2017-07-02, 23:04
Medlem
AP hade svåra magsmärtor dagarna innan drunkningen. De mediciner som höjer alkoholhalten framgår i det jag tidigare skrivit. Han har ju bara druckit 2 öl och det är helt omöjligt att få så hög halt...

http://www.worstpills.org/public/page.cfm?op_id=416

Ytterligare en grej..... har jag hört fel gällande att de hade får? Hur svårt är det att kolla med mediciner utskrivna från vetrinären?

I en av förhören nämns denna drog:
http://www.expressen.se/nyheter/varktablett-ny-dodsdrog-bland-ungdomar/

Sist men inte minst.... allt finns upplagt på www.mord.nu alla sms etc
Citera
2017-07-02, 23:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Precis som Marie-Antoinette så känns det för mig ganska långsökt att en man som var livrädd för sin fru och misstänkte att hon försökte döda honom skulle följa med till en enskild stuga. Han hade faktiskt polisanmält henne tidigare för narkotikainnehav vilket är ett tämligen beslutsamt och drastiskt tilltag. Så i detta läge borde han väl vågat ringa polisen direkt eller på något sätt försökt fly och larma medan de fortfarande var i Etuna, om han haft den möjligheten? Om din teori stämmer så kan han knappast ha upplevt någon överhängande livsfara.
Förtydligande:
Jag pratar om en man vars komplett galna och manipulativa fru använder barnen som vapen - som hon garanterat hotar att han aldrig mer ska få se om han lämnar dem.

I var och varannan mening betonar hon sin status - vilket innebär ett kontaktnät inom soc. och hon svamlar säkert om kontakter inom polisen via sitt ex.
Hon har fått ALLA i omgivningen att tro att han är narkoman. Det förbättrar inte hans odds vid en separation.
Fortsättningsvis har hon en förklärlek att prata om övergrepp - hur långt borta ligger det att hon hotar att använda detta skamgrepp mot Aki?
Det är garanterat trakasserier under många månader det handlar om där hon växlar som ett aprilväder mellan charm och hot.

Hur som haver -
- Om hon har berättat för barnen om detta enormt kuliga födelsedagsparty, lovat dem att få vara med sin pappa, fiska, bada, åka båt och ha jätteskoj ihop. Läs: byggt upp förväntningarna. Hur mycket kan då en helgpappa stå emot? Kan han överväga att en sketen natt får gå för att slippa se två ledsna barn?
- Om hon även låtsas kapitulera, sätter på sig sin mest oskuldsfulla, söta nuna och gör utläggningar om att hon först nu förstått hur mycket Nadja betyder och säger att det väl isf vore väl fint att ha en sista kväll som familj med barnen i fredlig anda.. Kan det låta frestande för Aki om hon fram till dags datum motarbetat allt vad separation heter?
Tänk, jag tror det.
Vad är väl då en enda natt på Granliden...
Citera
2017-07-02, 23:12
Medlem
Akis far Rejio hittade en kartong 30x40 bred 35x40 hög halvfull med narkotikaklassade mediciner i källaren hos AP o JM.

På frågan vem de tillhörde så svarade AP Johanna. Hon har fått de från socialen samt läkare.

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=183&fil=197&sida=160
Citera
2017-07-02, 23:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Då har på pricken rätt! Håller helt med!
Det är det här som är problemet - allt talar för att JM mördade eller organiserade mördandet av Aki - men det måste gå att visa. Och det gör det tyvärr inte

Nej, så är det! Du visade nyss på tveksamheterna med kiselalgerna och den kunskap som finns utomlands. Alla vet att indicierna pekar på att han mördats, men hur? Det är jättebra att någon som också vill ha JM fälld ser bristerna. Åklagaren gjorde en jättebra plädering med det hon har, men där finns brister. Sitter vi och förnekar det är vi direkt dumma. Nu har åklagaren öppnat upp för både kvävning och drunkning det håller inte. Att han skulle drabbas av någon sjukdom när han är fullförsäkrad och är ute på bryggan på Granliden är trams, det vet vi. Men vad hjälper det?

Sedan var det någon som skrev nyss att han inte skulle följt med till Granliden. Nej, det tror inte jag heller. Inte nykter! De flesta av oss som har druckit vet att det vi var rädda för innan tar vi med en liten klackspark efter några drinkar.
Att Aki skulle följa med till Granliden nykter ser jag som helt utesluten
Citera
2017-07-02, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förtydligande:
Jag pratar om en man vars komplett galna och manipulativa fru använder barnen som vapen - som hon garanterat hotar att han aldrig mer ska få se om han lämnar dem.

I var och varannan mening betonar hon sin status - vilket innebär ett kontaktnät inom soc. och hon svamlar säkert om kontakter inom polisen via sitt ex.
Hon har fått ALLA i omgivningen att tro att han är narkoman. Det förbättrar inte hans odds vid en separation.
Fortsättningsvis har hon en förklärlek att prata om övergrepp - hur långt borta ligger det att hon hotar att använda detta skamgrepp mot Aki?
Det är garanterat trakasserier under många månader det handlar om där hon växlar som ett aprilväder mellan charm och hot.

