2017-07-03, 19:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Föräldrarna bodde inte hos Patrik så De måste ju lita på rumskamrater eller andra på skolan befintliga personer, som sett hur Patrik var klädd och vilka väskor han hade i släptåg!
I annat fall vore det ju en omöjlighet, att all den information nått föräldrarna!

Men det fanns ju övervakningsfilmen från Hallsberg. Så fort den analyserats måste ju den informationen gått ut till föräldrarna och MP iaf.

Du kanske vet när det aktiva sökandet efter Patrik startade? När kom man på att Patrik gått av i Hallsberg?
Citera
2017-07-03, 19:35
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Denna tanke har också slagit mig.
Om man kör på någon, känns kollisionen i tåget? Om tågföraren tittat åt ett annat håll en stund? Gräs och vegetation kanske kan dölja en kropp så att någon från tåget och andra tåg kan se kroppen?

Är det mörkt och tågföraren lyssnar på musik eller radio så kan jag tänka mig att om någon träffas av loket nertill eventuellt i ena hörnet, så är det lätt hänt att föraren inte märker det.

Citat:
Ursprungligen postat av nyfiken1964
Likhund har använts, ID hund fungerar oftast bara en kort tid efter försvinnandet, även om hundarnas ägare säger annat...

När? Var har du uppgift om att likhund använts och i så fall i vilka områden?
Citera
2017-07-03, 19:43
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Tror du verkligen att en kompis skulle ställa upp på allt det här, med tanke på den massmediala uppmärksamheten som varit?
En kompis som inte skulle gå att spåra? Någon som ingen annan känner till? För man har ju sagt att han inte hade några kontakter i Hallsberg så vitt jag vet.

Och sen då?
Hur ska Patrik komma tillbaka till samhället hade de tänkt? Efter det här. Om det var jobbigt innan, kan man ju gissa hur det kommer bli sen.

Men ingen av de kunde väl drömma att det skulle bli ett sånt enormt uppbåd. De flesta som försvinner hör man ju aldrig ett ord om. Och dessutom hade ju Patrik sagt - i min teori - att han inte ville hem utan tänkte dra sin väg. Plötsligt hamnade de mitt i världens uppståndelse och då blev det ju oerhört pinsamt att träda fram. Och hur de har tänkt efter det här - tja, eftersom ingen ens fantiserat om att bli kända i hela Sverige har de givetvis ingen plan.

Klart det går att gömma någon om man vill, speciellt om man bor ute på landet. Kompisen behöver ju inte bo just i Hallsberg. Och nu är vi tillbaka till OM det kan vara en kärlekspartner?

(Äh, jag tror också han är död - men den här teorin håller ju i alla fall något sånär?)
Citera
2017-07-03, 19:45
Medlem
notknapparens avatar
Kan tänka mig att en av de "underliga" bilderna på Patrik har använts vid efterlysningen pga man tydligt ser hans hår och ögonfärg. Om man ser att han äter glass, ser det ju inte lika konstigt ut heller.

I svt:s rapportering tar man upp just ögonfärgen, inget nämns om byxfärgen:

Signalement

173 cm lång.
Smal, väger ca 55 kilo.
Grönblå ögon.
Blont hår.
Örhänge i vänstra örsnibben.
Bar troligen en blå kavaj och blommiga tygskor.
Pratar med skånsk dialekt

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/stor-sokinsats-i-hallsberg-efter-22-ariga-patrik
Citera
2017-07-03, 19:45
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Jag tycker också att något verkar skumt, vi får alltså se den här videon efter 6 veckor han har varit borta och polisen misstänker att han har psykos när det är tydligt att han inte har det. Kanske har de sagt något annat medan föräldrarna påstår själva att han har drabbats av psykos :S?

Ännu ett av dina ogenomtänkta inlägg.

-Tydligt? Hur då? På övervakningsfilmen?
Hur kan man se det?

