Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Tror du verkligen att en kompis skulle ställa upp på allt det här, med tanke på den massmediala uppmärksamheten som varit?
En kompis som inte skulle gå att spåra? Någon som ingen annan känner till? För man har ju sagt att han inte hade några kontakter i Hallsberg så vitt jag vet.
Och sen då?
Hur ska Patrik komma tillbaka till samhället hade de tänkt? Efter det här. Om det var jobbigt innan, kan man ju gissa hur det kommer bli sen.
Men ingen av de kunde väl drömma att det skulle bli ett sånt
enormt uppbåd. De flesta som försvinner hör man ju aldrig ett ord om. Och dessutom hade ju Patrik sagt - i min teori - att han inte ville hem utan tänkte dra sin väg. Plötsligt hamnade de mitt i världens uppståndelse och då blev det ju oerhört pinsamt att träda fram. Och hur de har tänkt efter det här - tja, eftersom ingen ens fantiserat om att bli kända i hela Sverige har de givetvis ingen plan.
Klart det går att gömma någon om man vill, speciellt om man bor ute på landet. Kompisen behöver ju inte bo just i Hallsberg. Och nu är vi tillbaka till OM det kan vara en kärlekspartner?
(Äh, jag tror också han är död - men den här teorin håller ju i alla fall något sånär?)