2017-07-03, 20:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men amerikanska myndigheter förstörde ju inte stålet - man sålde det till högstbjudande på öppna marknaden - verkar det vara ett fiffigt sätt att dölja en massa inbillade hemligheter?
Ja, tillsammans med non disclosure är det ett "fiffigt" sätt. Om FEMA's BPAT-team tvingades signera confidentiality agreement, så finns det knappast något skäl att anta att inte köparna av det upphuggna stålet även de signerade liknande sekretessavtal.

Men ponera att någon entreprenör trots det fick för sig att våga dokumentera/spara vad denne tror är bevis för cd. Vad skulle reaktionen bli?

- Bevisa att materialet kommer från WTC!

- Bevisa att materialet inte är manipulerat i efterhand i syfte att misstänkliggöra den amerikanska staten, etc ... !

- Visselblåsaren är "crazy".

Citat:
Exakt vad är det du menar är hemligstämplat? Det enda jag känner till är att man hemligstämplat exakt vilka data man använt för animeringen av wtc7. Men alla uppgifter finns ju tillgängliga och används exempelvis av A&E-rörelsens Dr Hulsey som i dagarna genomför en egen animation..
Och du menar att "exakt vilka" data man har gått på är trivialt?

Citat:
Ni är ett gäng som bombarderar de enstaka kritiker som vågar sig in tråden med väl inövade ad hominem och semantiska hårklyverier. Jag besvarar det jag hinner med och som jag upplever för diskussionen framåt. Passar det inte?

Snyft.
Citera
2017-07-03, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Du besitter alltså så mycket information och bevis att du princip är övertygad om den vedervärdiga smörja du beskriver?

Makalöst. Det har tramsats fram och tillbaka om detta ämne i snart 16 år och det mynnar alltså ut i skiten ovan.

För att vara en användare som kräver en hel del av dina debattörer antar jag att du kan presentera denna bevisning du besitter (självklart kan du inte detta eftersom det som sagt efter 16 år inte finns en ynka-putte-fnutt av bevis eller indikation på en konspiration).

Hjärnblödningen är rasande nära.

EDIT: Må vara en rå ton i mitt inlägg men du anklagar en hel del oskyldiga människor för massmord.
Vad är det som du inte fattar???

Om ansvariga med vett och vilja förstör bevismaterialet, i det här fallet rasmassorna från WTC, och det utan att kunna uppge en rimlig förklaring till att de gjorde så, så är det SKÄL NOG till att anklaga dem för delaktighet i dåden. Ställ dem inför rätta, gärna en folktribunal, och låt dem försvara sig enligt due process.

Att du sedan med en sådan iver försvarar dessa "oskyldiga" herrar/damer från varje misstanke om delaktighet i 9/11 är minst sagt häpnadsväckande med tanke på hur de har agerat i andra för demokrati och rättvisa, hyperaktuella frågor:

- Valfusk i både Florida 2000 och Ohio 2004. Bevisat bortom rimligt tvivel.

- Invasionen av Irak på helt ihopljugna grunder. Bevisat bortom rimligt tvivel.

- Förfalskning av EPA's studier som visade att luften runt ground zero var livsfarlig att andas in. Bevisat bortom rimligt tvivel.

Listan kan göras mycket mycket längre, men det här räcker gott för att visa det helt groteska i din (spelade?) upprördhet. Ett gäng tunga förbrytare som bevisligen ljuger om vad som helst och där konsekvenserna blir allt från tusentals till hundratusentals till miljontals döda, dödssjuka oskyldiga civila som får sina liv förstörda. Men just när det kommer till 9/11 så talar de sanning?

