2017-06-30, 11:27
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
ÖSK:are är detta sant? Victor Sköld missade en träning på grund av en Coldplay-konsert.

Svar ja! Men det är klart, håller man Victors fantastiska kvalité kanske man kan komma och gå lite som man vill?
Citera
2017-06-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Inte ens Joe Labero hade lyckats trolla fram ett vasst målskytte med det material AIK har att tillgå, än mindre Graham Potter.

Inget illa ment mot AIK direkt, mittfältet och försvaret är ju beviserligen på hög allsvensk nivå, men i anfallet saknar man målskyttar helt och hållet, exklusive Goitom men inte ens han är ju i form. Blir intressant att se vad argentinaren - om han nu blir klar - tillför.

För egen del får han gärna floppa helt förstås...
Eero har gjort mycket mål i Allsvenskan tidigare. Likaså Avdic. Likaså Goitom. Krpic gjorde det bra i Bosnien.

Man har många kapabla anfallare, problemet är att dynamiken är kass. Alla vill ha bollen på fötterna istället för att löpa i djupled och skapa ytor. Nu verkar Argentinaren vara den typen av spelare. För mig är det helt ofattbart att man inte plockade någon liknande redan i vintras.
Citera
2017-06-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Eero har gjort mycket mål i Allsvenskan tidigare. Likaså Avdic. Likaså Goitom. Krpic gjorde det bra i Bosnien.

Man har många kapabla anfallare, problemet är att dynamiken är kass. Alla vill ha bollen på fötterna istället för att löpa i djupled och skapa ytor. Nu verkar Argentinaren vara den typen av spelare. För mig är det helt ofattbart att man inte plockade någon liknande redan i vintras.

Jag hade gärna velat sätt vad Jordan kunnat göra i Aik. Gjorde det ok i HIF utan att få en vettig djupledsboll att springa på under hela säsongen. Han borde ju gå att lösa billigt ur frysboxen?
Citera
2017-06-30, 19:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Jag hade gärna velat sätt vad Jordan kunnat göra i Aik. Gjorde det ok i HIF utan att få en vettig djupledsboll att springa på under hela säsongen. Han borde ju gå att lösa billigt ur frysboxen?
Varför är han i frysboxen?
Citera
2017-06-30, 23:13
Medlem
Stavfel

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Inte ens Joe Labero hade lyckats trolla fram ett vasst målskytte med det material AIK har att tillgå, än mindre Graham Potter.

Inget illa ment mot AIK direkt, mittfältet och försvaret är ju beviserligen på hög allsvensk nivå, men i anfallet saknar man målskyttar helt och hållet, exklusive Goitom men inte ens han är ju i form. Blir intressant att se vad argentinaren - om han nu blir klar - tillför.

För egen del får han gärna floppa helt förstås...
Eero, Avdic och Goitom har levererat på hög allsvensk nivå tidigare och Krpic på Bosnisk nivå utan Labero-tränare. De är dock inte självspelande som Isal, Obasi, Strandberg...

Tveksam till att Bystedt/Norling är intresserade av en konflikt igen. Är Ahlerup sportsligt stark, även om han fixar VD-jobbet i övrigt med bravur?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2017-06-30 kl. 23:14. Anledning: Stavfel
Citera
2017-06-30, 23:54
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/rakip-vill-forlanga-med-malmo-spelat-i-mff-hela-mitt-liv/

Citat:
Rakip vill förlänga med Malmö: "Spelat i MFF hela mitt liv"

Det är väl bara ett problem: Hasan Cetinkaya.
Citera
2017-07-01, 06:46
Medlem
kostymnisses avatar
Seb alltså avstängd imorgon mot J.Södra, Scott har ju lämnat och Billy är kvar i Varberg. Det blir således DBW som spelar vb.

I övrigt blir det väl samma gamla gäng. Viktigt att få med sig iaf en pinne imorgon annars riskerar det att vara riktigt jobbigt nära strecket/strecken neråt.

Även om det ger en mer magsår så är det ändå gott att det drar igång igen.
Citera
2017-07-01, 06:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Seb alltså avstängd imorgon mot J.Södra, Scott har ju lämnat och Billy är kvar i Varberg. Det blir således DBW som spelar vb.

I övrigt blir det väl samma gamla gäng. Viktigt att få med sig iaf en pinne imorgon annars riskerar det att vara riktigt jobbigt nära strecket/strecken neråt.

Även om det ger en mer magsår så är det ändå gott att det drar igång igen.

Spelar Albaek eller har han redan stuckit ner till Tyskland?
Citera
2017-07-01, 06:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Spelar Albaek eller har han redan stuckit ner till Tyskland?

Han skall som det ser ut i skrivande stund spela.
Sedan kan det som bekant gå fort med en transfer när det väl sker.
Citera
2017-07-01, 09:48
Medlem
0174Affes avatar
Det ska bli jäkligt spännande att se hur Sirius klarar sig utan Sarfo. Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra. Sirius har en väl inarbetad spel ide och är inte så beroende av en spelare. Med en bra start nu efter uppehållet mot Sundsvall och vad dom nu heter i nästa match, kommer Sirius att hålla sig kvar på den övre halvan.
Citera
2017-07-01, 14:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Det ska bli jäkligt spännande att se hur Sirius klarar sig utan Sarfo. Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra. Sirius har en väl inarbetad spel ide och är inte så beroende av en spelare. Med en bra start nu efter uppehållet mot Sundsvall och vad dom nu heter i nästa match, kommer Sirius att hålla sig kvar på den övre halvan.

Nja alltså Thor är avstängd och CG inte matchtränad. Det centrala mittfältet med Thor, CG och Sarfo var Sirius bästa lagdel i våras. Idag kan det vara Sirius överlägset sämsta lagdel.

Hur spelar man på mitten? Kindlund är för dålig, med Haglund kommer Sirius bli kraftigt nedtryckta av ett spelskickligt Sundsvall, och med Montiel får man ett usel defensivt arbete... CG borde man inte chansa med.

Sundsvall ska vara klara favoriter, men marknaden håller inte med mig. Titta oddsen där Sirius är småfavs. Jag vet hur det ser ut i bortamatcher när Sirius saknar mycket folk. Det kommer inte se bra ut. Sen kanske Sirius kan, genom typ Ogbus spets, göra mål och vinna matchen ändå, men inte favve på den.

Edit: elvorna ute och Sirius väljer att chansa med CG. Inte så mycket till val dock när alternativet är Kindlund.
Senast redigerad av anteri17 2017-07-01 kl. 15:13.
Citera
2017-07-01, 17:56
Medlem
Nice att Allsvenskan är igång igen. Är duktigt less på alla jävla landslagsuppehåll.

Kul för Haglund att han fick avgöra för Sirius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in