Hur som haver -
- Om hon har berättat för barnen om detta enormt kuliga födelsedagsparty, lovat dem att få vara med sin pappa, fiska, bada, åka båt och ha jätteskoj ihop. Läs: byggt upp förväntningarna. Hur mycket kan då en helgpappa stå emot? Kan han överväga att en sketen natt får gå för att slippa se två ledsna barn?
- Om hon även låtsas kapitulera, sätter på sig sin mest oskuldsfulla, söta nuna och gör utläggningar om att hon först nu förstått hur mycket Nadja betyder och säger att det väl isf vore väl fint att ha en sista kväll som familj med barnen i fredlig anda.. Kan det låta frestande för Aki om hon fram till dags datum motarbetat allt vad separation heter?
Tänk, jag tror det.
Du måste få in den söta nunan från JJ som är medmisstänkt och 1kg entrecote.
Nappade Aki på nunan, "köttet" eller vad?

Fast nu förhåller vi oss till "fakta". Har du någonsin byggt upp förväntningar hos en tvååring? Dessutom tvillingar, mycket sena i talet..nope..du har ingen aning hur barn fungerar. Vilka tvåords uttryck använde Aki?

"Titta traktor" "Titta docka"

Naj. Tvillingarnas förväntan var lika låg som nivån på dina inlägg.

Reality check - done
Citera
2017-07-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Såklart hon får men det kan ses lite udda att mormor vägrar vittna inför den "anstiftande" dottern men gladeligen sitter i samma rum som den som huggit sönder och samman hennes make och nästan henne själv. Känns inte äkta utan mera som ett arrangemang på fejkad rädsla och egna agendor påhejad av målsägande och åk.

Du tänker så?!

Jag tänker att anstiftaren är mycket farligare för offret.

Att det är fullständigt normalt att vara rädd för den som initierat morden/mordförsöket.

Alla vet ju att Johanna Möller är den enda som kan tjäna något på Akimordet. Mordet på sin egna pappa. Att skylla på sina egna barn.

Hur tänker du i det sammanhanget?
Citera
2017-07-02, 23:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Tänk, jag tror det.

Det är precis så här också jag tror att det gått till.
Aki har lurats ut till Granliden under känslan av att han gjorde det för barnens skull. Kanske var också DB med som det uppgavs från systern att Aki litade på. Aki hade kanske inte planerat att övernatta där eller stanna så länge, kanske var lovad skjuts hem från början. Sedan blev han lite berusad, tog en båttur och puttades i - allt enligt tidigare utarbetad plan.
Citera
2017-07-02, 23:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Detta är en artikel utgiven av Universitätkliniken i Düsseldorf. Betydligt fler tyskar än svenskar drunknar varje år eftersom de helt enkelt är så många gånger fler, varför Uni.Klinikens uppgifter förenklat torde vara sådär 8 ggr mer tillförlitliga om man enbart skulle se till antalet fall.

Enligt artikeln tar man upp fyndet av kiselalger. Man uppger att dess värde vid drunkningsutredningar är omstritt och inte har tillräckligt bevisvärde i rättsliga utredningar för att man med säkerhet skulle kunna bevisa drunkning. Därvid kan det inte användas som bevis i domstol.

"An dieser Stelle bieten sich ein paar Worte zu den Kieselalgen oder Diatomeen an. Es sind in jedem Gewässer vorkommende Einzeller. Die zu Grunde liegende Überlegung ist die, dass Diatomeen beim Ertrinkungstod über die Lungen in den großen Kreislauf gelangen und hier z.B. in parenchymatösen Organen wie Leber und Niere nachgewiesen werden können. Auch wenn dieser Nachweis von einigen Autoren als vitale Reaktion aufgefasst wird, kommt diesem Diatomeen-Nachweis lediglich Hinweischarakter zu. Die Diatomeenprobe ist umstritten und hat für strafrechtliche Zwecke, d.h. Nachweis eines Ertrinkens mit an Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit, keinen ausreichenden Beweiswert.

Jag tror att det här är så det har gått till, skulle gissa på att MRs berättelse om vad JJ sagt stämmer, Aki har rivit JJ när det hände. Och med tanke på det osäkra fyndet av kiselalger - är det mycket möjligt att Aki faktiskt drunknade som ovan. Keep it simpel - detta är den enklaste förklaringen.

JM åker dit - för man kommer hitta JJs blod under Akis nagel om mängden räcker för analys.

Vad jag förstått av kiselalgsdiskussionen har det skett en del utveckling på senare år som kräver att man anger årtal och möjligen språkområde på sina referenser. Jag såg en del artiklar där man nöjer sig med formuleringar som ovan för att den som skriver inte begriper eller är intresserad av att berätta vari omstriddheten skulle bestå. Detta hänger i sin tur sannolikt ihop med att forskning saknats eller pågått och att problematiken som omstriddheten skulle röra alltså här inte är definierad. Som jag förstått det är halterna av kiselalger en faktor, därtill har kanske mer kvantitativa undersökningar (ev av historiska fall) behövts för att se hur långt ut i olika organ och kroppssystem kiselalgerna kan förväntas påträffas vid en regelrätt drunkning.