Är du helt från vettet?
Citera
2017-07-03, 23:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, tillsammans med non disclosure är det ett "fiffigt" sätt. Om FEMA's BPAT-team tvingades signera confidentiality agreement, så finns det knappast något skäl att anta att inte köparna av det upphuggna stålet även de signerade liknande sekretessavtal.
Kan du visa att köparna av stålet, samt de som köpte i andra [och tredje?) hand överhuvud taget skrev under några sådana avtal?
Du inser väl själv att det låter som rena amsagor att ansvariga för en sådan enorm apparat, ansvariga för en sådan falseflag med tusentals döda av sina egna invånare, att de skulle riskera att avslöjas genom att sälja stål med bevismaterial för vad de gjort till högstbjudande främmande makt - oavsett tysthetslöfte eller ej?

Citat:
Men ponera att någon entreprenör trots det fick för sig att våga dokumentera/spara vad denne tror är bevis för cd. Vad skulle reaktionen bli?
- Bevisa att materialet kommer från WTC!
- Bevisa att materialet inte är manipulerat i efterhand i syfte att misstänkliggöra den amerikanska staten, etc ... !
- Visselblåsaren är "crazy".
Det skulle onekligen höja en jävla massa ögonbryn över hela världen om t.ex. indien eller kina berättade att man funnit sprängmedelsrester i rasmassorna - självklart skulle det innebära att det blev lättare för trutherrörelsen att få till ännu en utredning. Självklart skulle det ställas krav på att analysera de stålrester som finns kvar, andra statsmakter skulle ju också börja undra - det är ju knappast som att hela världen unisont skulle börja kalla Kinas regering för foliehattar...

Citat:
Och du menar att "exakt vilka" data man har gått på är trivialt?
Som jag skrivit tidigare i tråden: Det enda jag känner till som de inte visat är vilka data de använde för knutpunkterna till datasimuleringen av wtc7. Detta påstår de hemlighålls av säkerhetsskäl vilket jag tycker låter rätt långsökt. Dock finns alla andra data samt ritningar och beräkningar tillgängliga vilket förstås möjliggör för alla som så önskar att göra en egen simulering (vilket ju även är precis vad AE911-truthersfolket håller på med)...

Citat:
Ni är ett gäng som bombarderar de enstaka kritiker som vågar sig in tråden med väl inövade ad hominem och semantiska hårklyverier. Jag besvarar det jag hinner med och som jag upplever för diskussionen framåt. Passar det inte?
Snyft.

Nej det passar inte - med tanke på ditt eget beteende där du konstant kräver svar på sånt som redan besvarats, kräver förstahandandskällor som inte får vara journalister eller media, helt enkelt kräver att alla ska valsa efter din egen pipa - så passar det verkligen inte för din trovärdighet att du ignorerar stora delar av de frågeställningar du själv ställs inför.
Citera
2017-07-04, 00:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan du visa att köparna av stålet, samt de som köpte i andra [och tredje?) hand överhuvud taget skrev under några sådana avtal?
Du inser väl själv att det låter som rena amsagor att ansvariga för en sådan enorm apparat, ansvariga för en sådan falseflag med tusentals döda av sina egna invånare, att de skulle riskera att avslöjas genom att sälja stål med bevismaterial för vad de gjort till högstbjudande främmande makt - oavsett tysthetslöfte eller ej?
Varför installerade ansvariga GPS-sändare på samtliga de hundratals lastbilar som fraktade bort stålet från WTC, om man ändå bara skulle sälja det som skrot? Så här skrev man på Securitysolutions.com (sidan nu borttagen).

Ninety-nine percent of the drivers were extremely driven to do their jobs. But there were big concerns, because the loads consisted of highly sensitive material. One driver, for example, took an extended lunch break of an hour and a half. There was nothing criminal about that, but he was dismissed.

Världens viktigaste oviktigaste järnskrot?

Om du med "främmande makt" menar, Kina, så står och faller den kinesiska ekonomin och det kinesiska undret med goda förbindelser med supermakten USA. Non disclosure tecknas dagligen mellan handelspartners världen över. National Security och t.ex. vanligt patentskydd är vanliga orsaker. Om ett kinesiskt företag köpte upphugget stål från WTC-katastrofen vore det minst sagt egendomligt om inte en sådan klausul fanns med. Fan, inte ens FEMA's utredare fick ju studera stålet närmare, men trots det tvingades de skriva under non disclosure.

