Citat:
Fortfarande bara jag som reagerar på varför JM har ett behov att tala om att hennes engelska är glömd?
Hon garderade sig med att hennes vänsterarm hade drabbats pga hennes påstådda stroke (nedsatt funktion) - MR var vänsterhänt och det var tydligt att knivhöggen hade utförts av en vänsterhänt.
För att förstå JM så måste man försöka förstå hennes tankegång och hennes driv. En av hennes drifter var ju förrutom det självvklara, ekonomisk vinning, även att eliminera folk som på något sätt störde hennes verksamhet. Må hända att vi talar om vardagsliv men för JM så var det folk som synade henne och de skall bort.
Vad gällde språk och arm så finns det ett djup där som jag inte finner någon annan här inne snuddat på planering av alibi/ursäkt.
Som jag tidigare nämnt så tog ju AP imovan som JM skaffat för honom. Det framgår ur förhör med NL. Inte helt uteslutet att det var just det som knocka honom.
För att återgå till språket - JM påstådda brist av -
JM är övertydlig med hur mycket alkohol AP konsumerat enligt obduktion. Samtidigt så vet vi om att han har mag och tarm problem. Flera personer vittnar om att AP inte förtär överdrivet med alkohol.
Det finns mediciner som faktiskt höjer promillehalten (skall iförskaffa för nästa fest
)
Jag hade svårt att finna detta på svenska men relativt enkelt på engelska.... JM som har "förlorat" sin engelska har ju naturligtvis inte sökt på detta.
Anar att rättsläkaren, bakom stängda dörrar kan mycket väl ha avslöjat både zopiklon samt magkatarr/sår mediciner
'Medications Increasing Alcohol Blood Levels Several drugs including some anti-ulcer drugs (see below) can impair alcohol metabolism thus resulting in higher blood alcohol levels.'
http://www.worstpills.org/public/page.cfm?op_id=416
Hon garderade sig med att hennes vänsterarm hade drabbats pga hennes påstådda stroke (nedsatt funktion) - MR var vänsterhänt och det var tydligt att knivhöggen hade utförts av en vänsterhänt.
För att förstå JM så måste man försöka förstå hennes tankegång och hennes driv. En av hennes drifter var ju förrutom det självvklara, ekonomisk vinning, även att eliminera folk som på något sätt störde hennes verksamhet. Må hända att vi talar om vardagsliv men för JM så var det folk som synade henne och de skall bort.
Vad gällde språk och arm så finns det ett djup där som jag inte finner någon annan här inne snuddat på planering av alibi/ursäkt.
Som jag tidigare nämnt så tog ju AP imovan som JM skaffat för honom. Det framgår ur förhör med NL. Inte helt uteslutet att det var just det som knocka honom.
För att återgå till språket - JM påstådda brist av -
JM är övertydlig med hur mycket alkohol AP konsumerat enligt obduktion. Samtidigt så vet vi om att han har mag och tarm problem. Flera personer vittnar om att AP inte förtär överdrivet med alkohol.
Det finns mediciner som faktiskt höjer promillehalten (skall iförskaffa för nästa fest
)Jag hade svårt att finna detta på svenska men relativt enkelt på engelska.... JM som har "förlorat" sin engelska har ju naturligtvis inte sökt på detta.
Anar att rättsläkaren, bakom stängda dörrar kan mycket väl ha avslöjat både zopiklon samt magkatarr/sår mediciner
'Medications Increasing Alcohol Blood Levels Several drugs including some anti-ulcer drugs (see below) can impair alcohol metabolism thus resulting in higher blood alcohol levels.'
http://www.worstpills.org/public/page.cfm?op_id=416
Det går så fort i tråden här, hinner ju inte svara eller kommentera på alla de inlägg som man skulle vilja
, hem och familj har ju fått förfalla ett tag också, under de spännande rättegångsdagarna
så ligger en del efter med städning m.m.Jo, jag har reflekterat över att det var en mycket märklig kommentar. Det har legat och skavt i mitt bakhuvud, men sedan har så många bra uppslag presenterats i tråden, så jag har inte hunnit hinna till den biten. Den är liksom den där pusselbiten man inte har en aning om vart den hör, i början, en blå-himmel-bit.
Sedan tänkte jag också på om det fanns droger som kan förstärka alkoruset, men hann inte längre pga jättebra och många uppslag i tråden.
Alvedon och kodein också, kanske, i större doser.
Men för mig är det ett rätt stort problem att han för det första skulle frivilligt vara helt ensam med JM, för det andra dessutom åka till Granliden i hennes bil helt utan att själv kunna åka därifrån om det blev bråk och otrevligt, för det tredje hade GM och AM sagt att han inte fick vara på Granliden (vet ej om det framfördes till Aki av dem personligen dock), men inte omöjligt. För det fjärde verkar han inte ha meddelat Nadja om att de inte kommer och/eller varför de inte kommer.
Akis anhöriga har ju samstämmigt sagt att han absolut inte ville vara ensam med JM, och det umgänge med tvillingarna som skulle vara den dagen han dog, var bestämt att tvillingarna skulle överlämnas på offentlig plats. Sedan så skulle väl Aki åka tåg till Nadja med tvillingarna för umgänge över helgen. Jag är inte tvärsäker på detta, men jag tror att det står i någon artikel tidigt i tråden, omkring tiden för att hans "olycka" faktiskt till slut skulle synas av åklagare.
Enligt Akis anhöriga var det endast EN han möjligen litade på, och det var DB.
Aki själv var ju övertygad om att JM hade drogat honom i lönn tidigare, och han borde ju ha fattat att det hänt flera gånger, om inte annat om han varit utslagen fredag-tisdag en gång......man undrar ju vart helgen tog vägen förr eller senare, och då bör man ju förstå att man blivit drogad.
Man vistas inte ensam med en person som tidigare tvångsdrogat en, man tar inte emot mat eller dricka. Speciellt inte om man ska hämta sina 2-åringar för umgänge, eventuell lönndrog kan ju slå ut en på tåget och tvillingarna utan kapabel vuxen. Och man åker absolut inte ut i ensliga skogen och sover över med en som tidigare förgiftat/drogat en med en okänd injektion, dessutom utan egen bil att kunna fly i, om det skulle behövas.
Undrar om JM hade tillgång till något annat hus i närområdet, hon verkar ju ha köpt och sålt villor som en annan byter trosor. Eller något hus som JB, JJ eller DB hyrt kort som semesterhus med pool, kanske inomhuspool. Betalt med kontanter, eller fysisk insättning på uthyrarens bankkonto? I detta hus kan ju "mördarna" under tiden och/eller sedan ha festat på den berömda entrecoten och alkohol. Eventuella grannar hade nog inte brytt sig så mycket, bara varit irriterade över oljudet, men festen avslutades rätt tidigt på kvällen i alla fall, och den "fullaste" (döde) personen bar de ut i bilen för skjuts "hem" (fast till Granliden och dump i Hjälmaren). Och om flera håller i och trycker ned han under vattnet i mitten av poolen (i lealöst drogat tillstånd) så blir det kanske inga avvärjningsskador
Det blev en ny teori där, hahaa.
Uppstår det likfläckar saktare eller kanske inte alls, om man kan hålla kroppen flytande i ett par timmar i en pool ? Och om flera håller i och trycker ned han under vattnet i mitten av poolen (i lealöst drogat tillstånd) så blir det kanske inga avvärjningsskador
Faan att det inte gjordes en ordentlig rättsobduktion när han hittades
Fast nu försvann det där med att JM "glömt" sin engelska igen, hahaa.