Sen tillkommer ju frågor om säsongs-, vattentyps-, lokalitets- och nivåvariationer liksom förekomst i andra typer av vattenansamlimgar än naturliga vattensystem. Referensprover måste tas. Och i miljön i övrigt.

Så det finns ändå hopp. Men jag kan inte säga säkert vad som anses som sista skriket.

Vad gäller JJ:s inblandning är jag fortsatt skeptisk, men ser gärna en riktigt fet DNA-träff under AP:s naglar. Men hade den varit fet och JJ:s så hade han väl suttit inne. Så antingen är det en kusin eller något halvfett, som måste benas ut.
Citera
2017-07-02, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du måste få in den söta nunan från JJ som är medmisstänkt och 1kg entrecote.
Nappade Aki på nunan, "köttet" eller vad?

Fast nu förhåller vi oss till "fakta". Har du någonsin byggt upp förväntningar hos en tvååring? Dessutom tvillingar, mycket sena i talet..nope..du har ingen aning hur barn fungerar. Vilka tvåords uttryck använde Aki?

"Titta traktor" "Titta docka"

Naj. Tvillingarnas förväntan var lika låg som nivån på dina inlägg.
Reality check - done
Är du komplett stendum?

Barns förväntningar byggs upp innan Aki ens anländer. Hon preparerar barnen som är 2.5 år med käcka och förtjusta ord om att bada med pappa. Jaaa, va kuul!
Barnen rusar mot pappa vid ankomst - pappa, åka bada! jaaaa!

Du tycks missa HENNES utläggningar i sammanhanget där hon gör melodramatiska utlägg om de stackars barnen. Hon använder dem genomgående i rätten när det kommer till drama och fejkade emotioner.

För övrigt måste jag ingenting eftersom jag knappast är ansvarig för bevisbördan i detta rättsfall - lika lite som domslut.
Vi är på fb - inte i rätten.
Senast redigerad av develi 2017-07-02 kl. 23:37.
Citera
2017-07-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Jag tänker att Anki tänker inte som du.

Rätt tänkt!

Jag tänker också på att AM inte tänker som du.

Jag tänker att AM måste slitas bland många olika känslor inför allt Johanna Möller, hennes egna dotter, mamman till hennes barnbarn, som mördat sin egna pappa. Som mördat sina egna barns pappa, som kräver att "valparna" JB/DB ska ta på sig mord är hennes egna barn.

Kan vi vara överens om att förvrrad "gallore" bara är förnamnet för AM?
Citera
2017-07-02, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Du tänker så?!

Jag tänker att anstiftaren är mycket farligare för offret.

Att det är fullständigt normalt att vara rädd för den som initierat morden/mordförsöket.

Alla vet ju att Johanna Möller är den enda som kan tjäna något på Akimordet. Mordet på sin egna pappa. Att skylla på sina egna barn.

Hur tänker du i det sammanhanget?
Jag tänker att anki borde förklara skillnaden på att å ena sidan förlåta den som köttat henne i ansiktet i syfte att döda henne, å andra sidan vägrar sitta i samma rum som sitt kött och blod. Är det någon hon borde peka fingeer på och överföra ångest så är det JM. Så stolt och arg, förtvivlad så borde hon haft styrkan att titta JM i ögonen. Det gjorde hon inte, ist valde hon "drägget" hon kan vara säker på mördat. anki fittade ur för hon är inte alls så självsäker, tvärtom hon tvivlar och tvivel skapar osäkerhet. Lättare när dottern sitter inlåst i rummet bredvid.
Citera
2017-07-02, 23:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det är inget supersignifikant.
Glömde nämna att klädsel givetvis påverkar flytförmågan, kan blidas luftfickor. Hur som haver är det i mitt tycke vattendjupet som är konstigt att ingen reagerar på gällande en storvuxen man utan synliga skador i kombination med att det är vindstilla (att han inte drivit dit från djupare vatten). Den där ena åran som sen beskrivs inte ens sitta i årtullen är ju weird i sammanhanget. Vad jag sen reagerade på är att läkaren inte ens tittade på ryggsidan (om jag nu inte minns fel).

Allting i klädväg tynger ner -- på medellång sikt, skulle jag tro, utom helt lufttäta material. Men det är ännu svårare att drunkna på grunt vatten tror jag om man får hjälp att flyta av kläderna! Men det går nästan inte avgöra eftersom det är bättre att stå på knä på botten. Även saker i fickorna tynger.

Här är väl dock frågan snarare om kläderna skulle innebära att det tog längre tid att sänka kroppen på önskat ställe. Kanske utan avsevärda mängder vatten i lungorna och övrigt blodomlopp. Han hade bara shorts och linne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in