2017-06-27, 19:28
Medlem
Smhfs avatar
- Det här sena och nya uppgiften om en inspelning är rent påhitt. Att han skulle ha fått den till sin iphone. Han berättar en helt osannolik uppgift - det finns inte heller någon blodig tröja.
SVT · Ann-Sofie Sannemalm

- När det gäller 42-åringens reaktion - det är klart att hon blir upprörd över ytterligare en ny lögn. Ska det inte få ett stopp någon gång?

Inga nya lögner har JM presterat allt är sanning som Jm säger.

- Däremot har man släppt igenom ett stort antal brev från en person som skriver nedlåtande till henne.

Vem är det som skriver dessa brev?

Ordet nobody kom det från JM, hon hade ju glömt engelskan pga stroken?
Citera
2017-06-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
I det filmklippet från Expressen så menar Hikes att vittnesmål får lägre trovärdighet om vittnena kunnat ta del av vad som sägs under förhandlingarna INNAN de själva ska vittna.
Okej, men då gäller väl det för alla vittnen oavsett om de är kallade av åklagare, försvarare eller målsägarbiträden?

För övrigt är Hikes så färglös till sin natur att jag för allt i världen aldrig skulle vilja ha henne som min försvarare. Noll pondus och pratar lågmält som en liten mus.

Att vittnen får sitta med under förhandlingarna i rättegången innan de själva avlagt sitt vittnesmål har jag faktiskt reagerat på,så brukar inte gängse förfarande vara.Än mer märkligt är det att varken, domaren,åklagare,försvarsadvokater eller målsägandebiträden har opponerat sig mot detta.
Är ju jäkligt trist om rättegången måste tas om på grund av detta.

Håller inte riktigt med dig i omdömena om Hikes.
Tycker att hon utifrån sina förutsättningar gör så gott hon kan,hon har nog haft sin värsta klient någonsin,tror hon fått se Johannas mörkaste sida i allt det här.
Hon har agerat professionellt och gör det hon skall,vara försvarsadvokat till sin klient,och peka på svagheter i åklagarnas sakframställan,även om hennes klient har det mesta emot sig,vad mer kan hon göra?

Skulle bli mycket förvånad om inte JM är väldigt arg på AH och river ner väggarna i häktet när tingsrättsdomen kommer,och hon vill byta advokat.
Kanske vi får se Silbersky som försvarare i hovrätten?
Han är förvisso färgstarkare än Hikes,men det är nog skit samma vem JM har som advokat,de kan ju inte trolla med knäna.
Citera
2017-06-27, 19:37
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du inte hört AM?
Tycker du hon låter "normal"?
Du får väl höra JM:s historia om det....

Jo, det var faktiskt lite lustigt att du frågade. I går kväll hörde jag en längre ljudfil med Anki (tack till er två som har gjort det möjligt) och när jag hörde den så förstod jag hur rättvis och trevlig hon är. Det har framkommit i förhör, men absolut inte så tydligt som när jag själv hörde henne berätta.
Det visade sig med all tydlighet att hon inte har uteslutit något barnbarn. Det är de som haft hand om hennes trygghet som har berättat hur hon ska agera för sin säkerhets skull.
Hon vill ha kontakt med alla, även Julia och David. Förutom allt annat lider hon av hur situationen blivit med barnbarnen. Hon vill gärna ha kontakt med dem. Om jag tycker hon låter normal, ja verkligen!
Citera
2017-06-27, 19:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Att vittnen får sitta med under förhandlingarna i rättegången innan de själva avlagt sitt vittnesmål har jag faktiskt reagerat på,så brukar inte gängse förfarande vara.Än mer märkligt är det att varken, domaren,åklagare,försvarsadvokater eller målsägandebiträden har opponerat sig mot detta.
Är ju jäkligt trist om rättegången måste tas om på grund av detta.

Håller inte riktigt med dig i omdömena om Hikes.
Tycker att hon utifrån sina förutsättningar gör så gott hon kan,hon har nog haft sin värsta klient någonsin,tror hon fått se Johannas mörkaste sida i allt det här.
Hon har agerat professionellt och gör det hon skall,vara försvarsadvokat till sin klient,och peka på svagheter i åklagarnas sakframställan,även om hennes klient har det mesta emot sig,vad mer kan hon göra?

