2017-06-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Bottom first effekten är ett bevisat faktum, du kan enkelt testa detta själv med ett mynt och ett bord och dina ögon men man kan inte förneka vetenskapliga faktum som återskapats i experiment om och om och om igen och igen då så är det ingen som sysslar med genuin vetenskap på ämnet som förnekar något av detta, de facto skulle dom garva röven av sig om dom visste att ni globetards satt här och försökte förneka converging point och annat som är allmänkunskap när det kommer till vår syn.

Citat:
Ingen förnekar hur våra ögon fungerar, converging point osv och hur vi ser och uppfattar saker är tämligen solid vetenskap.

Du och jag har redan pratat om bottom first effekten guldfisken och det är inte heller särskilt svårt att förstå, våra ögon fungerar helt enkelt så, punkt.

"Genuin vetenskap", "allmänkunskap", "bevisat faktum", "solid vetenskap" ...... Massor med fina fraser som i själva verket är ren bullshit när du använder dem!

Verkliga vetenskapliga upptäckter publiceras i vetenskapliga tidskrifter med peer review. Du har inte länkat till någon enda sådan artikel, utan bara till (mer eller mindre totalkorkade) videor på Youtube. Därmed har du inte bevisat ett enda dugg av allt du påstår.

På Youtube kan vilka tokstollar som helst lägga upp vilka tokerier som helst. Och uppenbarligen gör dom det också!
Citera
2017-06-28, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Djävla tjat om detta "Det finns ingen kurva"! Varför håller du på med att försöka övertyga oss "okunniga idioter" här på Flashback? Varför tar du inte din fantastiska zoomkamera, åker till lämplig plats på kusten, tillsammans med ett antal journalister och vetenskapare och zoomar in landet på andra sidan? Världsberömmelse i en liten ask, Nobelpriset inom räckhåll!
(Förutsatt att du lyckas förståss. Men det kan väl ändå inte vara något problem? Eller...??)

Citat:

Är ju precis det vi gjort, har du missat alla "flat earth + 60 miles distance" videor? Bara att läsa på, du behöver inte fumla i total okunskap hela livet om du inte vill.

Det där är ingenting annat än rent nonsenssvar, och jag förstår varför. Du har inget att komma med, förfaller i stället till personangrepp.
Du har varken varit till USA och zoomat under kontrollerade former eller försökt publicera bevis för dina påståenden någon annanstans än som inlägg här. Du har bara suttit framför datorn och grävt fram diverse tokvideor från Youtube, som du säger stöder dig. Men ingen av de videorna bevisar ett enda dugg, eftersom det inte alls framgår när och hur de gjordes.
Senast redigerad av pewana 2017-06-28 kl. 05:59.
Citera
2017-06-28, 19:42
Medlem
Haha, vilken underbar tråd jag precis hittade. Det finns alltså galningar som på riktigt argumenterar för att Jorden är platt? Har ni någon gång försökt resa Jorden runt för att bevisa er tes?
Citera
2017-06-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Haha, vilken underbar tråd jag precis hittade. Det finns alltså galningar som på riktigt argumenterar för att Jorden är platt? Har ni någon gång försökt resa Jorden runt för att bevisa er tes?

En debattör har en mycket passande text i sin profilbild:
Never underestimate the stupidity of idiots!
Med det i minnet är det mycket underhållande att läsa den här tråden.
Citera
2017-06-28, 23:47
Bannlyst
vadå är det nån här som påstår att jorden är platt eller?
Citera
2017-06-29, 09:51
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
En debattör har en mycket passande text i sin profilbild:
Never underestimate the stupidity of idiots!
Med det i minnet är det mycket underhållande att läsa den här tråden.
Jag bytte till denna då jag började skriva här i "Konspirationer" tyckte den var passande.
Citat:
Ursprungligen postat av SkugganAvMig
vadå är det nån här som påstår att jorden är platt eller?
Ja det är en del här, några få som verkligen tror på att vi lever på en fysiskt platt jord. Det finns en rörelse även på andra sidor men det är inte många (människor).

