Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
Vad spännande en dårtoka på P3 gör ett korkat twitterinlägg och naturligtvis så blir det en nyhet. Oja, nä man kan ju undra varför journalisterna har så lågt förtroende. När de inte ägnar sig och ljug och propaganda så är det trams på twitter som är nyhetsstoffet...
Bra poäng. Slölyssnade lite på Almedalen idag när de ondgjorde sig över sk fake news. Men som du väl antyder är det rätt magstarkt att ondgöra sig över det när de samtidigt publicerar den här typen av Nyheter24-grejer. Var det inte i Expressen de dessutom nyligen hade en debattartikel om att män inte skulle få köra bil i Malmö? Visst, jag vet att detta inte är "nyheter" utan opinion, och debattartiklar. Men de ger ändå uttryck för något som alla vet aldrig kommer genomföras. Det är helt enkelt inte seriösa. Ändå leder de sedan till att hon Åsa Regner, heter hon väl, nån Sosseminister, kan skämta om att män inte bör ha rösträtt.
Vill sedan betona att jag alls inte blir förnärmad eller "kränkt" av dylika förslag, då jag vet att de är nonsens. Vill de ha en festival för bara kvinnor får de gärna ha det, men alla vet ju att det bara är snack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gregor-Samsa
Jag tror säkert att evenemanget blir välbesökt. Jag menar tänk vilka oceaner av skoj som öppnar sig när grönhåriga tokfeminister med infekterade näsringar äter glutenfri vegankost, jämför armhålehår och lyssnar på feministiska artister. Har dom riktig tur kanske det blir mensperformance och feministisk ståuppkomik (framskrikna falsettskämt utan punchline om hur killar sitter bredbent på tunnelbanan.)
Sedan får dom säkert draghjälp på Twitter av Schyffert som vet att han inte får knulla om han inte hovrar som en överbeskyddande drönare över sin måttligt begåvade flickvän och hennes medsystrar i den "kvinnliga artisteliten".
Ska vi gissa på drygt 70 sålda biljetter?
Välformulerat inlägg.

Tror dock 70 är lite väl optimistiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
Men alla som har utsatt mig för sexuella trakasserier, har varit av kvinnokön.
Är det du på avataren? Då förstår jag dem.