2017-07-01, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Fortsätt spela stöddig du, men se du kommer ingen vart.

Så här.
Eftersom åkl plädderade för kvävning (och här får du använda vilken påhittad metod du vill) så går det tvärtemot drunkning avseende kiselalger.
Kiselalgernas låga antal använder åkl för ge stöd åt att det inte är en drunkningsolycka, dvs ett mord som inte skett I Hjälmaren.

Åkl är schakmatt..

Antingen är vattnet från Hjälmaren
Åkl: kvävd till döds, slängd i Hjälmaren som då måste kunna ha endast 3 kiselalger
Försvar: drunkning i Hjälmaren kan ej uteslutas

eller

Antingen är vattnet från kräftlåda/barnpool
Åkl: dränkt till döds, slängd i Hjälmaren
Försvar: kvävning kan ej uteslutas påstår åkl

Det behövs ingen kiselalgexpert, enbart sunt förnuft på en 5e-klassares nivå men det missad åkl.
Hjälmaren måste ha tre kiselalger.

... Jag kan kort konstatera att du måtte vara helt inkompetent gällande att ta emot sakfakta och dra en slutsats via denna utläggning som är fullständigt up shit creek without a paddle.
Citera
2017-07-01, 22:42
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Möllerskan har ju bevisligen visat sig vara en dam värd att mörda för och när jag igår kväll
såg andra filmen om den genomkorrumperade, grymt depraverade helveteshålan Sin City,
A Dame to Kill For, och där mötte den mörkhåriga, förföriska skönheten Ava Lord,
gestaltad av Eva Green, så gick tankarna genast till "våran" speciella Eskilstunakvinna.
Ljuva och sluga Ava får en älskare från förr att döda hennes mycket förmögne man
och sen händer det här: 42:39 in i filmen: https://www.youtube.com/watch?v=jTHUKpUHgKo&t=2556s

Mohammed Rajabi ska vara innerligt tacksam för att det skedde ett gripande i Trondheim.
Annars är det långt ifrån säkert att han ännu haft ett liv att leva.
Johanna hade förvisso ingen tillgång till någon pistol eller revolver såvitt vi vet, men det
gjordes tydligen vissa ansträngningar från hennes sida för att komma i besittning
av ett skjutvapen.
Man kan spekulera i vad hon ville ha ett sånt till. Att använda vid det nattliga besöket
på Granliden 3/8-2016 är ju fullt möjligt. Mindre kladdigt och mer effektivt att skjuta
istället för att hugga med kniv. Att hon behövde en pickadoll för sin egen säkerhets skull
förefaller ju mindre sannolikt. "Hotbilder" torde vara vikta åt andra än just henne
i denna magstarka verklighetsstory.
Kanske hon avsåg just att bruka ett införskaffat vapen mot den person som tveklöst
var allra farligast för henne? Personen som slutligen fann för gott att tillmötesgå henne
i hennes önskan om att bli kvitt sina föräldrar.
Skulle sett ut det om det blivit så: fixa fram det vapen med vilket man sedermera själv
tas av daga...

I Johanna de Hex hjärtlöst förvridna värld en lysande fullträff med dylikt scenario alla gånger.
Jo, som sagt, Mohammed har nog skäl att vara tacksam för polismyndighetens uppdykande
där borta i norska Trondheim sensommaren förra året.
Om inte fallen för en skur av kulor
så kanske slutet istället kommit via en spruta i armen, fylld med nåt kemiskt godis som heroin.
Det fetade. Det är jag övertygade om. Hon lovade väl t.o.m att hjälpa till med en överdos?
Citera
2017-07-01, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att jag gissar i mitt inlägg hur jag än försöker förstå. I övrigt håller jag med om att läkarna säger att tecknen är att han drunknat och att det sannolikt inte skett i sjövatten men att man inte kan utesluta att han kvävts. Det är de fakta vi och rätten har att förhålla oss till.

Jag ska lyssna på inspelningarna, hade missat dem med läkarna. Kan säkert ge en tydligare bild.

