2017-07-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Vad menar du? Att familjen råkat döda honom?

Nä men däremot undanhåller sanningen. Familjen är på något vis inblandad och säger inte allt.
Citera
2017-07-03, 20:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
grabben är död eller så sitter han och häckar hos sin "syster" i Eskilstuna ,han hade på sin FB angett en tjej i Eskilstuna som syster och hon honom som bror ,men dom är väl bara "nära" varandra för jag tror han är/var gay av någon anledning !

Vart finns det att läsa?

Var inget! Jag hittade 👍🏻
Citera
2017-07-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var polisens expert (finns länkar i tråden på det) som gjort den bedömningen. Vet inte ( kommer inte ihåg om det stått något om det) vad det baseras på. Kan ju vara föräldrarnas uttalanden. Men det har ju också sagts att det var en depression som förvärrades under Gotlandsresan, som var någon(?) vecka innan försvinnandet. Då hade han inte alls mått bra.

Angående psykosen, har inte sett något bekräftat om att polisen är expertisen men kan ha missat, däremot är detta det enda jag läst i en trådstart från modern 21/6 00:15

Citat:
Det är bekräftat med vittne och övervakningskameror att Patrik steg av där.
Efter försvinnandet pratade vi med Patriks lärare och kompisar. Då förstod vi att han gått in i en trolig psykos och blivit förvirrad. Vi har även pratat med expertis* om detta

Alltså har föräldrarna tillsammans med lärare och kompisar kommit fram till att hans udda aggerande troligtvis berodde på en trolig psykos, senare har de fått medhåll från expertis*.

Så om expertisen är polisen. En upprörd/förtvivlad förälder som lägger upp sin teori för polisen lär ju få medhåll, för inte sitter polisen o tjabbar emot i en sån situation. Är ju helt uteslutet i en förälders huvud att ens barn tar självmord sålänge ingen kropp hittats. Och varför har isåfall inte polisen lagt mer krut i sökandet, då en psykiskt sjuk vilsen person är en uppenbarlig fara för sig själv.

*Finns det någonstans vad för expertis de menar? Eller är det polisen som är expertisen?
Senast redigerad av nik145 2017-07-03 kl. 20:46.
Citera
2017-07-03, 20:45
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Jag undrar som sagt när det upptäcktes att Patrik gått av i Hallsberg. Hur många dagar gick det innan man började söka på riktigt?? Någon som vet?

Det sades i gruppen att det tog tre dagar. (Borttaget nu). Men gruppinfon är ju inte så där tillförlitlig.... 😉
Citera
2017-07-03, 20:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Men fick inte föräldrarna informationen från polisen efter det att bilderna från Hallsberg analyserats?

Hänger inte riktigt med på vad du menar med att föräldrarna var hos Patrik. Menar du att de åkt hem till honom efter försvinnandet, och då talat med kompisar och kollat igenom hans garderober vad som saknades?

Kan det vara därifrån den felaktiga uppgiften kom om att Patrik hade ljusa byxor på sig vid försvinnandet?

Jag undrar som sagt när det upptäcktes att Patrik gått av i Hallsberg. Hur många dagar gick det innan man började söka på riktigt?? Någon som vet?

Nej, nej, nej! Så menade jag inte!
Jag undrar hur föräldrarna kan veta vad Patrik hade på sig vid försvinnandet, när han var i Falun och De i Malmö OM inte någon av Patriks skolkamrater eller andra på elevhemmet eller i skolan har berättat det!
Det är ju föräldrarna, som anmält Patrik försvunnen!
Citera
2017-07-03, 20:54
Medlem
zippzons avatar
jag har lite svårt att svälja hela självmordsteorin ,han känner inte till Hallsberg "okänt område för honom", äter inga mediciner "vad vi vet",men han skulle gå av där dumpa väskorna och ta livet av sig

..nä tror mer på upphämtning av en kompis vid dollar store ,ligger på vägen ut från Hallsberg och har en stor parkering .för att han har blivit förbannad på sina föräldrar som kanske ska sätta honom på psyk när han kommer hem osv ,och varför hjälper föräldrarna inte till och letar ? jag hade fan aldrig sovit och gett upp om mina barn försvann ,dom orkar ju inte ens åka upp dom blev erbjudna hotell i Västerås av folk men nä och i Hallsberg har dom eller P's bror eller klass kompisar orkat åka till ,dom vet att han håller sig undan och bara underhåller hysterin just nu pappans fablerande efterlysning mm

familjen eller iaf mamman har en del i grabbens försvinnande och det vet hon
Citera
2017-07-03, 20:55
Medlem
Han ser på filmen fullt målmedveten ut, men frågan är om han är på väg att gå mot "nästa tåg" eller om han är på väg bort från stationen?
Citera
2017-07-03, 20:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Han ser på filmen fullt målmedveten ut, men frågan är om han är på väg att gå mot "nästa tåg" eller om han är på väg bort från stationen?

