2017-06-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej jag tror inte heller Hikes skulle riskera hela sin karriär på att hjälpa JM av alla människor

Om breven innehåller hårda ord och anklagelser om att personerna ljugit är det väl sannolikt att det rör själva målet, eller? Då borde väl inte breven slinka igenom kontrollen på häktet kan man tycka.
Så hur kommer dessa brev igenom? Vad mer kan ha kommit igenom - uppmaningar till vadå?
Det kan ju vara på rättegången när hon gått till medhörningsrummet hon fått iväg breven. Vakterna somnar ju under pågående rättegång så säkerheten är inte så hög
Citera
2017-06-27, 16:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jo, har man restriktioner får man skicka brev, men de ska gå genom åklagaren som kollar om brevet innehåller något som har med målet att göra. Är det ex hälsningar till släkt och familj av allmän art släpps det igenom, dock tar det någon vecka extra.
Ok, men om hon skrivit att de ljugit så har ju det med målet att göra och borde inte godkänts då, kan man tycka. Låter också ytterst märkligt om hon alls får kommunicera med dessa två som levt skyddat p.g.a hotbild från henne. Men jag är inget proffs på detta, men nog tycker jag att det känns aningen skumt?

Nåväl, tids nog får vi nog veta vad det var som menades med de otrevliga breven.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-06-27 kl. 16:22.
Citera
2017-06-27, 16:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Tror du det?? Jag kan för lite om detta, du vet det säkert bättre.
Men det känns konstigt att hon kan kommunicera ut med brev till en hon står anklagad för mordförsök på. Känns lite osmakligt.
Helt säker då jag jobbar inom skrået. Osmakligt, ja det håller jag med om, men JM har inte inte genom hela detta fall från början till slut vissat på varken sans eller balans
Citera
2017-06-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ja jag tror som du - de här breven har adressaterna Anki och dottern verkligen fått.
Verkligen märkligt - hur har det gått till??
Är det därför som hotbilden mot Anki och systern fortfarande kvarstår - häktet läcker?? Man har inte förmåga att hålla JMs restriktioner, hon kommunicerar fortfarande med omvärlden?

Borde man inte se över hur det gått till?
För inte kan väl de som kontrollerar JMs post medvetet låtit otrevliga brev slippa igenom från häktet?

...Var inte breven till APs syster/mamma? Har jag missförstått nu?
Citera
2017-06-27, 16:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ok, men om hon skrivit att de ljugit så har ju det med målet att göra och borde inte godkänts då, kan man tycka. Låter också ytterst märkligt om hon alls får kommunicera med dessa två som levt skyddat p.g.a hotbild från henne. Men jag är inget proffs på detta, men nog tycker jag att det känns aningen skumt?

Nåväl, tids nog får vi nog veta vad det var som menades med de otrevliga breven.
Det har absolut inte handlat om målet. Att allmänt "hatbrev" går igenom. Har de sökt och fått kontaktförbud så är det märkligt.
Citera
2017-06-27, 16:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Helt säker då jag jobbar inom skrået. Osmakligt, ja det håller jag med om, men JM har inte inte genom hela detta fall från början till slut vissat på varken sans eller balans

Helt enig med dig!
Man upphör inte att förvånas över JMs "nya tag".
Idag igen en ny överraskning med breven!
Det här kriminalfallet och rättegången som utspelar sig i nutid är så fullt av överraskningar, men man är ännu inte nog härdad för allt nytt som kommer upp.
Hikes får jobba med att släcka bränder samtidigt som JM tänder dem!
Citera
2017-06-27, 16:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Helt enig med dig!
Man upphör inte att förvånas över JMs "nya tag".
Idag igen en ny överraskning med breven!
Det här kriminalfallet och rättegången som utspelar sig i nutid är så fullt av överraskningar, men man är ännu inte nog härdad för allt nytt som kommer upp.
Hikes får jobba med att släcka bränder samtidigt som JM tänder dem!
Nu skriver iofs Aftonbladet att citat; hon har FÖRSÖKT skickat brev, så det kan vara så att de innehöll saker om målet och att åklgagaren stoppade dessa med ände kommenterade det inför rätten.
- Åklagare Jessica Wenna säger att det kommit fram nya uppgifter - att Arbogakvinnan har försökt att skicka brev till sin mamma och en av sina döttrar.
Citera
2017-06-27, 16:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ja jag tror som du - de här breven har adressaterna Anki och dottern verkligen fått.
Verkligen märkligt - hur har det gått till??
Är det därför som hotbilden mot Anki och systern fortfarande kvarstår - häktet läcker?? Man har inte förmåga att hålla JMs restriktioner, hon kommunicerar fortfarande med omvärlden?

Borde man inte se över hur det gått till?
För inte kan väl de som kontrollerar JMs post medvetet låtit otrevliga brev slippa igenom från häktet?
Ingen är ännu fälld för mordet på GM och nästanmordet, så att hotbilden finns kvar eller är oklar gäller väl tillsvidare
Citera
2017-06-27, 16:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Såvitt jag minns är/var det vanliga råttgiftet Warfarin blåfärgat. Ges också som medicin för att tunna ut blodet vid proppbildningssjukdom - Waran. Även dessa tabletter är hos vissa tillverkare blå.
Problemet kontra Akis död är dock att man inte dör direkt som andra gifter utan att man blöder ihjäl av inre blödningar efter några dagar. Kan påskyndas av att man skär sig i ex handlederna efter ett par dagar med stort intag av tabletterna. Råttor som förlorar blod på inre blödningar blir törstiga och söker sig till vatten innan de dör.

Där kommer vatten in i bilden men Aki har nog inte drabbats av samma symptom som råttorna och inre blödningar i hans kropp skulle upptäckts.
Har det inte sagts att han hade magsår eller tarmsjukdom? Det kanske går fortare då?
Citera
2017-06-27, 16:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej jag tror inte heller Hikes skulle riskera hela sin karriär på att hjälpa JM av alla människor

Om breven innehåller hårda ord och anklagelser om att personerna ljugit är det väl sannolikt att det rör själva målet, eller? Då borde väl inte breven slinka igenom kontrollen på häktet kan man tycka.
Så hur kommer dessa brev igenom? Vad mer kan ha kommit igenom - uppmaningar till vadå?

Citat:
Hikes styr inte vad JM skriver i sina brev. Och som jag skrev tidigare så får inte breven inehålla något som har med målet att göra. Om JM skriver till mamman att hon är en sopa och hon inte har gett henne...... yada yada så får mamman breven. Men det som är märkligt är ju att de inte har sökt konstaktförbud, hade JM kontaktförbud så bryter JM mot detta och det hade garanterat åklg sagt.

Nej, Hikes är ett proffs och vet vad hon får göra och inte göra så henne kan vi stryka.

Ok, men att anklaga dem för att ljuga tycker ju jag liksom en del andra att då berör de målet så då borde ju inte breven skickats ändå om de nu har skickats till AM och AB.
Citera
2017-06-27, 16:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Så sant som det var sagt.
Normala människor måste skyddas från det som hon är.

Helt klart, JM ska inte vara bland normala människor utan övervakning, det är mycket illa ställt hos henne.
Citera
2017-06-27, 16:43
Medlem
Citat:

Men konstigt då att hon inte fick skicka ett julkort till sonen. Varför får hon då istället skicka elaka brev till msmman och systern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in