Konstigt nog är det samma folk som konspirerar om chemtrails och andra knäppa saker som illuminati ja listan är lång vad de håller på med. De verkar ha ett gemensamt och det är att de ofta är paranoida och en del har även andra symptom
Senast redigerad av Tajger66 2017-06-29 kl. 09:56.
Citera
2017-06-29, 11:39
Medlem
benditists avatar
Skrattade hjärtligt när jag fick höra att det finns folk som tror att världen är platt som en pannkaka. Har sedan dess undersökt fallet utan att hitta 100% bevis på att tellus är sfärisk.
Är skeptisk till Nasa och vill hitta andra källor som bevisar att jorden är Klotformad.
Tror inte ett ögonblick på flat earth kartor så som AE och Gleasons som sprids ute på nätet. I så fall skulle ett flyg från Sydamerika till Australien ta fruktansvärt lång tid vilket det bevisligen inte gör.

Vad har ni för åsikter om Collignon (Diamant formad) kartan?
Då skulle åtminstone flygrutterna stämma.

Roligt tråd att läsa men kan tycka att vissa håller en alldeles för hård ton här.
Kalla mig idiot, plattskalle, men detta intresserar mig och öppnar en helt Ny värld.
Citera
2017-06-29, 12:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Den film som publicerades här visade att en lykta blev osynligt för att den försvann bakom en skärm. Skulle detta fungera på den verkliga jorden så skulle det där berget behöva sticka upp långt ut i rymden och vi vet alla det högsta berget i världen är drygt 8800 meter. Skulle ju dessutom behöva finnas ett "rymdberg" på ungefär lika stor avstånd oavsett var man befann sig på jorden för att detta skulle kunna fungera. Sådana rymdberg går knappast att gömma. Dessutom går ju solen ner rakt ut i atlanten och där finns ju inga berg på minst 500 mils avstånd. Sedan blir det ju inte mörkt för att solen försvinner bakom ett berg utan det blir absolut mörkt först när solen kommit 18° under horisonten så den videon bevisar inte ett smack.

Harregud hur jävla mycket fel kan man lyckas ha på några meningar. Nej den försvann inte bakom någon skärm vad yrar du om? Själva poängen vi visar här är att vi inte rör "solen" varken upp eller ner men ändå försvinner hela "solen" botten först. Nej det räcker att berget är 3 meter högt, du jämför ju från din egen position på jorden ditt simpla jävla stolpskott, så fort något är högre än dig, skog, berg, moln osv så finns det någon mellan dig och solen och det är det som skapar bottom first effekten. Hur kan du inte förstå det här?

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag ser det inte varje kväll, bara de kvällar det är molnfritt vid horisonten och det finns moln mellan mig och horisonten.

Du har redan fått länk till en bild där solen lyser på molnens undersida.
Du "glömde" att svara på hur ett berg kan kasta skugga på molnen.

Nej solen lyser upp hela molnet och inte enbart undersidan vilket var vad du påstod och det är helt inkorrekt och det är därför det inte finns några fotobevis för det du påstår.

Nej jag svarade på skuggan och berget och bad dig förklara dig eftersom du inte ens verkade försöka ha en röd tråd i ditt resonemang när det kommer till perspektiven vi talar om. Om solen är under berget så kan det aldrig skapa en skugga på andra sidan, det borde du förstå om du nu tror du lever på en boll och kollar på en annan boll.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nu har jag testat med ett mynt på en plan yta. Hela myntet är synligt hela tiden, det är skenbart i olika storlekar beroende på avståndet men nedre delen skyms aldrig. Hur ska jag göra för att se "bottom-first-effekten"?

Så du förstår inte heller att du ALLTID är under solen? Haha seriöst, kan ni inte greppa detta tokenkla experiment så vad gör ni ens här?
https://www.youtube.com/watch?v=RJ7K6r6zZLs

Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Ja när argumenten är slut så går vi till personangrepp. Vad jag vet och inte vet har du ingen aning om, du har heller ingen aning om den vetenskap vi pratar om utan som flera andra redan skrivit hittar på egna naturlagar och använder dig av alternativ "vetenskap".

Jag är en globetrotter och tar en pusselbit här och en där, sen sätter ihop dom och då får jag en sfärisk jord för det är enda förklaringen att världen ska fungera som den gör. Din platta jord även om den är för dig helt okänd under ytan vet du inte mycket om, gå ut ur köket och sluta lek med mynt så kommer en helt ny värld att öppna sig för dig.