Var kan man se filmen?
Citera
2017-07-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Var kan man se filmen?

https://youtu.be/Z1poQD_B64Y
Citera
2017-07-03, 21:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det sades i gruppen att det tog tre dagar. (Borttaget nu). Men gruppinfon är ju inte så där tillförlitlig.... 😉

Tack! Nej, inte helt
Men kan ha varit något åt det hållet känns det som. Tre värdefulla dagar till spillo. Osäker på hur polisen ser på ett försvinnande när man är 22 år. Kan ju vara frivilligt undanhållande. Samtidigt verkade det ju finnas flera varningssignaler att allt inte stod rätt till. Väntar polisen så länge innan eftersök görs i den situationen( signal om depression, beställd tågbiljett med destination Malmö, ingen återuppringning som lovat och inget svar vid uppringning, ej använd telefon eller kontokort, väskor kvarlämnade i industri-liknade område t ex).

Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Nej, nej, nej! Så menade jag inte!
Jag undrar hur föräldrarna kan veta vad Patrik hade på sig vid försvinnandet, när han var i Falun och De i Malmö OM inte någon av Patriks skolkamrater eller andra på elevhemmet eller i skolan har berättat det!
Det är ju föräldrarna, som anmält Patrik försvunnen!

Ok, då förstår jag hur du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Angående psykosen, har inte sett något bekräftat om att polisen är expertisen men kan ha missat, däremot är detta det enda jag läst i en trådstart från modern 21/6 00:15

Alltså har föräldrarna tillsammans med lärare och kompisar kommit fram till att hans udda aggerande troligtvis berodde på en trolig psykos, senare har de fått medhåll från expertis*.

Så om expertisen är polisen. En upprörd/förtvivlad förälder som lägger upp sin teori för polisen lär ju få medhåll, för inte sitter polisen o tjabbar emot i en sån situation. Är ju helt uteslutet i en förälders huvud att ens barn tar självmord sålänge ingen kropp hittats. Och varför har isåfall inte polisen lagt mer krut i sökandet, då en psykiskt sjuk vilsen person är en uppenbarlig fara för sig själv.

*Finns det någonstans vad för expertis de menar? Eller är det polisen som är expertisen?

Det här hittade jag på Nyheter 24:

Citat:
Familjen har tidigare berättat för Nyheter24 att Patrik har varit deprimerad den senaste tiden innan han försvann. Nu tror polisens expert att Patrik kan ha fått en psykos under en skolresa på Gotland, som blommade ut när han av misstag klev av tåget i Hallsberg.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Ja, någon som vet vad en sådan "polisens expert" kan ha för kompetens? Kan de ha psykologer eller psykiatriker anställda? Kanske inte otroligt. Polisen kommer väl dagligen i kontakt med människor som har psykisk ohälsa. Min gissning bara.
Citera
2017-07-03, 21:20
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire

Nåt annat tåg skulle han inte med om han planerade att åka hem till Skåne, tåget skulle vara göra ett kortare uppehåll i Hallsberg för att åka vidare till Mjölby där han skulle byta tåg.
Citera
2017-07-03, 21:22
Medlem
CallePhilles avatar
De flesta tycker att han ser målmedveten ut på filmen. Det har tidigare framkommit att det går tåg till Malmö även från Hallsberg. Kan det ha varit så att det skulle gå ett tåg till Malmö under eftermiddagen som han försvann? Tänker att han kanske har sett att det står Malmö på en skylt eller att han tänkte gå in på stationen och leta efter en tavla med avgångar för att veta vilket spår han skulle gå till. I så fall kan han gå målmedvetet. Han kan mycket väl ha bytt tåg i Hallsberg tidigare och stationen kan vara bekant för honom.
Det är bara lite tankar jag har utifrån att han faktiskt klivit av tåget av misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in