2017-06-29, 23:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är bevisat att han inte drunknade i Hjälmarens vatten.
Hur menar du att det är "tänkbart att han drunknade på egen hand"?

I kräftlådan?
Citera
2017-06-29, 23:08
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om en syster såg märkerna julen 2014 kan de ju inte uppstått efter Egyptenresan i februari 2015.
Beskrivningen av utseendet på märkerna är från 2015-02-15. Aki dog ett halvt år senare. Ev tromboflebit bleknar till ett blåmärke under några månader, vilket stämmer med det Nadja såg i maj.

Redan under deras första date [30 maj, min anm.] så hade hon lagt märke till två stycken runda blåmärken på Akis underarmar. men det var ingenting hon ville ta upp med honom. Hon tyckte det kändes lite olustigt med de där blåmärkena, men ingenting hon frågade honom om. Men just den här kvällen på båten så började han berätta om det.
Han sa [31 juli, min anm.] att han blivit neddrogad en gång och varit helt borta från en fredag till en tisdag och när han vaknade upp fanns blåmärkena där. Han sa också till Nadja att hon var den enda som visste om detta.

Troligen är en ev. tromboflebit försvunnen vid obduktionen i augusti.

Då blir frågan när Akis utslagna fredag-tisdag dagar hade skett. Jag uppfattade det som det skulle ha skett efter att JM och Aki gift sig dvs efter årskiftet 2014/2015. Då borde inte dessa blåmärken kunna associeras till denna episod om systern såg dem redan 2014.

Jag har aldrig trott att Akis märken på armarna uppkommit vid ett tillfälle. Det var vid minst tre tillfällen. I december 2014, kanske på Lanzarote, i Egypten i slutet av januari 2015 och innan Aki träffade Nadja. Det var en del av att bygga upp en image. Ungefär som att sprida ut att Aki gick på anabola. Eller att visa upp honom påverkad framför AG och framför mäklaren. Eller som att ringa till föräldrarna och säga att dom måste komma för att Aki var på väg att göra illa JM eller tvillingarna för att strax efter ringa och säga att dom inte behövde komma. Allt var en del av en plan.
I Egypten tror jag IOFS att planen var att Aki skulle dö, men när han inte gjorde det gick arbetet vidare.

Citera
2017-06-29, 23:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad tror du annars om ett par skivor stötdämpande entrecote?
Skojar bara - jag förstod vad du utgick från.

Jao, up-and-go har ingen blöjtejp förstås (det är ju vitsen), men även de har haft turkosa detaljer och/eller resår om jag inte minns fel.
Citera
2017-06-29, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag försöker f.ö. få in något turkost mellan AP:s tänder, som kanske framgått. Kryddsmöret till entrecoten?
Hahahaha - Ja, det är lite blått på plasten kanske på de dära man kan köpa. Biggans vitlökssmör kanske kan vara nåt?
Citera
2017-06-29, 23:17
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
DNA under Akis naglar
Det står lite kryptiskt om blod och DNA under Akis naglar, IMHO.

Höger hand
På en av topsen påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t inte kommer från Johanna Möller (Grad -4). Könskromosombestämningen visar det normala för en man.
DNA-resultatet arkiveras tillsvidare vid laboratoriet i avvaktan på eventuell begäran om jämförelse mot person eller registrering.

Vänster hand
För tre av topsen erhölls indikation på blodförekomst, men DNA ·som kanjämföras mot person kunde inte påvisas.
På två av topsen kunde blod inte påvisas. Topsen analyserades vidare avseende sekret/DNA, varvid DNA påvisades. Resultaten talar i någon mån för att DNA:t kommer från den person vars blod/DNA påvisats på topsen (från höger hand).

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 13 enligt paginering.

Vore det inte intressant att veta vems blod det är som fanns under Akis naglar?

