Citat:
Ursprungligen postat av
HowLongIsNow
Precis som Marie-Antoinette så känns det för mig ganska långsökt att en man som var livrädd för sin fru och misstänkte att hon försökte döda honom skulle följa med till en enskild stuga. Han hade faktiskt polisanmält henne tidigare för narkotikainnehav vilket är ett tämligen beslutsamt och drastiskt tilltag. Så i detta läge borde han väl vågat ringa polisen direkt eller på något sätt försökt fly och larma medan de fortfarande var i Etuna, om han haft den möjligheten? Om din teori stämmer så kan han knappast ha upplevt någon överhängande livsfara.
Förtydligande:
Jag pratar om en man vars komplett galna och manipulativa fru använder barnen som vapen - som hon garanterat hotar att han aldrig mer ska få se om han lämnar dem.
I var och varannan mening betonar hon sin status - vilket innebär ett kontaktnät inom soc. och hon svamlar säkert om kontakter inom polisen via sitt ex.
Hon har fått ALLA i omgivningen att tro att han är narkoman. Det förbättrar inte hans odds vid en separation.
Fortsättningsvis har hon en förklärlek att prata om övergrepp - hur långt borta ligger det att hon hotar att använda detta skamgrepp mot Aki?
Det är garanterat trakasserier under många månader det handlar om där hon växlar som ett aprilväder mellan charm och hot.
Hur som haver -
- Om hon har berättat för barnen om detta enormt kuliga födelsedagsparty, lovat dem att få vara med sin pappa, fiska, bada, åka båt och ha jätteskoj ihop. Läs: byggt upp förväntningarna. Hur mycket kan då en helgpappa stå emot? Kan han överväga att en sketen natt får gå för att slippa se två ledsna barn?
- Om hon även låtsas kapitulera, sätter på sig sin mest oskuldsfulla, söta nuna och gör utläggningar om att hon först nu förstått hur mycket Nadja betyder och säger att det väl isf vore väl fint att ha en sista kväll som familj med barnen i fredlig anda.. Kan det låta frestande för Aki om hon fram till dags datum motarbetat allt vad separation heter?
Tänk, jag tror det.
Vad är väl då en enda natt på Granliden...