Skulle bli mycket förvånad om inte JM är väldigt arg på AH och river ner väggarna i häktet när tingsrättsdomen kommer,och hon vill byta advokat.
Kanske vi får se Silbersky som försvarare i hovrätten?
Han är förvisso färgstarkare än Hikes,men det är nog skit samma vem JM har som advokat,de kan ju inte trolla med knäna.

Nej jag vet att Hikes har ett svårt jobb när det gäller att försvara en klient som JM. Det är ett svårt jobb oavsett om det är Hikes, Silbersky eller annan namnkunnig advokat.
Det är inte det jag refererar till dock. Jag tycker Hikes är sjukt färglös i sin framtoning. Det är viktigt med pondus för att falla mig i smaken och därför skulle jag absolut föredra en annan advokat om jag fick välja. Jag skulle till att börja med vilja ha en som talar högre än en liten näbbmus.
Citera
2017-06-27, 19:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Det är en familjefejd inblandad. Och vilka skulle ljuga?
Den som ljuger är mördaren.

Hur tänker du nu? Menar du att "familjefejden" talar emot JM:s inblandning?

Ja, vem/vilka skulle ljuga?
MR tjänar ingenting på att ljuga om vem medhjälparen är och har heller inget att vinna på att "sätta dit" just JM.
OM det hade varit på ett annat vis, dvs att någon helt annan person varit medhjälpare hade han sannolikt angett just den personen ifråga.

Det fetade: menar du att JM som ljuger, likt en mytoman om allt och inget, är mördaren? Då är du nog på rätt spår.
Citera
2017-06-27, 19:46
Bannlyst
Har åkl inte yrkat utvisning för MR? :O
Citera
2017-06-27, 19:52
Medlem
Citat:
Hur vet vi att det inte så att JM bara skrivit i ett kollegieblock? Fiktiva brev till mamman och systern som har sviket henne sedan många år.Det har väl vem som helst rätt till?
Åklagaren gör vad som helst för att smutskasta JM. Det har ju framkommit.
Kanske blev hennes "såkallade "brev upptäckta och beslagtagna redan i häktet, och därefter har innehållet i breven
muntligt återgivits av polis eller advokat till mamman, systern och dottern..

Detta att familjemedlemmarna fortfarande lever under hotbild, måste bara betyda att några i Johannas nätverk, är redo att utkräva någon typ av hämnd, deras lojalitet gentemot Big-mama-Johanna bedöms vara stark.
Tänker att det nog är Mohammed R som kommer att drabbas,
men detta nätverk? vad är detta för filurer
som lurar i dunklet ? Borde inte polis ha kartlagt hennes bekantskapskrets -
borde de inte veta vilka personerna är, och vad är grunden i deras lojalitet ? Pengar är troligt, Johanna har kanske lovat några miljoner till flyktinggrabbarna i Göteborg, de som sammanstrålade med M.R o J.J och gemensamt gick till attack på de sexutnyttjade flyktingarna.
Dessa "slap-dance-aktioner" som nätverket utförde -fick de säkerligen betalt för, men nu har hon snart inga korvören kvar att dribbla med eller att betala sitt nätverk med ?
SÅ vilka är dessa ? Ska de hota och skrämmas utan ersättning ? Vad är drivkraften för "nätverket"?
Johanna kommer inte att vara i frihet och kunna träffa dessa personer, hennes brev och meddelanden kommer att kontrolleras och läsas igenom , ett uppdrag från Johanna till nätverket bör rimligtvis gå via någon närstående besökare, någon som finns på utsidan, alltså fri.
Dottern kan vara den länken/ kuriren mellan Johanna och hennes nätverk. Vem annars kan förmedla uppdrag från Johanna till nätverkets -medlemmar?
Citera
2017-06-27, 19:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Fundera du på varför AM stötte ut JM redan som liten tonåring. Hur kan man göra så mot ett barn? Hur skulle du tex ha känt det då? Varför favorisera ett barn? Där har vi förklaringen till att JM anklagas. Hon är ett lätt byte för Vilda Västern-poliserna.

