2017-06-28, 11:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det framgår av rapporteringen och rättegången om du hade följt den. Att offret och hans vänner var kraftigt påverkade, att det så kallade offret gjorde utfall mot en riksdagsledamot med ständigt livvaktsskydd av Säpo. Det är ganska allvarligt. Polisen var inte på plats när incidenten skedde. Säpos livvakter förvisso, men som hade problem med en annan person redan som gjorde utfall.

Polisen må inte ha varit på plats men det ändrar inte på det faktum att Ekeroth anklagade polisen för att inte kunna sköta sitt jobb och kunna skilja på adrenalin och påverkad av alkohol.

Ekeroths version var och är fortfarande för svag, han måste kunna bevisa att han var i en hostsituation.
Citera
2017-06-28, 11:57
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Det är själva grunden till att ens överklaga om du inte förstår det.

Ja till att överklaga ja, men det är fortfarande inte ett argument till att fallet ska prövas igen. Att man överklagar betyder INTE att hovrätten kommer pröva fallet igen. Förstår du inte skillnaden?
Citera
2017-06-28, 11:57
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det finns inget som tyder på att tingsrätten har gjort fel i sin bedömning av det brott Ekeroth dömts för. Att försvaret har en tillrättalagd uppfattning om hur brottet gått till är inget som helst bevis som talar för Ekeroth. Är tämligen övertygad om att denna dom kommer att vinna laga kraft och den inte kommer upp i ytterligare en instans.

Och SD har enligt dig 0%, kan aldrig nå 4, 6, 8, 10 osv. Vad du tycker och tror ska man ta med en nypa salt.

Det finns i princip aldrig något som tyder på att fel begåtts i tingsrätten, ändå hamnar väldigt många mål i hovrätten. Det är inget krav för att hovrätten ska ta upp målet att fel kan bevisas i tingsrätten. Däremot kan nya detaljer komma som stärker att målet ska gå vidare och för Ekeroths sak.
Citera
2017-06-28, 11:58
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ja till att överklaga ja, men det är fortfarande inte ett argument till att fallet ska prövas igen. Att man överklagar betyder INTE att hovrätten kommer pröva fallet igen. Förstår du inte skillnaden?

Jag har skrivit flera skäl till dig till varför målet kan tas till hovrätten, vad förstod du inte?
Citera
2017-06-28, 12:04
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Jag har skrivit flera skäl till dig till varför målet kan tas till hovrätten, vad förstod du inte?

Jag förstod allting. Det var du som trodde att hans egna åsikter hade relevans. För att ett fall ska tas upp måste det till ny bevisning eller att någonting inte har gått rätt till i föregående rättegång.
Citera
2017-06-28, 12:11
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Och SD har enligt dig 0%, kan aldrig nå 4, 6, 8, 10 osv. Vad du tycker och tror ska man ta med en nypa salt.

Det finns i princip aldrig något som tyder på att fel begåtts i tingsrätten, ändå hamnar väldigt många mål i hovrätten. Det är inget krav för att hovrätten ska ta upp målet att fel kan bevisas i tingsrätten. Däremot kan nya detaljer komma som stärker att målet ska gå vidare och för Ekeroths sak.

Jag har erkänt att jag haft fel angående Sverigedemokraternas tillväxt men det har inget med den här tråden att göra.
När det gäller själva prövningstillståndet så ligger det på följande sätt. För att hovrätten skall ta upp detta ringa brott igen så skall det till något som helt omkullkastar domen. Annars kommer överklagandet att avisas. Att Ekeroth är sverigedemokrat har inget med domslutet att göra trots att skriker om det och vill ha det till en politisk dom. Du gör dig bara löjlig när du påstår det och underminerar sverigedemokraternas politiska förtroende som de trots allt försöker bygga upp även om vissa pellejönsar trampar i klaveret hela tiden.
Citera
2017-06-28, 12:16
Medlem
teasardigs avatar
Det värsta är att ni sverigedemokrater är alldeles för dumma för att förstå att domen var det bästa som kunde hänt ert parti. Kent Ekeroth är den största delen av anledningen till att andra partier inte vill samarbeta med er. Kom dessutom lägligt så att till valet 2018 är Kentas bravader i partiet ett minne blott. Han var ett perfekt sänke och nån man lätt kunde referera till för att förklara varför SD inte är ett bra parti. "Varför ska jag inte rösta på SD?" "Vill du ha Kent Ekeroth som justitieminister?" "Nä...." Det är vi som inte gillar Sverigedemokraterna som hade velat ha honom kvar.
Senast redigerad av teasardig 2017-06-28 kl. 12:18.
Citera
2017-06-28, 12:18
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Han blev fälld så han kommer att få städa av sitt skrivbord i Riksdagen.