Här är en bra översiktsartikel som behandlar olika aspekter av drunkning och även berör kiselalger. Vi kan säkert förmoda att läkarna är väl insatta i de här aspekterna och att de svarat sanningsenligt på de frågor de fått.

http://www.forensicpathologyonline.com/E-Book/asphyxia/drowning
Tack för länk. Ja, lyssna är en bra grund för helhetsperspektiv och fortsatt debatt inkl. Wennas slutplädering som utgår från deras utlåtande. Samt Druid som erhålls via live.
Citera
2017-07-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för länk. Ja, lyssna är en bra grund för helhetsperspektiv och fortsatt debatt inkl. Wennas slutplädering som utgår från deras utlåtande. Samt Druid som erhålls via live.

Den här är också läsvärd om än kanske inte lika stringent:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Drowning
Citera
2017-07-01, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiba1
Jag kan inte sluta att fundera på vad JM använde för drog på Aki.
Jag har hittat en ganska ny designerdrog en hallucinogen som heter BK-2CB som man tydligen kan få tag på via nätet.
Nya droger tar det ju ett tag innan man kan fånga upp i tester i det testbatteri som finns så frågan är ju hur avancerat rättsmedicin kunnat testa.
Jag tror ju att kunskapen om droger i JMs omgivning är ganska stor .I missbrukskretsar är man ju alltid ute efter droger som inte fångas upp t.ex alla olika sorters spice som man inte kan skalla sorter av.
Jag tycker effekterna av BK-2CB stämmer rätt bra med stackars Akis förgiftningsperiod i soffan.
Det som är lite intressant är att det finns nämnt att BK-2CB bryts ner snabbt i vatten och blir lila och att det därför skall tas i gelkapslar.
Ja, det är intressant, jag är lika nyfiken och förkastar inte drogad rätt av.
Jag delar således frågeställningen men har svårt för argumenten.
Fenetylamin är han testad för.
Spice är ointressant (röka öht) och det ska koka ner till en extremt kort spårtid gällande oralt intag eller via injektion.
Han lär ha fått det i sig i närtid när överfall ska ske, det har som sagt ett visst syfte: Att döda Aki. Det innebär att han dör ganska snart, vilket minimerar tidsspegeln för spårtid.
Annars lär han ha varit frihetsberövad och levt en längre tid för att förbränna drogen.

Det är inte bara frågan om hur avancerat RMV kan testa - för hon kan inte veta det heller.
Att vara generellt intresserad av droger, att vara missbrukare är inte i närheten att veta en drogs detektionstid. Marknaden är rasande snabb och uppfinningsrik, men att hon skulle få en fullträff -oavsett om man kallar en drog för mystisk, kort halveringstid (rent felaktigt uttalande), nåt från fjärran land, nylanserad, designerdrog eller nätdrog - ser jag som minimal.
Men visst - det ger en smidig gärningsbeskrivning.
Citera
2017-07-01, 23:24
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Värt att nämna är att ev. droger tillförda före 15 april kan ha klippts bort. - Mot den bakgrunden framstår AG:s iakttagelse av AP liggande naken och utslagen i en soffa endast "en eller några veckor" (enl. AG i slutet av sommarlovet) före sin död aningen svårförklarliga.

Enda rimliga förklaringen är att det i bägge fallen användes en drog som ännu inte detekteras vid de analyser som användes.
Citera
2017-07-01, 23:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ja, det är intressant, jag är lika nyfiken och förkastar inte drogad rätt av.
Jag delar således frågeställningen men har svårt för argumenten.
Fenetylamin är han testad för.
Spice är ointressant (röka öht) och det ska koka ner till en extremt kort spårtid gällande oralt intag eller via injektion.
Han lär ha fått det i sig i närtid när överfall ska ske, det har som sagt ett visst syfte: Att döda Aki. Det innebär att han dör ganska snart, vilket minimerar tidsspegeln för spårtid.
Annars lär han ha varit frihetsberövad och levt en längre tid för att förbränna drogen.

