Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Kan du visa att köparna av stålet, samt de som köpte i andra [och tredje?) hand överhuvud taget skrev under några sådana avtal?
Du inser väl själv att det låter som rena amsagor att ansvariga för en sådan enorm apparat, ansvariga för en sådan falseflag med tusentals döda av sina egna invånare, att de skulle riskera att avslöjas genom att sälja stål med bevismaterial för vad de gjort till högstbjudande främmande makt - oavsett tysthetslöfte eller ej?
Varför installerade ansvariga GPS-sändare på samtliga de hundratals lastbilar som fraktade bort stålet från WTC, om man ändå bara skulle sälja det som skrot? Så här skrev man på Securitysolutions.com (sidan nu borttagen).
Ninety-nine percent of the drivers were extremely driven to do their jobs. But there were big concerns, because the loads consisted of highly sensitive material. One driver, for example, took an extended lunch break of an hour and a half. There was nothing criminal about that, but he was dismissed.
Världens viktigaste oviktigaste järnskrot?
Om du med "främmande makt" menar, Kina, så står och faller den kinesiska ekonomin och det kinesiska undret med goda förbindelser med supermakten USA. Non disclosure tecknas dagligen mellan handelspartners världen över. National Security och t.ex. vanligt patentskydd är vanliga orsaker. Om ett kinesiskt företag köpte upphugget stål från WTC-katastrofen vore det minst sagt egendomligt om inte en sådan klausul fanns med. Fan, inte ens FEMA's utredare fick ju studera stålet närmare, men trots det tvingades de skriva under non disclosure.
Men även OM nu någon i den tight kontrollerade kedjan av handhavare skulle ha upptäckt något, vad skulle denne någon göra då, menar du? Skvallra för US Major Media?
ROFL.
Citat:
Det skulle onekligen höja en jävla massa ögonbryn över hela världen om t.ex. indien eller kina berättade att man funnit sprängmedelsrester i rasmassorna - självklart skulle det innebära att det blev lättare för trutherrörelsen att få till ännu en utredning. Självklart skulle det ställas krav på att analysera de stålrester som finns kvar, andra statsmakter skulle ju också börja undra - det är ju knappast som att hela världen unisont skulle börja kalla Kinas regering för foliehattar...
Du är antingen helt oförlåtligt naiv, eller så sprider du medvetet desinformation. Vad tror du skulle hända om företrädare för den indiska staten gick ut med att de hade hittat spår av, låt säga, dynamit i stålresterna.
Vad är steg två i den tänkta processen? Berätta för oss.
Citat:
Som jag skrivit tidigare i tråden: Det enda jag känner till som de inte visat är vilka data de använde för knutpunkterna till datasimuleringen av wtc7. Detta påstår de hemlighålls av säkerhetsskäl vilket jag tycker låter rätt långsökt. Dock finns alla andra data samt ritningar och beräkningar tillgängliga vilket förstås möjliggör för alla som så önskar att göra en egen simulering (vilket ju även är precis vad AE911-truthersfolket håller på med)...
Långsökt? Vad menar du med det? Antingen är hemlighållandet legitimt eller så är det inte legitimt. Om inte, varför hemligt?
Citat:
Nej det passar inte - med tanke på ditt eget beteende där du konstant kräver svar på sånt som redan besvarats,
Här ljuger du som vanligt rakt upp och ner. Senaste det skedde kröp du slutligen till korset och presenterade till slut de svar jag efterfrågade. Det tog lång tid och många inlägg innan du till slut gav med dig. Btw, återkommer till dem inom kort, no worries.
Citat:
kräver förstahandandskällor som inte får vara journalister eller media, helt enkelt kräver att alla ska valsa efter din egen pipa - så passar det verkligen inte för din trovärdighet att du ignorerar stora delar av de frågeställningar du själv ställs inför.
Om du citerar NBC och inget annat så förbehåller jag mig rätten att tvivla på sanningshalten. Att inte göra det är mot bakgrund av det företagets produktioner allt sedan morden på JFK, Malcolm X, Martin Luther King och Robert Kennedy, tecken på en allvarlig hjärnskada ... eller att man får betalt för att inte tvivla.