2017-07-03, 22:05
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Du var då en riktigt trög jävel.
Det jag försöker få fram är att det alltså inte är någon skillnad på ''män och män'', precis vem som helst kan vara en våldtäksman. Din lösning på problemet är att alla män ska stanna inomhus (ja för det är inte bara på krogen och festivaler som folk blir våldtagna). Jag, och säkert många med mig, tycker inte att det är en rimlig lösning. Problemet ligger väl snarare i varför VISSA män våldtar, eller? Men visst, vill du sitta inlåst resten av ditt liv så lär det inte vara många som bryr sig.

Ja men du var mig en TRÖG jävel du förklara inte svaret på min fråga? jag vill veta vilka av DESSA du anser är?
Citera
2017-07-03, 22:06
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
"Jag tänkte ha en festival. Där alla med mörk hy är portade. Tills dom alla lär sig uppföra sig"
När ser vi den festivalen?

Men låt henne ha sin festival. Den lär väl gå back och det kommer skyllas på löneklyftor...

Sweden rock, vita män 0 våldtäckter.
Citera
2017-07-03, 22:08
Medlem
Citat:

Är det inte lite galet att en person som ''kämpar'' för ett jämställd samhälle helt går emot sina egna åsikter? Tänk om en man skapat en festival dit inga kvinnor var välkomna, förstå vilket liv det hade blivit på PK-feministerna....

Tycker att man ska ha en konsert där inga kvinnor är välkomna och inga muslimer så kan man ha konserter. det är ju deras fel att man ställerin konserter och att det blir en massa skriverier. det är ju media, muslimen stefan löfvén och feministludrena som bjudit in pedofilerna. de kan ha en egen konsert där de kan sätta på varandra.
Citera
2017-07-03, 22:08
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Ja men du var mig en TRÖG jävel du förklara inte svaret på min fråga? jag vill veta vilka av DESSA du anser är?
Haha, jag antar att du trollar nu. Men tillåt mig att citera mig själv, eftersom du verkar ha oerhört svårt förstå det du läser.
Citat:
Precis vem som helst kan vara en våldtäksman.
Citera
2017-07-03, 22:12
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Jag tror säkert att evenemanget blir välbesökt. Jag menar tänk vilka oceaner av skoj som öppnar sig när grönhåriga tokfeminister med infekterade näsringar äter glutenfri vegankost, jämför armhålehår och lyssnar på feministiska artister. Har dom riktig tur kanske det blir mensperformance och feministisk ståuppkomik (framskrikna falsettskämt utan punchline om hur killar sitter bredbent på tunnelbanan.)

Sedan får dom säkert draghjälp på Twitter av Schyffert som vet att han inte får knulla om han inte hovrar som en överbeskyddande drönare över sin måttligt begåvade flickvän och hennes medsystrar i den "kvinnliga artisteliten".

Ska vi gissa på drygt 70 sålda biljetter?
Citera
2017-07-03, 22:19
Medlem
grovslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Men Sweden Rock Festival är inte direkt en nykteristfestival eller fri från braj och annat men ändå är det mycket mindre polisanmälningar där än festivaler av motsvarande storlekar. Faktorer som återstår är klientelet och deras ålder.

Tycker det ska bli intressant om Knyckare får ihop sponsorer och volontärer som genomför det. Jag förutsätter att alla anställda och försäljare ska vara kvinnor, med tanke på rapporterna om de knullsugna funktionärerna på Bråvalla.

Åldern på besökarna har säkert betydelse, poäng till dig... Gemensamt för våldtäkts-festivalerna är väl mycket unga som saknar rutin på att kröka, vilket de gamla rövarna på Sweden Rock hunnit skaffa sig! 😊

En intressant jämförelse är festen kring rallycrossen i Höljes, i helgen var 45000 personer och festade i skogen kring en grusgrop, massor med fylla, mycket ungt testosteron och inga upplysta områden för att skapa trygghet. Det brukar bli några fall av misshandel, inte värre än i en vanlig stad med motsvarande befolkningsmängd under en lönehelg.
Citera
2017-07-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Undrade hur lång tid det skulle ta innan den frågan kom ja gör en krog enbart för kvinnor och de män dom väljer att bjuda in.
Du frågar mig om ATT VISSA män våldtar då gissar jag direkt på att du menar Mena, Afganer och andra invandrare drar du alla öven en och samma kant?
Det finns massa svenska politiker som våldtar bla inom SD.

Det är precis så det är, har du jobbat på ett svenskt fängelse? 80% minst som sitter för våldtäkt är invandrare.
Citera
2017-07-03, 22:25
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Vilka innefattas av begreppet "ickemän"?

