Citat:
Ursprungligen postat av
0174Affe
Det ska bli jäkligt spännande att se hur Sirius klarar sig utan Sarfo. Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra. Sirius har en väl inarbetad spel ide och är inte så beroende av en spelare. Med en bra start nu efter uppehållet mot Sundsvall och vad dom nu heter i nästa match, kommer Sirius att hålla sig kvar på den övre halvan.
Nja alltså Thor är avstängd och CG inte matchtränad. Det centrala mittfältet med Thor, CG och Sarfo var Sirius bästa lagdel i våras. Idag kan det vara Sirius överlägset sämsta lagdel.
Hur spelar man på mitten? Kindlund är för dålig, med Haglund kommer Sirius bli kraftigt nedtryckta av ett spelskickligt Sundsvall, och med Montiel får man ett usel defensivt arbete... CG borde man inte chansa med.
Sundsvall ska vara klara favoriter, men marknaden håller inte med mig. Titta oddsen där Sirius är småfavs. Jag vet hur det ser ut i bortamatcher när Sirius saknar mycket folk. Det kommer inte se bra ut. Sen kanske Sirius kan, genom typ Ogbus spets, göra mål och vinna matchen ändå, men inte favve på den.
Edit: elvorna ute och Sirius väljer att chansa med CG. Inte så mycket till val dock när alternativet är Kindlund.