Jag är helt bestämd på att jag inte behöver bevis ett skit för dig, de andra har bevisat några hundra gånger på många olika sätt att jorden har en kurvatur och att den är en sfär. Jag har nog slängt in ett och annat bevis bak i tråden jag med. Läs den från början som jag gjort och ta av foliehatten först så kanske något fastnar till slut, kunskap.

Så du erkänner att du inte har några som helst bevis för jordens kärna och erkänner nu att KOLA och 12.2 km är så långt ner människan någonsin har varit, bra.
Citera
2017-06-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benditist
Skrattade hjärtligt när jag fick höra att det finns folk som tror att världen är platt som en pannkaka. Har sedan dess undersökt fallet utan att hitta 100% bevis på att tellus är sfärisk.
Är skeptisk till Nasa och vill hitta andra källor som bevisar att jorden är Klotformad.
Tror inte ett ögonblick på flat earth kartor så som AE och Gleasons som sprids ute på nätet. I så fall skulle ett flyg från Sydamerika till Australien ta fruktansvärt lång tid vilket det bevisligen inte gör.

Vad har ni för åsikter om Collignon (Diamant formad) kartan?
Då skulle åtminstone flygrutterna stämma.

Roligt tråd att läsa men kan tycka att vissa håller en alldeles för hård ton här.
Kalla mig idiot, plattskalle, men detta intresserar mig och öppnar en helt Ny värld.

Vad vill du?

Vill du ha bevis för en platt jord eller en rund?

Detta bestämmer lite hur du ska gå tillväga nämligen, vill du ha "bevis" för en platt så lyssnar du på förvirrade stollar med för mycket tid till övers och en stark reliositet dom inte på annat sätt kan kanalisera, företrädesvis på youtube, vill du ha bevis för en rund så tittar du helt enkelt på horisonten med dina egna ögon.

NASA förresten, varför blir matematiska sanningar sen århundraden helt plötsligt felaktiga för att det är just NASA du sett denna sanning från?
NASA har inte "bestämt" att jorden är rund.
Citera
2017-06-29, 12:40
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Harregud hur jävla mycket fel kan man lyckas ha på några meningar. Nej den försvann inte bakom någon skärm vad yrar du om? Själva poängen vi visar här är att vi inte rör "solen" varken upp eller ner men ändå försvinner hela "solen" botten först. Nej det räcker att berget är 3 meter högt, du jämför ju från din egen position på jorden ditt simpla jävla stolpskott, så fort något är högre än dig, skog, berg, moln osv så finns det någon mellan dig och solen och det är det som skapar bottom first effekten. Hur kan du inte förstå det här?
Hävdar du fortfarande att det där efterblivna köksexperimentet bevisar att jorden är platt? Dumheter. Jag kan "bevisa" att jorden är kubformad med liknande "experiment".

Sedan är ad hominem förlorarens taktik.
Citera
2017-06-29, 13:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
På filmen du länkade till så försvann lampan bakom en skärm. Det räcker definitivt inte med ett tre meter högt berg om jag inte ligger typ 2 meter ifrån berget. Dessutom skulle ju solen bli mindre och mindre och närma sig marken långsammare och långsammare om den försvann på det sättet och det gör den ju inte utan den dyker ju rakt ner med full storlek. Botten-upp är definitivt inget bevis för att jorden skulle vara platt.
Citera
2017-06-29, 13:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej solen lyser upp hela molnet och inte enbart undersidan vilket var vad du påstod och det är helt inkorrekt och det är därför det inte finns några fotobevis för det du påstår.
Moln är ju inte solida objekt, utan translucenta, det vill säga att de släpper igenom ljus, därför är moln alltid "helt belysta", men man ser tydligt på bilden att den del som är i direktljus från solen är undersidan.

Citat:
Nej jag svarade på skuggan och berget och bad dig förklara dig eftersom du inte ens verkade försöka ha en röd tråd i ditt resonemang när det kommer till perspektiven vi talar om. Om solen är under berget så kan det aldrig skapa en skugga på andra sidan, det borde du förstå om du nu tror du lever på en boll och kollar på en annan boll.
Självklart kan berg, höga byggnader bli belysta underifrån om solen är nära horisonten och om jorden är sfärisk. Dick är det omöjligt om jorden är platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in