Hur funkar det med transsexuella som har eller inte har genomgått könskorrigering? Penisbärare som identifierar sig som kvinnor? Penislösa som identifierar sig som män? Folk som helt oavsett penis identifierar sig som sättpotatisar?

De överkåta ensamkommandevolontärerna med Brolle-frillor i entren får ett styvt jobb med att medelst kroppsvisitation så att säga skilja agnarna från vetet...
Citera
2017-07-03, 22:31
Medlem
Grisbrottarens avatar
En stor del av nöjet med att åka på festivaler – även för tjejer – är väl att träffa det motsatta könet och ha lite tillfälliga sexuella förbindelser. Har man inte t o m haft kondomutdelning på festivaler tidigare, för att det är så uppenbart vad svenska tjejer och killar gör där?

Sedan bygger det här sexistiska och diskriminerande förslaget på "Inte alla män, men bara män". Men alla som har utsatt mig för sexuella trakasserier, har varit av kvinnokön. Det har varit frågan om rätt grova tafsanden, sexistiska kommentarer osv.
(De bögar som varit intresserade av mig har däremot varit mycket hänsynsfulla.)
Citera
2017-07-03, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vad spännande en dårtoka på P3 gör ett korkat twitterinlägg och naturligtvis så blir det en nyhet. Oja, nä man kan ju undra varför journalisterna har så lågt förtroende. När de inte ägnar sig och ljug och propaganda så är det trams på twitter som är nyhetsstoffet...

Bra poäng. Slölyssnade lite på Almedalen idag när de ondgjorde sig över sk fake news. Men som du väl antyder är det rätt magstarkt att ondgöra sig över det när de samtidigt publicerar den här typen av Nyheter24-grejer. Var det inte i Expressen de dessutom nyligen hade en debattartikel om att män inte skulle få köra bil i Malmö? Visst, jag vet att detta inte är "nyheter" utan opinion, och debattartiklar. Men de ger ändå uttryck för något som alla vet aldrig kommer genomföras. Det är helt enkelt inte seriösa. Ändå leder de sedan till att hon Åsa Regner, heter hon väl, nån Sosseminister, kan skämta om att män inte bör ha rösträtt.

Vill sedan betona att jag alls inte blir förnärmad eller "kränkt" av dylika förslag, då jag vet att de är nonsens. Vill de ha en festival för bara kvinnor får de gärna ha det, men alla vet ju att det bara är snack.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Jag tror säkert att evenemanget blir välbesökt. Jag menar tänk vilka oceaner av skoj som öppnar sig när grönhåriga tokfeminister med infekterade näsringar äter glutenfri vegankost, jämför armhålehår och lyssnar på feministiska artister. Har dom riktig tur kanske det blir mensperformance och feministisk ståuppkomik (framskrikna falsettskämt utan punchline om hur killar sitter bredbent på tunnelbanan.)

Sedan får dom säkert draghjälp på Twitter av Schyffert som vet att han inte får knulla om han inte hovrar som en överbeskyddande drönare över sin måttligt begåvade flickvän och hennes medsystrar i den "kvinnliga artisteliten".

Ska vi gissa på drygt 70 sålda biljetter?

Välformulerat inlägg. Tror dock 70 är lite väl optimistiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Men alla som har utsatt mig för sexuella trakasserier, har varit av kvinnokön.

Är det du på avataren? Då förstår jag dem.
Citera
2017-07-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Nu drar jag förvisso ett tämligen ironiskt tugg, där jag bara drar saker och fördomar till sin spets när det gäller att diskriminera eller peka ut vissa grupper.

Hade jag menat allvar fullt ut, då hade jag inte skrivit om chockrosa peruker.

Nåja, Emma Hycklare knycker väl åt sig en plats i Guiness Rekordbok om inte annat. Könsfördelningen 100/0 för en person som annars strävar efter jämlikhet.

Hoppas att de spolar kröken, inte utan att man har kastat bort en och annan väninna under årens lopp p.g.a. alkoholens baksidor. Har sett fler fruntimmer än män spåra på fyllan.

ludrena brukar spåra ur utan alkohol. det är något med att de har låg iq. de brukar komma fram till mig spiknyktra och ta mig på kuken utan att jag ens tittat på dem eller haft någon kontakt med dem överhuvudtaget.
Citera
2017-07-03, 22:38
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Det är precis så det är, har du jobbat på ett svenskt fängelse? 80% minst som sitter för våldtäkt är invandrare.

Skiter i hur det är men jag vill höra vilka DESSA är från rätt person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in