-Vilka "de"?
Citera
2017-07-03, 19:50
Medlem
zippzons avatar
ser ut som att våran lokala tidning börjar bli tveksamma till hela historien oxå http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/nya-forsok-att-hitta-forsvunne-patrik-samtidigt-letar-foraldrarna-i-goteborg
Citera
2017-07-03, 19:50
Avslutad
Föräldrarna letar i Göteborg:
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/nya-forsok-att-hitta-forsvunne-patrik-samtidigt-letar-foraldrarna-i-goteborg
Citera
2017-07-03, 19:56
Medlem
zippzons avatar
grabben är död eller så sitter han och häckar hos sin "syster" i Eskilstuna ,han hade på sin FB angett en tjej i Eskilstuna som syster och hon honom som bror ,men dom är väl bara "nära" varandra för jag tror han är/var gay av någon anledning !
Senast redigerad av zippzon 2017-07-03 kl. 19:58.
Citera
2017-07-03, 19:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Men ingen av de kunde väl drömma att det skulle bli ett sånt enormt uppbåd. De flesta som försvinner hör man ju aldrig ett ord om. Och dessutom hade ju Patrik sagt - i min teori - att han inte ville hem utan tänkte dra sin väg. Plötsligt hamnade de mitt i världens uppståndelse och då blev det ju oerhört pinsamt att träda fram. Och hur de har tänkt efter det här - tja, eftersom ingen ens fantiserat om att bli kända i hela Sverige har de givetvis ingen plan.

Klart det går att gömma någon om man vill, speciellt om man bor ute på landet. Kompisen behöver ju inte bo just i Hallsberg. Och nu är vi tillbaka till OM det kan vara en kärlekspartner?

(Äh, jag tror också han är död - men den här teorin håller ju i alla fall något sånär?)

Bra att testa sina tankar mot andra. Ingen här vet ju vad som hänt.

Det är sant. Det kunde kanske ingen ana att det skulle bli så stort. Inte i början. Men efter vad tiden led, skulle det ju inte hålla. Tror att en sådan kompis eller kärlekspartner skulle tycka att det blev lite väl hett om öronen

Och håller med dig; hur ologiskt det än låter, hoppas man att han lever. Fast man "vet" att så inte är fallet.

Han verkar vara en fin kille. Vilket fint tal han höll till sin klasskompis!
Citera
2017-07-03, 20:02
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Det här börjar liknas JonBenet Ramsey och Madelene McCann... något är lurt.

Vad menar du? Att familjen råkat döda honom?
Citera
2017-07-03, 20:14
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Men det fanns ju övervakningsfilmen från Hallsberg. Så fort den analyserats måste ju den informationen gått ut till föräldrarna och MP iaf.

Du kanske vet när det aktiva sökandet efter Patrik startade? När kom man på att Patrik gått av i Hallsberg?

Föräldrarna gick ju ut med beskrivning av kläderna INNAN sökorganisationerna blev inblandade!
Jag menar, att någon måste ha talat om för dem vad han hade på sig, eftersom föräldrarna var hos Patrik!
Citera
2017-07-03, 20:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Föräldrarna gick ju ut med beskrivning av kläderna INNAN sökorganisationerna blev inblandade!
Jag menar, att någon måste ha talat om för dem vad han hade på sig, eftersom föräldrarna var hos Patrik!

Men fick inte föräldrarna informationen från polisen efter det att bilderna från Hallsberg analyserats?

Hänger inte riktigt med på vad du menar med att föräldrarna var hos Patrik. Menar du att de åkt hem till honom efter försvinnandet, och då talat med kompisar och kollat igenom hans garderober vad som saknades?

Kan det vara därifrån den felaktiga uppgiften kom om att Patrik hade ljusa byxor på sig vid försvinnandet?

Jag undrar som sagt när det upptäcktes att Patrik gått av i Hallsberg. Hur många dagar gick det innan man började söka på riktigt?? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in