2017-06-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Fälls för stugan (mord), frias iTingsrätten för drunkningen.
Har väl varit klart från början.

Sen kommer det bli överklagande från båda håll i bägge fall. Den här soppan kommer ta sin tid.

Japp, JM frias för mordet på maken men mordförsöket på mamman och mordet på pappan ger henne livstid efter en 5 veckors sinnesundersökning som kommer göra JM vansinnig och det ska hon ha.
Men jag måste säga att Hikes gjorde ett bra jobb idag med att försöka förminska ALLT men å andra sidan så är det hennes jobb. Som att försöka spinna på att MHs påstådda väntetid innan han började mörda var 30min och drog det som en riktlinje för att JM var oskyldig, men det var ett bra försök, kudos Hikes som försöker göra sitt jobb.
Citera
2017-06-27, 20:55
Medlem
Roat mig med att kolla början av tråden. Har ju läst det förr men relekterar ännu en gång över hur snabbt 1+1 lades ihop. Däremot kunde nog ingen ana vilken otrolig härva av lögner som skulle nystas upp
Citera
2017-06-27, 20:56
Medlem
EndastJag01s avatar
Otroligt intresserad av bandupptagningen som jag hoppas kommer fram snart (hoppas den finns)!
Det är ju så osannolikt att den skall transporteras hit men kan det vara så att det finns fler som vill ge skatan på moppo? Bara för att man kan, bara för att man alltid annars försöker undvika att synas och lever utanför, och nu - kan ge igen. The revenge of the underdog...
Citera
2017-06-27, 21:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Undrar hur den kommentaren kändes att säga för AH som försvarar den mest notoriska lögnerskan ever?

Precis. Och, när hon uppger tio olika utsagor om vad hon gjort mordkvällen tänker vi, "ska det inte få ett stopp någon gång"? Men så får vi veta att hennes lögner inte ska räknas för "något har hänt" med henne, hon är i chock och i psykosens gränsland.

Jag undrar istället varför det bara är EN person som skrivit nedlåtande brev till JM när så många har anledning till det?

Glömt engelskan? Hennes "minnesförluster" är nog ganska temporära och nyttjas bara i sammanhang där hon dragit en alltför dålig lögn som lätt har kunnat överbevisats.
När hon blir överrumplad och tappar kontrollen reagerar hon som en hämndlysten hyena och då har hon säkerligen inga problem med minnet, bara med humöret och impulskontrollen.

Så sant, humöret är det inget fel på det exploderar vid minsta motgång, AH har det inte lätt att försvara denna notoriska lögnerska, det har hänt mkt i JMs huvud under huvudförhandlingarna, hon ställer sina egna diagnoser, tur att hon inte tappade svenskan.

De som inte skrivit ngr nedlåtande brev till JM är kanske rädd för att få sina knäskålar krossade, hon beter sig som den ''värsta kriminella '', ett nätverk som hon har full koll på och betalar för sina uppdrag.
Citera
2017-06-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om någon ev. ska utvisas efter avtjänat straff, måste väl bedömningen av det tilltänkta landet göras då det är dags för utvisningen att verkställas?
Tillståndet i Iran eller Afganistan om kanske 10 år, går inte att avgöra idag. Det senare kanske inte ens existerar som stat när det är dags.
Någon redogjorde för lagstiftningen och det jag minns var frasen presumtiv utvisning som grund för straffrabatt. I så fall borde väl MR vara tacksam för utvisningsrabatten för risken att Iran skulle ta emot honom är väl låg. Försvarsadvokaten kan framhålla hur hemska förhållandena är i hemlandet och därmed öka chansen till högre rabatt.
Citera
2017-06-27, 21:33
Medlem
Kommer denna kriminella mördaren afghanen MR få stanna kvar i Sverige efter sina ynka 10 år i fängelset eftersom ingen yrkat på utvisning?

SKANDAL om så är fallet.
Citera
2017-06-27, 21:38
Medlem
Jag har följt denna underbara tråd , ibland har jag kommenterat, ibland undrat vem är personen bakom dom fantastiska analyserna... håll med att stundom är analyserna helt sanslöst fantastiska.

Denna JM hade med all säkerhet blivit dömd till ett slut vid giljotin hade de varit annan tid och plats... ja iaf utav oss som deltagit här.

Som väl är lever vi i ett samhälle där vi har rätt att ställas inför rätta, dvs få en juste möjlighet att förklara oss.... hu hemska tanke att befinna sig i den del av världen där detta inte är självklart
Jag skrev ett inlägg om hur man faktiskt har rätt att tala osanning, inte ens behöva vara medgörlig under rättegången som åtalad... detta bemöttes med - och? Vad vill du komma med? Det ser vi ju nu i sluttampen hur det intevärvtill hennes fördel.... dock är det helt ok och om hon ljuger eller ej spelar ju ingen roll.

Nu senast handlade det om brev som skickats... men hur? Jag missade säkert något väsentligt men hade hon fulla restriktioner, vet vi om det? Kanske hon inte hade å då förklarar det ju breven.

Jag har även undrat vad respektive har som yrke?! Några är ju helt otroligt analytiska (hoppas er förmåga används väl i ert yrke och att det är uppskattat!)
Fast de som jag funderar mest på är, hur än konspiratoriska vi varit under hela resans gång, läser polisen tråden? Använder de sig av infallsvinklar? Tips... idéer?

Sen är jag störd på 100 000 skadestånd... ärligt talat!?men piss i Missisippi i sitt sammanhang. Vad ärmdet med Sverige och korvören?

Jag forsätter mitt nöje med läsning av alla härliga teorier. fullkomligt bäst.
Citera
2017-06-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det kan ju vara på rättegången när hon gått till medhörningsrummet hon fått iväg breven. Vakterna somnar ju under pågående rättegång så säkerheten är inte så hög

Om de sov under rättegången var de nog utvilade och alerta när de flyttade henne.
Citera
2017-06-27, 21:40
Medlem
Inser att man kommer dra slutsatsen att jag försvarar JM.... inget kan vara mer osant. Man måste bara få vara jävulens advokat nångång
Citera
2017-06-27, 21:40
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Kommer denna kriminella mördaren afghanen MR få stanna kvar i Sverige efter sina ynka 10 år i fängelset eftersom ingen yrkat på utvisning?

SKANDAL om så är fallet.
Skandal var ordet
Citera
2017-06-27, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa

SKANDAL om så är fallet.

Det är yrkat på utvisning.
Citera
2017-06-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det är yrkat på utvisning.
Tyckte mig ha läst att hans advokat sagt att ingenting framförts om MRs ålder eller utvisning.

Läste svt live rapporten nyss, i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in