Det är inte bara frågan om hur avancerat RMV kan testa - för hon kan inte veta det heller.
Att vara generellt intresserad av droger, att vara missbrukare är inte i närheten att veta en drogs detektionstid. Marknaden är rasande snabb och uppfinningsrik, men att hon skulle få en fullträff -oavsett om man kallar en drog för mystisk, kort halveringstid (rent felaktigt uttalande), nåt från fjärran land, nylanserad, designerdrog eller nätdrog - ser jag som minimal.
Men visst - det ger en smidig gärningsbeskrivning.
Hon behövde inte en fullträff, hon hade en bortförklaring (Aki knarkade, tog en överdos) ifall obduktionen skulle ha gett utslag.
Citera
2017-07-01, 23:27
Medlem
Citat:

... Jag kan kort konstatera att du måtte vara helt inkompetent gällande att ta emot sakfakta och dra en slutsats via denna utläggning som är fullständigt up shit creek without a paddle.
Jag håller med dig.
När han redan är kvävd av sina spyor och därefter hävs ner i Hjälmaren.
Då är det förståligt att det endast finns tre kiselalger
Det finns en rapport att algblomning var redan igång flera dagar före Akis död i Hjälmaren.
Citera
2017-07-01, 23:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Hon behövde inte en fullträff, hon hade en bortförklaring (Aki knarkade, tog en överdos) ifall obduktionen skulle ha gett utslag.
Jag utgår från negativ svar drogtest, detektionstider och att hon är korkad.
Citera
2017-07-01, 23:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Ja det var väldigt svårt att förstå vad slutsatsen var i inlägget.
Citera
2017-07-01, 23:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade. Det är jag övertygade om. Hon lovade väl t.o.m att hjälpa till med en överdos?
Jajamensan, det gjorde hon:

2016-08-30 kl. 09:11:58
J Johanna
M Mohammad
B Barn

J: Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så du slipper livet. J Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så att du slipper leva. Du harju ett så hemskt liv.
M (Ohörbart)
J Ja? Ta en spruta. Spruta. Tsch. Så att du svimmar av för evigt så slipper du ju livet. Det är ju synd om dig. Du harju så svårt liv. Mm.
M (Ohörbart)
J Jag kan köpa en spruta till dig. Mm. Heroin.
M Vad ska vi göra?
J Ja M (Ohörbart) det är inget problem (ohörbart) --~
B Så blir det Mohammad, visst mamma?
J Mm, ja. Det är väl lika bra att vi gör det på en gång? S
M En gång?
J Så slipper du lida. Du har ju så jobbigt liv. Eller hur? Ditt liv är ju så hemskt.
M Mm.
J Du har en svensk kvinna. Som älskar dig men du sabbar det genom att hålla på med sådant där. Vet du hur många som är avundsjuka på dig? Du bara garvar.
B Du är ingen bra pappa, visst?
M Ja, jo.

Och tvillingarna skulle behöva höra på detta elände.
Där hade JM inga tankar på nåt "barnperspektiv" direkt...
Senast redigerad av Grandioso 2017-07-01 kl. 23:56.
Citera
2017-07-02, 00:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiba1
Jag kan inte sluta att fundera på vad JM använde för drog på Aki.
Jag har hittat en ganska ny designerdrog en hallucinogen som heter BK-2CB som man tydligen kan få tag på via nätet.
Nya droger tar det ju ett tag innan man kan fånga upp i tester i det testbatteri som finns så frågan är ju hur avancerat rättsmedicin kunnat testa.
Jag tror ju att kunskapen om droger i JMs omgivning är ganska stor .I missbrukskretsar är man ju alltid ute efter droger som inte fångas upp t.ex alla olika sorters spice som man inte kan skalla sorter av.
Jag tycker effekterna av BK-2CB stämmer rätt bra med stackars Akis förgiftningsperiod i soffan.
Det som är lite intressant är att det finns nämnt att BK-2CB bryts ner snabbt i vatten och blir lila och att det därför skall tas i gelkapslar.
Hela spåret med designerdroger är intressant. Det är etablerat att Aki drogats tidigare med okända substanser. Varför han lät sig utsättas för detta är mer än lite konstigt, och implicerar en person som saknar kontroll. Godtrogen. Låg IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in