https://www.svd.se/sd-toppen-kent-ekeroth-doms-for-misshandel/om/ekeroths-nattklubbsbrak

Citat:
Ordningsvaktens vittnesmål vägde tyngst.

– Framför allt för att han är en helt oberoende person. Han känner inte någon av de inblandade i målet, han har varit på platsen i tjänst och varit nykter till skillnad från flera andra.

Hur kan de säga att ordningsvakten inte känner någon av de inblandade?

Oavsett skyldig eller inte, så är Ekeroth en offentlig person som OV mycket väl kan veta vem det är. Så att döma på den uppgiften känns ganska efterblivet.
Citera
2017-06-28, 12:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det värsta är att ni sverigedemokrater är alldeles för dumma för att förstå att domen var det bästa som kunde hänt ert parti. Kent Ekeroth är den största delen av anledningen till att andra partier inte vill samarbeta med er. Kom dessutom lägligt så att till valet 2018 är Kentas bravader i partiet ett minne blott. Det är vi som inte gillar Sverigedemokraterna som hade velat ha honom kvar.

Det finns gott om Sverigedemokrater som håller med om att Ekeroth är en enorm belastning för partiet, så Ekeroths försvinnande ur partiet kommer att ske genom tyst jubel från partiet då de endast behöver tänka på Björn hädanefter även om de verkar ha fått bukt på honom.

Vi kommer nog med en absoluthet att få se ett mycket starkare SD från och med 2018 tack vare detta och även om jag själv inte är en Sverigedemokrat så välkomnar jag det.
Citera
2017-06-28, 12:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Citat:
Ordningsvaktens vittnesmål vägde tyngst.

– Framför allt för att han är en helt oberoende person. Han känner inte någon av de inblandade i målet, han har varit på platsen i tjänst och varit nykter till skillnad från flera andra.

Hur kan de säga att ordningsvakten inte känner någon av de inblandade?

Oavsett skyldig eller inte, så är Ekeroth en offentlig person som OV mycket väl kan veta vem det är. Så att döma på den uppgiften känns ganska efterblivet.

Det är en skillnad på att känna och att veta om någon, ordningsvakten var dessutom i tjänst och därmed skall agera opartiskt även om det är en vän som bråkar med någon, man måste helt enkelt kunna bevisa att ordningsvakten agerade partiskt i det hela innan man kan stryka dennes vittnesmål.
Citera
2017-06-28, 12:26
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns gott om Sverigedemokrater som håller med om att Ekeroth är en enorm belastning för partiet, så Ekeroths försvinnande ur partiet kommer att ske genom tyst jubel från partiet då de endast behöver tänka på Björn hädanefter även om de verkar ha fått bukt på honom.

Vi kommer nog med en absoluthet att få se ett mycket starkare SD från och med 2018 tack vare detta och även om jag själv inte är en Sverigedemokrat så välkomnar jag det.

Det tror jag inte. Enskilda personer har knappast så stor betydelse. Om man håller med om SD:s politik så röstar man på SD trots att man eventuellt ogillar Kents stil. Om man ogillar SD så röstar man inte på SD, även om man kanske anger Kent som exempel.
Citera
2017-06-28, 12:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Det tror jag inte. Enskilda personer har knappast så stor betydelse. Om man håller med om SD:s politik så röstar man på SD trots att man eventuellt ogillar Kents stil. Om man ogillar SD så röstar man inte på SD, även om man kanske anger Kent som exempel.

Då måste jag tyvärr meddela dig om att människor inte funkar på det sättet, Ekeroth agerar som ett ansikte åt partiet precis som övriga politiker inom SD och övriga partier i Sverige, det finns de som öppet har erkänt att Ekeroth var en av de faktorer som fick dem att tveka på att rösta på SD så han har definitivt en påverkan även om inte en extremt stor så har han och många andra politiker som ses och hörs mycket en påverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in