Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det där är jäkligt individuellt. En del kvinnor känner lust jämt, ofta, andra mer sällan. Så du kan inte utifrån dig själv generalisera till en giltighet för andra.
Du kan indivualisera hur mycket du vill, ifrån makroperspektiv så är manlig lust av helt annan art än kvinnlig lust. En tonårstjejs lust är en Justin Biener konsert där alla dyrkar deras idol och den är bara delvis visuell till naturen, en tonårspojkes lust är 100% visuell och hoppar från ena kvinnan till den andra från dag till dag i hans porrsurfande.
Citat:
Det är också helt individuellt, och jag föreslår att du botaniserar lite bland trådarna i relationsdelen så kommer du att upptäcka att relationer där kvinnor har mycket mer lust än mannen (som många gånger nästan kan sakna lust helt) inte alls är så ovanliga.
Mäns lust för en specifik kvinna dör ut ganska ofta, det är inget nytt. Det är troligt att mannen i smyg har någonslags porrvana där han vänjer sig till omöjliga sexuella objekt, och därmed inte kan få till det med hans verkliga fru, som inte lan tävla mot perfekta siliconbröst och 20-åriga kurvor.
Jag är mycket negativ till porr, men du kan inte bekämpa mäns porrvanor genom att moralisera från andra sidan.
Citat:
Nej, det kan jag faktiskt inte. Framförallt i djurriket så reagerar hanarna på honornas brunst/löp och springer inte runt och är kåta ständigt och oprovocerat.
Men när honor väl löper så är det brutal kamp om att vara hanen som får göka. Då är de brutalt kåta.
I homo sapiens liksom hos andra stora apor så är denna kåtheten konstant, då honor inte löper i speciella perioder.
Citat:
Det handlar inte om naturen. Det handlar om samhällen som stämplar kvinnors lust som skam och som sprider ett budskap om att män är ständigt kåta - är de inte de så är de inte "riktiga" män.
Nej, det handlar ju aldrig om naturen eller hur? Vi kommer från Adam och Eva, vi är inte apor med stora hjärnor utan egentligen perfekta och ädla varelser som korrumperats av...något?
Begrav Rousseau en gång för alla, han har motbevisats omgående av antropologer och biologer.
Ingen man bryr sig om "budskapet" om vad män är, det finns något som ligger och kokar där under som inte har något att göra med någon "budskap", det är inte samhället som programmerar oss att bli kåta utan det är förprogrammerad.
I kloster där man försöker programmera män att sluta vara kåta, det går ju inte så jävla bra alltid att försöka bekämpa naturen på det sättet.
Manlig lust kommer från naturen, impulskontroll kommer från samhället och det behövs, men manlig lust är absolut inte något som kommer från något "budskap".
Citat:
Om man måste ta hjälp av kokain och alkohol så lockar helt uppenbarligen inte det "dominanta" påklistrade någon kvinna att släppa till..
Gå ut i nattlivet i Stureplan, det är ju stenhårda bullar som gäller. Kvinnor släpper till ganska hårt åt den som tar plats, liksom de släpper till stenhårt kring hårt knarkande rockstjärnor.
Jag vet inte riktigt från vilken Värld du moraliserar från, men känner på mig att det är länge sedan du var ute i nattdjungeln.
Citat:
Och om du som kvinna behöver få i dig kokain och alkohol för att kunna ha sex ... då har du problem.
Det är dock ett problem som växer snabbt i takt med att pulsen ökar och lagomSverige försvinner ut i bakspegeln. Det finns en jävla drag i nattklubbar i Sverige, jag föredrar själv mer lugna miljöer där man röker marijuana istället för ta kokain och alkohol, men i Sverige är det paradoxalt nog än mer alkohol och kokain som gäller.
Citat:
Lyxet?
Och nej, jag frågar inte varför män inte väljer mer noga -- jag konstaterar att de som ständigt blir nobbade är för kräsna.