Men även OM nu någon i den tight kontrollerade kedjan av handhavare skulle ha upptäckt något, vad skulle denne någon göra då, menar du? Skvallra för US Major Media?

ROFL.

Citat:
Det skulle onekligen höja en jävla massa ögonbryn över hela världen om t.ex. indien eller kina berättade att man funnit sprängmedelsrester i rasmassorna - självklart skulle det innebära att det blev lättare för trutherrörelsen att få till ännu en utredning. Självklart skulle det ställas krav på att analysera de stålrester som finns kvar, andra statsmakter skulle ju också börja undra - det är ju knappast som att hela världen unisont skulle börja kalla Kinas regering för foliehattar...
Du är antingen helt oförlåtligt naiv, eller så sprider du medvetet desinformation. Vad tror du skulle hända om företrädare för den indiska staten gick ut med att de hade hittat spår av, låt säga, dynamit i stålresterna.

Vad är steg två i den tänkta processen? Berätta för oss.

Citat:
Som jag skrivit tidigare i tråden: Det enda jag känner till som de inte visat är vilka data de använde för knutpunkterna till datasimuleringen av wtc7. Detta påstår de hemlighålls av säkerhetsskäl vilket jag tycker låter rätt långsökt. Dock finns alla andra data samt ritningar och beräkningar tillgängliga vilket förstås möjliggör för alla som så önskar att göra en egen simulering (vilket ju även är precis vad AE911-truthersfolket håller på med)...
Långsökt? Vad menar du med det? Antingen är hemlighållandet legitimt eller så är det inte legitimt. Om inte, varför hemligt?

Citat:
Nej det passar inte - med tanke på ditt eget beteende där du konstant kräver svar på sånt som redan besvarats,
Här ljuger du som vanligt rakt upp och ner. Senaste det skedde kröp du slutligen till korset och presenterade till slut de svar jag efterfrågade. Det tog lång tid och många inlägg innan du till slut gav med dig. Btw, återkommer till dem inom kort, no worries.

Citat:
kräver förstahandandskällor som inte får vara journalister eller media, helt enkelt kräver att alla ska valsa efter din egen pipa - så passar det verkligen inte för din trovärdighet att du ignorerar stora delar av de frågeställningar du själv ställs inför.
Om du citerar NBC och inget annat så förbehåller jag mig rätten att tvivla på sanningshalten. Att inte göra det är mot bakgrund av det företagets produktioner allt sedan morden på JFK, Malcolm X, Martin Luther King och Robert Kennedy, tecken på en allvarlig hjärnskada ... eller att man får betalt för att inte tvivla.
Citera
2017-07-04, 00:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nu har ju inte alla bevis blivit förstörda eller kontrolleras av de som kritiseras (eller blivit skingrade så snabbt det någonsin gick för vinden). Men det är nog bättre att du vänder dig till andra konspirationstroende med dina frågor, de som hävdar sig ha bevis för att allt är en bluff. Tillsammans borde ni ju kunna avslöja konspirationen.

Tills bättre teorier än den officiella presenteras kommer åtminstone jag stå fast vid denna. Men jag är självklart beredd att ändra mig!
Du förstår fortfarande inte. Det räcker med att påvisa att ansvariga istället för att genomföra en forensisk utredning av hur kollapserna kan ha gått till, så snabbt de kunde förstörde bevismaterialet.

Det räcker med det. Det är bevis nog.
Citera
2017-07-04, 00:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför installerade ansvariga GPS-sändare på samtliga de hundratals lastbilar som fraktade bort stålet från WTC, om man ändå bara skulle sälja det som skrot? Så här skrev man på Securitysolutions.com (sidan nu borttagen).

