2017-06-29, 22:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja vad i hela friden är det? Är det JM som försöker få honom att se ut som sprutnarkoman?

Det är en rimlig förklaring, i linje med allt annat som hon "byggde upp" innan det var dags att ta livet av Aki.

Citera
2017-06-29, 22:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja vad i hela friden är det? Är det JM som försöker få honom att se ut som sprutnarkoman?

Det låter på beskrivningen som resterna efter antingen en infektion eller en tromboflebit, bägge kan uppkomma efter en injektion men även efter provtagning. Om Aki var under läkarvård i Egypten har man sannolikt tagit prover på honom på underarmens undersida upp mot armvecket
-atereomedialt i proximal riktning med rodnaden sträckande sig uppåt eftersom det är en ven man stuckit i.
Behöver inte vara en större fråga än efter en provtagning.
Citera
2017-06-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att det var från injektionen som JM gav honom.
Det är inte entydigt, men det finns uppgifter om att injektionen som läkaren gav honom gavs i axeln.

Eftersom det Aki vårdades för på sjukhuset i Eskilstuna var en bakteriell infektion så tror jag att risken för att JM orsakade infektionen var större än att det var läkaren som orsakade den.

OK. Dags för mig att börja läsa FUP nu när rättegången är över.
Citera
2017-06-29, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Vad sa jag härom dagen?
Du måste föra den där debatten på "rätt" sätt om du vill plocka poäng, intresset för JM är så att säga "projicerat" och du kommer inte få rätt svar. Av mig däremot får du.

Visst kan man tycka att dessa nycker ur sitt sammanhang blir komiskt men du måste gå helt under skinnet för att se helheten. Vi talar om hur Aki kände det nästan, typ så. Tror inte han var en speciellt representabel finne, saknade lite sisu och tar till flaskan typ varje dag av vad jag hört. Barn råkar ut för massa skändligheter och mådde säkert inte bra pga det "stormiga" förhållandet.

Aki isolerade sig från allt och alla, hade ett ensamjobb som inhyrd i verkstad där hans monotona uppgifter matchade hans intellekt så att säga, men inte ens där skötte han sig och "chefen" tyckte att han var en apskit som inte förtjänade en krans på graven. Jag tror inte JM påverkade "chefen" helt enkom utan Akis dåliga leverne och fuskande med tider bidrog så att säga till att stjälpa lasset.

True story om du fattar, annars PMa
Jag uppskattar din enorma omsorg, din empati och omtänksamhet - men jag klarar mig galant här i tråden med de motdebattörer som finns.
Plocka poäng intresserar mig inte för fem öre, att jag inte letar BFF är uppenbart - men det är väldigt roligt att brainstorma.

Mvh, Kärringen mot strömmen.

.. och nu över till on topic:
Chefen gjorde klart i TR att JM grundlurat dem att tro att Aki var "apskit". Häng med lite om du ska debattera.
Citera
2017-06-29, 22:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sista andetaget? Den här sidan är väl osäker vad gäller källvärdet förstås:

http://vitamedd.com/sv/pages/1330685
.. och den länk jag gav är inte minsta osäker då det var från läkartidningen.
Citera
2017-06-29, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det låter på beskrivningen som resterna efter antingen en infektion eller en tromboflebit, bägge kan uppkomma efter en injektion men även efter provtagning. Om Aki var under läkarvård i Egypten har man sannolikt tagit prover på honom på underarmens undersida upp mot armvecket
-atereomedialt i proximal riktning med rodnaden sträckande sig uppåt eftersom det är en ven man stuckit i.
Behöver inte vara en större fråga än efter en provtagning.
Det Aki själv uppger i samtal med Nadja handlar inte om en tromboflebit och syvende och sist:
Är det reggat via obduktion?
Citera
2017-06-29, 22:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
60 kg kvinna ska släpa 90 kg man? Piece of cake...

En blöja på Akis huvud?!

Jag har förut resonerat att JM helst, om själv, borde lösa AP så nära stranden/bryggan som möjligt. Under gynnsamma förhållanden och lite eftertanke och övning kan nog avståndet utsträckas, men det är sant att problem och risker ökar markant med avstånd och kupering och växter. Men med en ren grässlänt eller snarlikt borde det inte vara omöjligt att släpa en kropp på en presenning en kortare sträcka. Alla typer av lyft, även i en båt, borde däremot vara uteslutna, om det inte handlar om att tippa i.

Om hon har trädgårdsslang (en turkos?), kan hon rent av vattna mark och gräs för att minska friktionen.

Om hon har ett tystgående fordon kan hon förstås dra kroppen med den. Men allt medför nya risker.

Eftersom JM är en praktisk natur skulle jag tro att hon föredragit att AP först flyttat sig ner till vattnet för egen maskin.
Citera
2017-06-29, 22:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
60 kg kvinna ska släpa 90 kg man? Piece of cake...

En blöja på Akis huvud?!

Det fanns om jag inte missminner mig ett större paket up-and-go-blöjor på Coop-kvittot, i en storlek (den största) som jag skulle kunna tänka mig var för stor för tvååringarna. Men de kanske är storvuxna.
Citera
2017-06-29, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Det fanns om jag inte missminner mig ett större paket up-and-go-blöjor på Coop-kvittot, i en storlek (den största) som jag skulle kunna tänka mig var för stor för tvååringarna. Men de kanske är storvuxna.
Vad tror du annars om ett par skivor stötdämpande entrecote?
Skojar bara - jag förstod vad du utgick från.
Citera
2017-06-29, 22:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Ja fy fan, stackars Hikes, det där var nog ett tillfälle när hon liksom ville sjunka genom golvet och få förmånen att bara försvinna.

JM är totalt oförmögen att förstå situationens allvar, hon trodde fortfarande att hon skulle kunna snacka sig ur allt, lycka till med den stora RPU:n, de som utför den har haft med manipulerande dårar att göra förut.
Citera
2017-06-29, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har förut resonerat att JM helst, om själv, borde lösa AP så nära stranden/bryggan som möjligt. Under gynnsamma förhållanden och lite eftertanke och övning kan nog avståndet utsträckas, men det är sant att problem och risker ökar markant med avstånd och kupering och växter. Men med en ren grässlänt eller snarlikt borde det inte vara omöjligt att släpa en kropp på en presenning en kortare sträcka. Alla typer av lyft, även i en båt, borde däremot vara uteslutna, om det inte handlar om att tippa i.
Jo - det är omöjligt. Jag är själv kvinna i snarlik matchvikt som JM, förfärligt stark - men en svart säck med jord/uppgrävd gräsmatta inuti (ej 90 kg!) kan nästintill vara övermäktigt att släpa ett par meter i trädgården.
Citera
2017-06-29, 22:34
Bannlyst
Citat:
Jag uppskattar din enorma omsorg, din empati och omtänksamhet - men jag klarar mig galant här i tråden med de motdebattörer som finns.
Plocka poäng intresserar mig inte för fem öre, att jag inte letar BFF är uppenbart - men det är väldigt roligt att brainstorma.

Mvh, Kärringen mot strömmen.

.. och nu över till on topic:
Chefen gjorde klart i TR att JM grundlurat dem att tro att Aki var "apskit". Häng med lite om du ska debattera.

Ontopic: det kallas för dåligt samvete hos chefen, men i fallet med den försupne finnen (om du hänger med) tror jag inte hen egentligen hade det, iaf inte vad jag fått som feedback.

Kämpa på uppför strömmen du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in