Citat:
Det gäller som sagt oavsett tråd. Ge ett exempel med länk. Eller bemöt mina invändningar angående NIST's och ditt påstående att om WTC 7 togs ner med en CD så skulle ljuden från explosionerna hörts av vittnen på plats och registrerats på videoinspelningar. Något ni menar inte skedde. Ja, men jag orkar inte tramsa med i ditt "spel" längre.
Det är bara att läsa de senaste månaderna diskussion mellan oss - vi har knappast diskuterat nåt annat... Det är totalt fruktlöst att svara på skit du redan fått svar på 20 gånger - det kommer sluta som i jfk där du tuggar skåpmat om och om igen till ingen som helst nytta eller utveckling..
Jag tar mina invändningar igen:
1. Det finns ett hyfsat stort antal vittnen som rapporterar vad de upplevde var kraftiga explosioner i samband med WTC 7's kollaps.
2. Det finns åtminstone tre videoinspelningar med lågfrekventa ljud som verkar komma från explosioner och där en inspelning definitivt registrerar en mycket kraftig explosion strax innan kollapsen.
3. Hela området runt WTC 7 var utrymt och därmed är det svårt att veta hur mycket alla kringliggande kvarter i så fall absorberade/dämpade eventuella ljud från explosioner.
4. Vanliga kontrollerade demoleringar har inget incitament att dölja ljudvolym från explosionerna, vilket kan ha skett med WTC 7. Allt från mer exotiska militära typer av nanotermit, mer ordinär thermate till mindre volymstarka sprängmedel kan ha använts.
5. NIST påstår att man har låtit intervjua 1000 vittnen och att inget av dessa rapporterar ljud från (sekundära) explosioner från någon av WTC-byggnaderna. Det här tycks utgöra en minst sagt selektiv grupp individer, med tanke på att det bevisligen finns hundratals vittnen, i videomaterialet och i oral histories, som vittnar om mycket kraftiga vad de upplevde som sekundära explosioner. Att NIST missade ett antal av dessa må vara hänt, men samtliga? De kände väl till båda källorna, men ändå intervjuade man INGEN av alla dessa?
Var man nervösa för vad alla dessa skulle rapportera?
Och nej, du har inte bemött de här invändningarna från mig. Har du gjort det i något annat sammanhang i en diskussion med någon annan forumit, så måste du länka till relevant inlägg. Jag hittar inget.
Citat:
Och jag säger att media inte utgör primärkällan som jag vill att du citerar och hänvisar till. Först då kan vi diskutera eventuellt sanningsvärde och vilka slutsatser man eventuellt kan dra från dem.
Jag påstod något och stödde detta med en källa - du ifrågasatte helt utan argument utifrån din tro. Jag bad dig argumentera för din tro och gav ett tips hur du kunde stödja din tro med fakta, det är allt annat än att vända på bevisbördan.
Och nej, det är inte min uppgift att leta trovärdiga källor till dina påståenden.
Citat:
Jag trodde att vi var överens om det. Att ditt oskick att kasta om bevisbördan inte leder någonvart och att du därför skulle sluta med det.
Hur ska jag veta det - det är väl bara du och de andra rösterna i ditt huvud som vet vad "ni" har sagt om det?
Du vill fortsätta med det?
Citat:
Nu hittar du på igen utefter vad som känns skönt i stunden. Jag vill ha säkra källor och inte hörsägen från det som tidigare kallades för journalister.
Varför argumenterar du ens om du inte kan godkänna andra källor än döda män? Är det inte bättre att du bara sätter dig i ett hörn och surar då?
Citat:
Nja, jag måste nog tyvärr insistera på att det var du som hävdade att Al Qaida ofta inte tog på sig ansvaret för sina terrorattacker DÄRFÖR ATT ...
Du är den enda jag sett som har påstått att Al Qaida trodde de skulle undgå att bli "upptäckta". Du får argumentera mot dig själv.
Det jag skrev var att Al Qaida på den tiden systematiskt undvek att ta på sig ansvar, man gick helt enkelt inte ut och sa att "det var vi". Detta har jag visat med ett flertal källor nu men du godkänner ju tydligen inget annat än att vi draggar upp bin Ladens kropp och ger honom hjärtlungräddning tills han börjar prata igen - trots att detta är väl kända fakta som dessutom är lätta att kontrollera genom att undersöka om Al Qaida tagit ansvar för attacker före 2001, något du tydligen är oförmögen till trots att du ifrågasätter det..
Det jag skrev var att Al Qaida på den tiden systematiskt undvek att ta på sig ansvar, man gick helt enkelt inte ut och sa att "det var vi". Detta har jag visat med ett flertal källor nu men du godkänner ju tydligen inget annat än att vi draggar upp bin Ladens kropp och ger honom hjärtlungräddning tills han börjar prata igen - trots att detta är väl kända fakta som dessutom är lätta att kontrollera genom att undersöka om Al Qaida tagit ansvar för attacker före 2001, något du tydligen är oförmögen till trots att du ifrågasätter det..
"... it would be folly to draw unnecessary attention to the group as this would only lead to reprisals by Government forces."Hur f*n ska Du ha det?