spriten! När såg ni en nykter människa slåss senast? Nu har jag som väl är aldrig sett någon bli våldtagen men jag tror mig veta åt vilket håll även den båten lutar.

Men Sweden Rock Festival är inte direkt en nykteristfestival eller fri från braj och annat men ändå är det mycket mindre polisanmälningar där än festivaler av motsvarande storlekar. Faktorer som återstår är klientelet och deras ålder.

Tycker det ska bli intressant om Knyckare får ihop sponsorer och volontärer som genomför det. Jag förutsätter att alla anställda och försäljare ska vara kvinnor, med tanke på rapporterna om de knullsugna funktionärerna på Bråvalla.
Senast redigerad av Ratad 2017-07-03 kl. 21:27.
Citera
2017-07-03, 21:28
Medlem
LeaveDoggeAlones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Hur ska man i dagens Sverige avgöra vilka som är män?

Skrev om det där i en tidigare tråd.
Ska bli spännande och se hur dom löser den frågan. Är det de biologiska könet som avgör? Vilket kommer skapa en stark konflikt med HBTQ-rörelserna. Eller är det vad du identifierar dig som? Detta kommer ju med all säkerhet göra att män som är där för att paja kommer gå dit och skapa liv.

Vilket som så tror jag att detta kommer bli en stor soppa.

Sen har jag en annan fundering. Osäker hur det funkar. Men typ försäljning av alkohol? Går det att få tillstånd för detta om du fryser ute en grupp människor?
Finns det inte någon lag som sätter stopp för te.x Nazister att öppna en krog inne i stan där endast vita är välkomna?
Senast redigerad av LeaveDoggeAlone 2017-07-03 kl. 21:35.
Citera
2017-07-03, 21:31
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeaveDoggeAlone
Skrev om det där i en tidigare tråd.
Ska bli spännande och se hur dom löser den frågan. Är det de biologiska könet som avgör? Vilket kommer skapa en stark konflikt med HBTQ-rörelserna. Eller är det vad du identifierar dig som? Detta kommer ju med all säkerhet göra att män som är där för att paja kommer gå dit och skapa liv.

Vilket som så tror jag att detta kommer bli en stor soppa.
Det blir svårare och svårare för tokfeministerna där ute. De företräder ju ett kön men vet väl själva snart inte vilket.
Citera
2017-07-03, 21:34
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Undrade hur lång tid det skulle ta innan den frågan kom ja gör en krog enbart för kvinnor och de män dom väljer att bjuda in.
Du frågar mig om ATT VISSA män våldtar då gissar jag direkt på att du menar Mena, Afganer och andra invandrare drar du alla öven en och samma kant?
Det finns massa svenska politiker som våldtar bla inom SD.
Nej, jag menar verkligen inte afghaner (eller invandrare överhuvudtaget) utan just bara vissa män. Det är DU som drar alla över en kant när du påstår att alla män är våldtäksmän.
Citera
2017-07-03, 21:36
Medlem
G13Hazes avatar
Är det inte diskriminering? I vilka fall får man diskriminera när det kommer till kön, läggning och ras/etnicitet?
Citera
2017-07-03, 21:41
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nej, jag menar verkligen inte afghaner (eller invandrare överhuvudtaget) utan just bara vissa män. Det är DU som drar alla över en kant när du påstår att alla män är våldtäksmän.

Nej då gubben vilka är då "dessa" män kan du förklara det för mig?
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2017-07-03 kl. 21:45.
Citera
2017-07-03, 21:44
Medlem
Blir inte ett dugg kränkt av detta, låt den fria marknaden säga sitt. Jag tror detta blir ett svårt koncept att sälja till unga tjejer som åker till festival för festa med snygga killar.
Citera
2017-07-03, 21:44
Medlem
LeaveDoggeAlones avatar
Hittade detta stycke "Därför ska de
restauratörer som beviljas serveringstillstånd verka för att enkelt avhjälpta hinder åtgärdas direkt. Staden ska även uppmuntra restauratörerna att upprätta åtgärdsplaner för hur mer omfattande tillgänglighetsbegränsningar ska åtgärdas. Restauratören ska även säkerställa att alla besökare ska känna sig välkomna, och att ingen ska behöva utsättas för diskriminering till följd av könsidentitet/könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder."(Riktlinjer för serveringstillstånd, 2016-03-21)

Detta var då om stockholm stad och resturanger. Men om detta stämmer in på festivaler så kan väl inte ett tillstånd godkännas i detta fall? Någon som vet mer kring denna fråga?
Senast redigerad av LeaveDoggeAlone 2017-07-03 kl. 21:53.
Citera
2017-07-03, 21:56
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Nej då gubben vilka är då "dessa" män kan du förklara det för mig?
Du var då en riktigt trög jävel.
Det jag försöker få fram är att det alltså inte är någon skillnad på ''män och män'', precis vem som helst kan vara en våldtäksman. Din lösning på problemet är att alla män ska stanna inomhus (ja för det är inte bara på krogen och festivaler som folk blir våldtagna). Jag, och säkert många med mig, tycker inte att det är en rimlig lösning. Problemet ligger väl snarare i varför VISSA män våldtar, eller? Men visst, vill du sitta inlåst resten av ditt liv så lär det inte vara många som bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in