2017-07-03, 20:19
Medlem
cybergrodans avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...nsfri-festival
Citat:
Bråvallafestivalen 2017 resulterade i 22 misstänkta ofredanden och fyra misstänka våldtäkter.
Nu planerar komikern och programledaren Emma Knyckare att starta en ny musikfestival.
En festival där personer som definierar sig som män är inte välkomna.[/spoiler][spoiler]Hon berättar även för tidningen att artister som Linnea Henriksson, Julia Frej och Cleo Missaoui redan har tackat ja till att uppträda.
– Vilka är det som våldtar? Jo, män. Om man gör en festival där de inte får komma då? Det var så jag tänkte. Jag tycker att det är sjukt att halva befolkningen ska gå runt och känna sig otrygga. Så redan nästa år kommer det att finnas ett alternativ: En rockfestival där brudar kan känna sig helt trygga, förklarar Emma Knyckare för DN.
Citat:
Är det då inte diskriminering att stänga ute halva befolkningen?
– Det har jag inte tänkt på. Men eftersom det verkar vara helt okej att diskriminera kvinnor för jämnan så kanske det är okej att männen stängs ute i tre dagar? Jag skulle inte direkt kalla det ett övergrepp att inte få komma på festival. Dessutom har Magnus Betnér anmält sitt intresse att städa efteråt. Så helt mansfritt blir det inte, säger hon till DN.

Är det inte lite galet att en person som ''kämpar'' för ett jämställd samhälle helt går emot sina egna åsikter? Tänk om en man skapat en festival dit inga kvinnor var välkomna, förstå vilket liv det hade blivit på PK-feministerna....
Citera
2017-07-03, 20:24
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Tycker detta är bra då slipper tjejer bli våldtagna.
Citera
2017-07-03, 20:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Herregud!
Sluta dra alla män över en kant!
Citera
2017-07-03, 20:37
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Absolut, men ska män förbjudas på krogen också? Problemet ligger väl inte i att män våldtar, utan att VISSA män våldtar.
Citera
2017-07-03, 20:39
Medlem
"Jag tänkte ha en festival. Där alla med mörk hy är portade. Tills dom alla lär sig uppföra sig"
När ser vi den festivalen?

Men låt henne ha sin festival. Den lär väl gå back och det kommer skyllas på löneklyftor...
Citera
2017-07-03, 20:40
Medlem
gurkmajjas avatar
Hur ska man i dagens Sverige avgöra vilka som är män?
Citera
2017-07-03, 20:45
Medlem
Jättebra ! Allt som kan göras för ett tryggare sverige , kanske kunde införa uppdelade tågstationer
och torg också.
Citera
2017-07-03, 20:47
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vad spännande en dårtoka på P3 gör ett korkat twitterinlägg och naturligtvis så blir det en nyhet. Oja, nä man kan ju undra varför journalisterna har så lågt förtroende. När de inte ägnar sig och ljug och propaganda så är det trams på twitter som är nyhetsstoffet...
Citera
2017-07-03, 20:52
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Absolut, men ska män förbjudas på krogen också? Problemet ligger väl inte i att män våldtar, utan att VISSA män våldtar.

Undrade hur lång tid det skulle ta innan den frågan kom ja gör en krog enbart för kvinnor och de män dom väljer att bjuda in.
Du frågar mig om ATT VISSA män våldtar då gissar jag direkt på att du menar Mena, Afganer och andra invandrare drar du alla öven en och samma kant?
Det finns massa svenska politiker som våldtar bla inom SD.
Citera
2017-07-03, 21:00
Medlem
Snozziehs avatar
Jag identifierar mig som kvinna, får jag vara med? Var inte transfob nu.
Citera
2017-07-03, 21:08
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Ska alla kvinnor granskas innan de godkänns för biljettköp inför den festivalen?

Det finns risk att kvinnor dömda för misshandel (eller värre våldsbrott än så) lyckas komma in där annars. Vem vet vad de kan vara kapabla till när de råkar på andra människor.

Fast då får ju förresten alla kvinnor förbjudas, även de som ännu inte hunnit misshandla någon, med tanke på att alla de män som inte gjort något sexuellt på festivalerna ändå utesluts.

Invandrare är överrepresenterade vid brott, det är väl lika bra att bara godkänna vita kvinnor när man ändå är igång. Man måste ju gardera sig till max. Minimera så mycket som möjligt.
Citera
2017-07-03, 21:11
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snozzieh
Jag identifierar mig som kvinna, får jag vara med? Var inte transfob nu.
Självklart, alla hen, trans, bin och trams är säkerligen välkomna. Bara dra på dig en kjol och läppstift, sedan kan du köra igång showen.

Man lever farligt om man baserar en festival på att förbjuda ett av könen.

Då är det väl lika mycket fritt fram att köra festivaler endast för vita. Utesluta de under 30 år. Porta alla mörkhyade män. Stänga ute de som inte bär chockrosa peruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in