Sänker de sin nivå på samma sätt som de kräver att kvinnor skall göra så skulle de få ligga.
Att tänka egalitärt i fråga om sex är idiotiskt. Jag tror ämdå att 80% av kvinnor mellan 20 och 40 skulle räknas som någorlunda attraktiva för de 80% av män som inte får ligga enkelt, och det finns studier som visar att det verkligen är så och att kvinnor tvärtom är de mer kräsna som tycker att 20% män är attraktiva. Nu är det inget fel för kvinnor att tycka så, de är ju programmerade att ligga med bra genetisk material, dvs; män som på ett eller annat sätt visar sig vara dominanta (kan vara intellektuellt eller social dominant, inte abra gorillabröstande dominant).
Att be en ung man runt 30 att tycka att en kvinna postfertilitet på 50 är attraktiv eller en överviktig kvinna utan kurvor, det är ju verkligen att gå för långt. Vore som att be en hungrig man att äta plast. De flesta skulle nog föredra att runka tills de dör, vilket är precis vad de kommer göra.
Citat:
Visa gärna vad dina siffror kommer ifrån.
Och fyi - porr är något som tjejer också tittar på.
http://www.expressen.se/halsoliv/99-procent-av-pojkar-tittar-pa-porr/
Jo, tjejer tittar också. Det vi vet från själva feminismen är ju dock att det är manlig porrtittande som är problematiskt.
Jag anser också att den är problematisk, men från en helt annan synvinkel. Män blir mindre hungriga och mer passiva av porrtittandet, minskar också testosteronet. Det verkliga problemet blir att medelmannen slutar jaga kvinnor ute i gatan, i Japan har det gått längst (de är ofta först med olika asociala problem) och unga människor har slutat ha relationer.
Citat:
Att vilja ha sex är djup inprogrammerat i båda könen - ja.
Att kvinnor dessutom har kapaciteten att ha sex med många fler än män under en kort period talar tvärt emot alla teser om att män ska sprida säd och kvinnor vara selektiva.
Ser du i djurriket flera hanar stå i kö för att sätta på en hona? Nope, det du ser är hanar stångas och gorillabrösta och slåss och bita ihjäl varandra för att få sätta på flera honor.
Nu är homo sapiens delvis monogama och det är lite mer komplext än så, men ändå så vill inte kvinnor direkt delta i gangbangs med massa män som står i kö för att knulla henne, men manliga fantasier om flera kvinnor som omger honom i sängen är tvärtom otroligt vanligt.
Eftersom gravitet är en enorm investering och sexuella instinkten skapats i tider då en sexuell akt direkt inneburit gravitet, så är kvinnan instinktiv selektiv om vem som ska få knulla henne. Du vill inte investera 9 månader för dålig genetisk material, män investerar däremot inget på knullandet och därmed så är det inte så viktigt att man knullar med någon som man inte bryr sig om eller som har knasig personlighet eller är dum som en höna.
Citat:
Tvärtom -- det är kvinnan som är skapt för mycket sex, inte mannen - eftersom han har begränsad kapacitet.
Säg det till Genghis Khan som har 100 miljoner ättlingar.
Hah, en man har tvärtom oändlig kapacitet till förökning, medan kvinnan har bara en antal gravitet i sitt liv (historiskt kunde de ofta dö under gravitet) och dessa måste vara investerade med bästa möjliga genetiska material.
Kvinnor har några sneaky strategier som kan förväxlas med att vara "skapt för mycket sex", som att investera emotionell energi för att få koppling med en betahane och knulla en alfahane bakom ryggen på betan för att ge barnet bättre genetiska förutsättningar (samtidigt som betan ger barnen trygghet).
Dett är dock instinktivt och inte "medveten" strategi. Under ovulation så har det visat sig att kvinnor attraheras till mer maskulina och dominanta attriubut, medan i övriga perioder nice guys (vilket jag anser oftast betyda "förlorare") har större chans.