Nu kommer jag in med ett väldigt sent svar på ditt inlägg men jo, det vore så klart oerhört intressant att veta vem blodet under Akis naglar tillhör.
Men det är intressant med någon annans blod under naglarna över huvud taget, dvs. oavsett vem blodet tillhör eftersom det ytterligare motiverar/stärker att Aki varit utsatt för brott.
Citera
2017-06-29, 23:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har förut resonerat att JM helst, om själv, borde lösa AP så nära stranden/bryggan som möjligt. Under gynnsamma förhållanden och lite eftertanke och övning kan nog avståndet utsträckas, men det är sant att problem och risker ökar markant med avstånd och kupering och växter. Men med en ren grässlänt eller snarlikt borde det inte vara omöjligt att släpa en kropp på en presenning en kortare sträcka. Alla typer av lyft, även i en båt, borde däremot vara uteslutna, om det inte handlar om att tippa i.

Om hon har trädgårdsslang (en turkos?), kan hon rent av vattna mark och gräs för att minska friktionen.

Om hon har ett tystgående fordon kan hon förstås dra kroppen med den. Men allt medför nya risker.

Eftersom JM är en praktisk natur skulle jag tro att hon föredragit att AP först flyttat sig ner till vattnet för egen maskin.
Nej det där har JJ gjort. Förstod det direkt efter ha läst hans ord på facebook.
Citera
2017-06-29, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har aldrig trott att Akis märken på armarna uppkommit vid ett tillfälle. Det var vid minst tre tillfällen. I december 2014, kanske på Lanzarote, i Egypten i slutet av januari 2015 och innan Aki träffade Nadja. Det var en del av att bygga upp en image. Ungefär som att sprida ut att Aki gick på anabola. Eller att visa upp honom påverkad framför AG och framför mäklaren. Eller som att ringa till föräldrarna och säga att dom måste komma för att Aki var på väg att göra illa JM eller tvillingarna för att strax efter ringa och säga att dom inte behövde komma. Allt var en del av en plan.
I Egypten tror jag IOFS att planen var att Aki skulle dö, men när han inte gjorde det gick arbetet vidare.
Ska hon ha stoppat i honom droger först alla dessa gånger menar du? Och sen så får han injektioner och stannar kvar?

Självklart byggde hon upp en image - dock som knarkare. En som kör kur beter sig verkligen inte som hon samtidigt berättar.
Jag är givetvis inte pro anabola men det är knappast den bild JM vill skapa.
Citera
2017-06-29, 23:27
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nu kommer jag in med ett väldigt sent svar på ditt inlägg men jo, det vore så klart oerhört intressant att veta vem blodet under Akis naglar tillhör.
Men det är intressant med någon annans blod under naglarna över huvud taget, dvs. oavsett vem blodet tillhör eftersom det ytterligare motiverar/stärker att Aki varit utsatt för brott.

Vet inte om det ännu gått att analysera fram att det inte var Akis eget blod.
Man har definitivt DNA från alla namngivna personer i hans omgivning som man fått tag på dvs JJ, JB osv.
Får man bara ett DNA går det nog att återfinna ägaren.
Citera
2017-06-29, 23:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej det där har JJ gjort. Förstod det direkt efter ha läst hans ord på facebook.
Just ja - det erinrar jag mig, men minns du mer konkret?
Citera
2017-06-29, 23:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Därför hon sätter inte dit honom fastän hon tror att han mördat - som han satte dit henne med lögner under förhör/rättegång.
Vem är det som är idiot?

öhh HON är väl ett rejält stolpskott till idiot som inte sätter ditt MR som mördat hennes älskade farsa som alltid ställt upp för henne i vått och torrt OCH som hon själv stöttat tillbaka (enligt hennes egen utsaga). Så varför skyddar hon honom?
Jo alla normalt funtade människor förstår att hon avhåller sig från det eftersom hon själv är iblandad. Hur dum är du egentligen när du tror att du kan debattera med sådana argument?
Citera
2017-06-29, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet inte om det ännu gått att analysera fram att det inte var Akis eget blod.
Man har definitivt DNA från alla namngivna personer i hans omgivning som man fått tag på dvs JJ, JB osv.
Får man bara ett DNA går det nog att återfinna ägaren.
Det stod väl att det var en man?
Citerade inte lasternasumma det nyss?
Citera
2017-06-29, 23:37
Medlem
Det kanske inte var någon varg som tog fåren. Det kunde lika gärna varit okopplade hundar som drivit ned fåren i vattnet så dom druknade. Två gånger har det hänt att JBs hund har skrämt ut får i vattnet. En gång lyckades dom rädda ett får. Ett annat får såg JM sjunka dvs drunkna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in