2017-06-28, 12:34
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då måste jag tyvärr meddela dig om att människor inte funkar på det sättet, Ekeroth agerar som ett ansikte åt partiet precis som övriga politiker inom SD och övriga partier i Sverige, det finns de som öppet har erkänt att Ekeroth var en av de faktorer som fick dem att tveka på att rösta på SD så han har definitivt en påverkan även om inte en extremt stor så har han och många andra politiker som ses och hörs mycket en påverkan.

Då måste jag tyvärr meddela dig att jag är skeptisk till detta fram tills det tas fram en väljarundersökning där en relevant del av väljarkåren säger att de skulle rösta på SD utan Ekeroth. Enskilda exempel är anekdotisk bevisföring.
Citera
2017-06-28, 12:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Då måste jag tyvärr meddela dig att jag är skeptisk till detta fram tills det tas fram en väljarundersökning där en relevant del av väljarkåren säger att de skulle rösta på SD utan Ekeroth. Enskilda exempel är anekdotisk bevisföring.
Det må vara anekdotisk bevisföring men jag skulle tro att samtliga politiska analytiker över hela spektrumet skulle hålla med om att herr Ekeroth är en belastning för partiet. Ett hinder i vägen till den folkrörelse de skulle kunna bli, så:

Grattis SD!
Citera
2017-06-28, 12:48
Medlem
Domaren naturligtvis en medlem av nätverket Hilda. Kända för att älska SD.
Citera
2017-06-28, 14:08
Medlem
Gizurs avatar
Jag tror i och för sig inte att den här domen spelar så stor roll för Ekeroth. Han hade knappast blivit placerad på riksdagslista för SD för valet 2018 oavsett, det var länge sedan han förlorade stödet i partitoppen. Så Ekeroth hade åkt ur riksdagen 2018 alldeles oavsett.

Hans namn är ju också sedan tidigare draget i smutsen och det är svårt att tänka sig att något företag eller organisation skulle vilja anställa järnrörs-Kent, också oavsett dagens dom.

Efter 2018 får han väl försörja sig genom egna sajter och crowdfunding, eller så söker han lyckan utomlands.
Citera
2017-06-28, 14:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag har skrivit flera skäl till dig till varför målet kan tas till hovrätten, vad förstod du inte?

Att du personligen "skrivit flera skäl" till varför HR ska pröva domen är naturligtvis inte relevant.

Det som däremot är mer intressant är om TR var enig (vilket inte framkommit, är det någon som vet?) För var TR det och ingen ny bevisning framkommer, så kommer inte HR att lämna prövningstillstånd sett till praxis.

Sen är det ju rätt intressant att många i SD-svansen är så tjockskalliga och emotionellt offerkoftiga att de inte fattar att det här dvs en fällande dom kommer att gynna SD.

Ekeroth är ett sänke i opinionen och har dessutom visat sig vara totalt olämplig för sitt uppdrag vid ett flertal tillfällen med sina offentliga fylleriupptåg. Väck med honom.
Citera
2017-06-28, 14:25
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Hans namn är ju också sedan tidigare draget i smutsen och det är svårt att tänka sig att något företag eller organisation skulle vilja anställa järnrörs-Kent, också oavsett dagens dom.

Efter 2018 får han väl försörja sig genom egna sajter och crowdfunding, eller så söker han lyckan utomlands.

Ingen högoddsare att anta att herr Ekeroth kommer att maxa ut de skattefinansierade och extremt generösa ekonomiska förmånerna som f.d Riksdagsledamöter kommer i åtnjutande av, särskilt eftersom han suttit två mandatperioder.
Citera
2017-06-28, 14:32
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Klumpigt av Kent att hamna i såna här situationer, även om såklart vänsterdrägget gör allt de kan för att provocera honom.

Nåväl, han är en ung man med många bra tankar och idéer, och jag hoppas att han stannar kvar inom organisationen i någon sorts strategisk, om än informell, roll.

Sverige behöver mer Kent Ekeroth, och mindre Reinfeldt (Kinberg Batra) och Alliansen.
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-06-28 kl. 14:35.
Citera
2017-06-28, 14:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ingen högoddsare att anta att herr Ekeroth kommer att maxa ut de skattefinansierade och extremt generösa ekonomiska förmånerna som f.d Riksdagsledamöter kommer i åtnjutande av, särskilt eftersom han suttit två mandatperioder.

Men de gäller väl bara i 5 år eller mins jag det där helt galet?

Oavsett vad så tror jag att han har "allierade" på högerkanten, skulle inte föredetta SDU bilda ett eget parti?
Citera
2017-06-28, 16:24
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men de gäller väl bara i 5 år eller mins jag det där helt galet?

Oavsett vad så tror jag att han har "allierade" på högerkanten, skulle inte föredetta SDU bilda ett eget parti?

Det stämmer AFS (Alternativ För Sverige). Det är möjligt att han ansluter sig till dom nu när han blir avpollettera från SD.
Citera
2017-06-28, 16:55
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson

Vad tycker du själv om Ekeroth och vad han ska göra?
Citera
2017-06-28, 17:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Att du personligen "skrivit flera skäl" till varför HR ska pröva domen är naturligtvis inte relevant.

Det som däremot är mer intressant är om TR var enig (vilket inte framkommit, är det någon som vet?) För var TR det och ingen ny bevisning framkommer, så kommer inte HR att lämna prövningstillstånd sett till praxis.

Sen är det ju rätt intressant att många i SD-svansen är så tjockskalliga och emotionellt offerkoftiga att de inte fattar att det här dvs en fällande dom kommer att gynna SD.

Ekeroth är ett sänke i opinionen och har dessutom visat sig vara totalt olämplig för sitt uppdrag vid ett flertal tillfällen med sina offentliga fylleriupptåg. Väck med honom.

Alla vänsteräckel har fått för sig att Ekroth är en belastning för Sd. Det tror inte jag, 25% av partiets väljare vill ha fler av hans sort. Mer konfrontation mer tuffhet. Nu finns inte så mycket annat att välja på men för varje nederlag ökar chansen för att ett radikalare partialternativ ser dagens ljus.

Då skriker vänsteräcklen om nassar, men det finns massor av andra alternativ. Mer judisk till exempel.

Troligen är nu Ekroth körd för det välkammade partiet Sd, men jag är säker på att en så stark personlighet kommer att dyka upp igen kanske som företagsledare i någon verksamhet som inte ber medier och PK folket om lov för att bedriva entreprenörverksamhet.
Citera
2017-06-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jag tror i och för sig inte att den här domen spelar så stor roll för Ekeroth. Han hade knappast blivit placerad på riksdagslista för SD för valet 2018 oavsett, det var länge sedan han förlorade stödet i partitoppen. Så Ekeroth hade åkt ur riksdagen 2018 alldeles oavsett.

Han kommer ju ha kvar inkomsterna från sina hatmedier, de har han sett till att knyta till sig personligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in