2017-07-03, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Mjaa, frågan är väl snarare hur detta ska kunna bevisas? Bevis brukar vanligtvis läggas fram innan rättvisa kan skipas.
Det går hand i hand.
Citera
2017-07-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det går hand i hand.

Sant! Så hur ska det kunna bevisas?
Citera
2017-07-03, 16:26
Avstängd
Citat:
Sant! Så hur ska det kunna bevisas?
Tja, det finns i princip två vägar att gå:

1. Skapa en tillräckligt stark opinion för att en ny och garanterat helt oberoende utredning, inleds. En med 100% mandat att höra vem man vill och se vad man vill.

2. Revolution.

Tyvärr är nog "2" det enda alternativet eftersom de skyldiga även innehar makten, helt oavsett vem som råkar vara "president" för tillfället.

Fram till dess är det upp till var och en hur man förhåller sig till skuldfrågan. Personligen utgår jag från och med nu ifrån att de skyldiga står att finna högst upp i den amerikanska/israeliska maktapparaten, fram till dess samma aktörer tillåter, "alternativ 1."

I den händelse jag mot förmodan ha fel i skuldfrågan drabbar det ändå ingen oskyldig, med tanke på att samtliga ändå har gjort sig skyldiga till systematiska brott mot mänskligheten det senaste halvseklet. Må det vara individer, institutioner eller mer informella nätverk mer eller mindre stabila över tid.

Återinför demokrati i USA och därmed resten av världen.
Senast redigerad av onopono 2017-07-03 kl. 16:39.
Citera
2017-07-03, 16:38
Medlem
Citat:

1. Skapa en tillräckligt stark opinion för att en ny och garanterat helt oberoende utredning, inleds. En med 100% mandat att höra vem man vill och se vad man vill.

2. Revolution.

Tyvärr är nog "2" det enda alternativet eftersom de skyldiga även innehar makten, helt oavsett vem som råkar vara "president" för tillfället.

Och det är ju inte troligt att alternativ 2 heller kommer ske. Har du då något själv att presentera som stärker dina teorier?
Citera
2017-07-03, 16:41
Medlem
Citat:

2. Revolution.

Och om du/ni skulle få som ni vill, och man i den nya undersökningen kommer fram till samma slutsatser som de förra undersökningarna, vad gör du/ni då.... ? Jo jag vet vad som kommer att hända, nämligen samma sak som när folk med allehanda påstådda paranormala förmågor till slut vågar sig på att testa sig för Randis Miljon. När testet är klart och de misslyckats kopiöst (det blir alltid så...) så skyller de alltid på att det var fel på testet. Detta fast de själva varit med och utformat och godkänt testet...

Så givetvis kommer du/ni konspiratipnstroende tomtar endast att godkänna testresultat som fått fram de svar ni vill att de ska få fram....
Citera
2017-07-03, 16:47
Avstängd
Citat:
Och det är ju inte troligt att alternativ 2 heller kommer ske. Har du då något själv att presentera som stärker dina teorier?
Det tror man alltid innan den helt plötsligt sker (revolution).

Det räcker med att allt bevismaterial omgående forslades bort, höggs upp och såldes till lägstbjudande för recykling. INNAN någon formell forensisk undersökning påbörjades. Det i sig räcker egentligen. Som bekant så finns det mycket mycket mer, men så länge "bevis" inte kopplas till "myndighet/makt", går det alltid att hantera som semantik och "konspirationsteorier" (oh, the irony).

Det är om inte annat den här tråden ett sällsynt äckligt exempel på.
Citera
2017-07-03, 16:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och om du/ni skulle få som ni vill, och man i den nya undersökningen kommer fram till samma slutsatser som de förra undersökningarna, vad gör du/ni då.... ? Jo jag vet vad som kommer att hända, nämligen samma sak som när folk med allehanda påstådda paranormala förmågor till slut vågar sig på att testa sig för Randis Miljon. När testet är klart och de misslyckats kopiöst (det blir alltid så...) så skyller de alltid på att det var fel på testet. Detta fast de själva varit med och utformat och godkänt testet...

Så givetvis kommer du/ni konspiratipnstroende tomtar endast att godkänna testresultat som fått fram de svar ni vill att de ska få fram....
Historiens dom över slemkepsarna kommer att bli stenhård, Dr. Tinnitus.