Ninety-nine percent of the drivers were extremely driven to do their jobs. But there were big concerns, because the loads consisted of highly sensitive material. One driver, for example, took an extended lunch break of an hour and a half. There was nothing criminal about that, but he was dismissed.

Världens viktigaste oviktigaste järnskrot?
Eftersom man skulle gå igenom allt skrotet för att sortera bort så mycket likdelar som möjligt innan det såldes på den öppna marknaden.

Citat:
Om du med "främmande makt" menar, Kina....
Nej det gör jag inte. Stålet auktionerades ut till högsbjudande - det hamnade slutligen bland annat hos indiska, kinesiska och amerikanska köpare - men det kunde förstås lika väl ha hamnat i t.ex Bolivia, Sverige, Australien eller Frankrike.. när man säljer till högstbjudande och dessutom låter dem sälja det vidare så tappar man förstås kontrollen över materialet..

Citat:
Långsökt? Vad menar du med det? Antingen är hemlighållandet legitimt eller så är det inte legitimt. Om inte, varför hemligt?
Eftersom jag inte vet skälet till att de anser att det kan vara en säkerhetsrisk kan jag ju inte heller uttala mig om ifall det är legitima skäl... Kan du?

Citat:
Här ljuger du som vanligt rakt upp och ner. Senaste det skedde kröp du slutligen till korset och presenterade till slut de svar jag efterfrågade. Det tog lång tid och många inlägg innan du till slut gav med dig. Btw, återkommer till dem inom kort, no worries.
Det ser jag fram emot, du har många inlägg att besvara nu, inte bara från mig..

Citat:
Om du citerar NBC och inget annat så förbehåller jag mig rätten att tvivla på sanningshalten. Att inte göra det är mot bakgrund av det företagets produktioner allt sedan morden på JFK, Malcolm X, Martin Luther King och Robert Kennedy, tecken på en allvarlig hjärnskada ... eller att man får betalt för att inte tvivla.
Du fick därför en hel uppsjö av olika källor om saken - allt från arabisk media till olika västerländska media och wikipedia.
Men det dög ju ändå inte för att få gunstig herrn att svara... istället skrev du:
Jag vill ha säkra källor och inte hörsägen från det som tidigare kallades för journalister.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-04 kl. 00:55.
Citera
2017-07-04, 00:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du förstår fortfarande inte. Det räcker med att påvisa att ansvariga istället för att genomföra en forensisk utredning av hur kollapserna kan ha gått till, så snabbt de kunde förstörde bevismaterialet.

Fast det gjorde de ju inte, istället sålde de det till högstbjudande oavsett nationalitet... helt enkelt släppte materialet på öppna marknaden.
Kan man bli transparentare än så?
Citera
2017-07-04, 01:10
Medlem
Citat:

- Valfusk i både Florida 2000 och Ohio 2004. Bevisat bortom rimligt tvivel.

- Invasionen av Irak på helt ihopljugna grunder. Bevisat bortom rimligt tvivel.

- Förfalskning av EPA's studier som visade att luften runt ground zero var livsfarlig att andas in. Bevisat bortom rimligt tvivel.

- Valfusket är ju rätt lamt. Väger lätt, inte mycket till argument.

- Kriget, ja här har vi vansinne.

- Men studien har du banne mig inte läst. På sin höjd förskönande av resultaten. Resultat som förklaras i rapporten.
Citera
2017-07-04, 03:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
- Valfusket är ju rätt lamt. Väger lätt, inte mycket till argument.
Du klippte bort citatets inledning. Varför gjorde du det?
Citat:
Att du sedan med en sådan iver försvarar dessa "oskyldiga" herrar/damer från varje misstanke om delaktighet i 9/11 är minst sagt häpnadsväckande med tanke på hur de har agerat i andra för demokrati och rättvisa, hyperaktuella frågor:
På vad sätt är bevisat valfusk i båda Bush Jr's presidentvalskampanjer, "inte mycket till argument" när man anger det som exempel på hur Bush & co har agerat i andra "för demokrati och rättvisa", hyperaktuella frågor?