Att bjuda JM på resa till Mexico och fjällsemestrar med övrig familj (för att ta några exempel) framstår snarare som inkluderande men du har ju självklart en "tvärtom-bild" även i detta.
Citera
2017-06-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej jag vet att Hikes har ett svårt jobb när det gäller att försvara en klient som JM. Det är ett svårt jobb oavsett om det är Hikes, Silbersky eller annan namnkunnig advokat.
Det är inte det jag refererar till dock. Jag tycker Hikes är sjukt färglös i sin framtoning. Det är viktigt med pondus för att falla mig i smaken och därför skulle jag absolut föredra en annan advokat om jag fick välja. Jag skulle till att börja med vilja ha en som talar högre än en liten näbbmus.

Håller med dig, hon verkar inte vara en vidare retoriker, jag gillar inte advokat Rönnbäck heller (i Lisa Holm mordet).
Ingen fart i rösten på Amanda Hikes.
Citera
2017-06-27, 19:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du menar att det fanns inget hot, utan det fick JM att framstå som värre än hon var? Jag tror att när de flesta fått höra det på rättegången så misstänker de att det finns folk (på utsidan s.a.s) som fortfarande vill skada Anki och systern.

Eftersom du svarade på detta tänker jag ställa ytterliga en fråga. När Hikes idag pekade mot äldsta sonen (som har alibi) förstår hon/de inte att det ser väldigt illa ut. Likadant när de förminskar mammans skador och påstår att det värsta för henne var att "vara utomlands och vara en nobody".

Hur kan en advokat nedlåta sig att tala på det viset, eller är hon tvungen att göra som JM säger?

Ja Hikes sjönk till låg nivå även idag. Dock så är uttrycket "nobody" Ankis eget uttryck sen ett par veckor tillbaka när hon hördes i rätten om sin tid efter dådet.
Citera
2017-06-27, 19:56
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Har du inte hört AM?
Tycker du hon låter "normal"?
Du får väl höra JM:s historia om det....

Nu har jag inte "hört" AM tala, men kan lätt föreställa mig att en person som blivit förlamad i halva ansiktet, till följd av knivhugg, inte låter normal.
Eller vad tror du själv?

JM:s "historier" är väldokumenterade både i denna tråd och på olika medier. Dock verkar de ändras rätt ofta, så jag vet inte vad den senaste sagan går ut på. Berätta mer...
Citera
2017-06-27, 19:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
- Det här sena och nya uppgiften om en inspelning är rent påhitt. Att han skulle ha fått den till sin iphone. Han berättar en helt osannolik uppgift - det finns inte heller någon blodig tröja.

- När det gäller 42-åringens reaktion - det är klart att hon blir upprörd över ytterligare en ny lögn. Ska det inte få ett stopp någon gång?
Undrar hur den kommentaren kändes att säga för AH som försvarar den mest notoriska lögnerskan ever?
Citat:
Inga nya lögner har JM presterat allt är sanning som Jm säger.
Precis. Och, när hon uppger tio olika utsagor om vad hon gjort mordkvällen tänker vi, "ska det inte få ett stopp någon gång"? Men så får vi veta att hennes lögner inte ska räknas för "något har hänt" med henne, hon är i chock och i psykosens gränsland.
Citat:
- Däremot har man släppt igenom ett stort antal brev från en person som skriver nedlåtande till henne.

Vem är det som skriver dessa brev?

Ordet nobody kom det från JM, hon hade ju glömt engelskan pga stroken?
Jag undrar istället varför det bara är EN person som skrivit nedlåtande brev till JM när så många har anledning till det?

Glömt engelskan? Hennes "minnesförluster" är nog ganska temporära och nyttjas bara i sammanhang där hon dragit en alltför dålig lögn som lätt har kunnat överbevisats.
När hon blir överrumplad och tappar kontrollen reagerar hon som en hämndlysten hyena och då har hon säkerligen inga problem med minnet, bara med humöret och impulskontrollen.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-06-27 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in