Randi = CIA.
Citera
2017-07-03, 16:52
Medlem
Citat:
Det tror man alltid innan den helt plötsligt sker (revolution).

Det räcker med att allt bevismaterial omgående forslades bort, höggs upp och såldes till lägstbjudande för recykling. INNAN någon formell forensisk undersökning påbörjades. Det i sig räcker egentligen. Som bekant så finns det mycket mycket mer, men så länge "bevis" inte kopplas till "myndighet/makt", går det alltid att hantera som semantik och "konspirationsteorier" (oh, the irony).

Det är om inte annat den här tråden ett sällsynt äckligt exempel på.

Okej. Personligen tycker inte jag att det stärker din teori, men man kan ju tycka olika!
Citera
2017-07-03, 17:11
Avstängd
Citat:
Okej. Personligen tycker inte jag att det stärker din teori, men man kan ju tycka olika!
Det finns inget annat möjligt skäl till att ansvariga så snabbt och metodiskt förstörde i princip allt bevismaterial, än att man ville dölja innehållet. Jag har upprepade gånger ställt frågan om det finns någon alternativ förklaring, men så här långt endast fått, miljö/hälso-skäl samt "krig"?, som svar. Det kan möjligtvis förklara varför det så snabbt forslades bort från katastrofplatsen, men knappast de tre påföljande leden:

2. Höggs upp.

3. Såldes till lägstbjudande.

4. Forslades bort för recykling.

Den största strukturella katastrofen i USA's historia. Första gången i världshistorien som någon steel framed high-rise building totalkollapsar och då tre stycken på samma dag och ansvariga vill inte veta hur det kunde hända?

Det räcker.
Citera
2017-07-03, 17:13
Medlem
Citat:
Historiens dom över slemkepsarna kommer att bli stenhård, Dr. Tinnitus.

Randi = CIA.

Jag är inte det minsta orolig att någon som helst fullständigt opartisk seriös undersökning skulle ge ett resultat som skulle ge dig och dina kumpaner nåt att hurra över. Varför skulle de det? Ni har ju bräkt er hesa i över 15 år om att ha alla möjliga indicier och bevis på alla möjliga och omöjliga påstådda märkligheter. Och ändå har ni ta mig fan inte lyckats skrapa fram ett enda kontrollerbart hållbart bevis på ett enda av av alla ers mer eller mindre korkade påståenden och teorier, inte ett enda...

Däremot har du/ni och era påståenden, konspirationssidorna på nätet avslöjats att förvanska kända fakta, blåljuga, fabricera avsiktligt manipulerade YT-filmer med avsikt att förleda folk att tro på det ni påstår. Ja det har varit en aldrig sinande ström av felaktigheter, galna påstående och lögner från er. Och ni har mage att sitta och påstå att myndigheterna ljuger om 9/11, att rapporterna på utredningarna är felaktiga etc. Hur kan det vara det, när rapporterna bevisligen har fullt stöd av fysikens lagar etc, medan ers fabler är mer eller mindre ute i det blå, fulla av lögner m.m.
Citera
2017-07-03, 17:14
Medlem
Citat:
Det finns inget annat möjligt skäl till att ansvariga så snabbt och metodiskt förstörde i princip allt bevismaterial, än att man ville dölja innehållet. Jag har upprepade gånger ställt frågan om det finns någon alternativ förklaring, men så här långt endast fått, miljö/hälso-skäl samt "krig"?, som svar. Det kan möjligtvis förklara varför det så snabbt forslades bort från katastrofplatsen, men knappast de tre påföljande leden:

2. Höggs upp.

Den största strukturella katastrofen i USA's historia. Första gången i världshistorien som någon steel framed high-rise building totalkollapsar och då tre stycken på samma dag och ansvariga vill inte veta hur det kunde hända?

Det räcker.

Enligt mig har det där diskuterats många gånger i tråden. Och enligt mig har hittills ingen bättre teori än den officiella presenterats heller. Trots att det gått snart 16 år.
Citera
2017-07-03, 17:16
Medlem
Citat:

2. Höggs upp.

Det räcker.

Man vet ju hur det hände, det gjordes enormt stora undersökningar med massvis med sakkunniga involverade, och rapporterna är tämligen digra och uttömmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in