Citat:
- Kriget, ja här har vi vansinne.
Inte om du frågar Neo-Con/sionisterna som signerade PNAC's manifest: Rebuilding Americas Defences. Samma pack som regerade USA vid tiden för attackerna 9/11 och som därpå inledde precis det som de propagerat för i samma manifest. Balkanisera Mellanöstern!

Dessutom var det inte krigets "vansinnighet" som jag anförde just här, det var att Bush & co ljög ihop historier för att lura i det amerikanska folket (och resten av världen) att Saddam hade massförstörelsevapen, som var argumentet. Miljontals döda, lemlästade, fördrivna som fått sina liv förstörda på grund av samma lögn, men när det kommer till 9/11 är det plötsligt tabu att ens tänka tanken att de ljuger även här?

Är vi inne på religionens domäner här, eller kollektivt vansinne, eller vad är det som pågår?

Citat:
- Men studien har du banne mig inte läst. På sin höjd förskönande av resultaten. Resultat som förklaras i rapporten.
EPA's rapporter 'saniterades' av Vita huset innan de publicerades. Att ändra i princip livsfarligt till i princip ofarligt kallar du, förskönande?

Som i förskönande omskrivning för vållande till annans plågsamma död?

Eller hur menar Ni?
Senast redigerad av onopono 2017-07-04 kl. 03:14.
Citera
2017-07-04, 08:47
Medlem
Citat:

Eftersom du beklagar dig över att ha för mycket att besvara kan jag ge dig ett tips för att spara tid: Du behöver inte inleda med att skriva att jag inte förstår, jag förstår nämligen utmärkt vad du skriver.

Däremot håller jag inte med om att det finns bevis för att bevismaterialet förstörts så snabbt som möjligt (eller såldes så billigt som möjligt som du iaf förut påstod) i något försök att dölja några oegentligheter. Jag håller inte heller med om att bara för du tycker att det är så betyder det att det är bevis.

Tills riktiga motbevis presenteras håller jag mig alltså till den officiella versionen. Men som sagt: jag kan ändra mig och uppmuntrar även kritiskt tänkande!
Citera
2017-07-04, 09:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Eftersom du beklagar dig över att ha för mycket att besvara kan jag ge dig ett tips för att spara tid: Du behöver inte inleda med att skriva att jag inte förstår, jag förstår nämligen utmärkt vad du skriver.

Däremot håller jag inte med om att det finns bevis för att bevismaterialet förstörts så snabbt som möjligt (eller såldes så billigt som möjligt som du iaf förut påstod) i något försök att dölja några oegentligheter. Jag håller inte heller med om att bara för du tycker att det är så betyder det att det är bevis.

Tills riktiga motbevis presenteras håller jag mig alltså till den officiella versionen. Men som sagt: jag kan ändra mig och uppmuntrar även kritiskt tänkande!
Så, var fanns allt stålet från WTC 7 när Bush sent om sider tillät en 'grundlig' undersökning av hur kollapsen kunde ha gått till?
Citera
2017-07-04, 09:22
Medlem
Citat:
Så, var fanns allt stålet från WTC 7 när Bush sent om sider tillät en 'grundlig' undersökning av hur kollapsen kunde ha gått till?

Du är duktig på att försöka flytta på frågor och kräva andra på svar. Och många går även på detta.

Nu har jag dock efterfrågat riktiga motbevis och bättre teorier än den officiella. Då är inte "Var fanns allt stålet från WTC 7..." ett bra svar på mina frågor.

Ska iväg nu, och eftersom även du har begränsat med tid tycker jag du ska fokusera på alla obesvarade frågor istället för att komma med egna, nya.

Ha en fin dag, och hoppas solen lyser även hos dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in