2017-06-27, 18:20
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, enligt den där ex-pojkvännen till JM, militärpolisen JN, med dåvarande tjänst i Afghanistan, så förfalskade hon en familjehemsutredning. utredningen var om honom, men hon tog bort hans namn och satte dit sin nyare boyfriends namn NK.

Intressant! Har du källa på det?
Citera
2017-06-27, 18:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
AH intervjuas av Expressen efter rättegången och sen några andra videoklipp från förhandlingen:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-arbogakvinnan-visar-ingen-medkansla-alls/

I det filmklippet från Expressen så menar Hikes att vittnesmål får lägre trovärdighet om vittnena kunnat ta del av vad som sägs under förhandlingarna INNAN de själva ska vittna.
Okej, men då gäller väl det för alla vittnen oavsett om de är kallade av åklagare, försvarare eller målsägarbiträden?

För övrigt är Hikes så färglös till sin natur att jag för allt i världen aldrig skulle vilja ha henne som min försvarare. Noll pondus och pratar lågmält som en liten mus.
Citera
2017-06-27, 18:21
Medlem
HowLongIsNows avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Råttgift är blåfärgat för att upptäckas om någon fått det i munnen.

Fast det orsakar inre blödningar vilket borde synas vid obduktion.

Edit: såg att solglittret redan svarat
Senast redigerad av HowLongIsNow 2017-06-27 kl. 18:23. Anledning: Dubblett
Citera
2017-06-27, 18:24
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Hon kommer inte att slippa finkan för att hon spelar apa. Det ser dem igenom. Mer tiden före brottet, under brottet.
Hon är rubbad, men inte tillräckligt rubbad

Ålrajt, det handlar alltså mer om "kan du bygga klossar-på-höjd-psykologi"... Möllerskan är uppenbarligen "tokig", men visst jag håller med dig - svårt att fastställa en diagnos som ÄR straffbar. Ännu svårare att döma nån till PSYK p.g.a. en icke-diagnos...
Citera
2017-06-27, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
haha inget vatten ? då får de väl pinka i muggar

Ingen som reagerade på Susanne Cleves snack att hotbilden mot systern var så allvarlig att de måste flyttas utomlands ? Tyckte stackars kling-och-klangpoliserna verkligen att denna slemmiga lilla horan var för mycket för dem ? "42-åringens och hennes nätverk." ?!

Jähresten: Han (knarkande slaktarmohammed) är ett ensamkommande flyktingbarn *snyft snyft* tänk på baarnen

Nej nej, det ligger bara i deras intresse att få det att framstå så.
Citera
2017-06-27, 18:37
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Intressant! Har du källa på det?
Finns i FUP i förhöret med JN.
Citera
2017-06-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu blir väl alla arga som tycker att det är förbjudet att uppge något som kan uppfattas negativt om ett brottsoffer. Men detta är fakta:

Göran var enligt hustrun Anki alkoholist. Han drack mycket mordkvällen och kroppen hade en promillehalt på 2,0. Han var mycket berusad när han la sig.
Anki uppger att hon själv druckit ca en liter vin under kvällen. Då blir de flesta berusade. Hennes promillehalt på sjukhuset uppges till 0,1 men oklart efter hur lång tid provet togs, hon fick bl a blodtransfusioner.

Lite svårt att minnas när de gick och la sig således. Anki uppger att sovrumsdörren alltid stod öppen tillsamans med ett öppnat fönster i hallen för att få frisk luft. Men det är ju lite oklart om Göran kanske råkat dra till sig dörren när han gick och la sig efter Anki. Var han berusad kan det ju ha hänt, precis som ytterdörren kan ha lämnats öppen.

Men mycket talar för att MR inte hade så stort flyt som mördare som han vill påskina utan att det fanns en behjälplig skugga med på platsen som öppnade dörrar och höll kontroll - JM.

Eller G.
Citera
2017-06-27, 18:53
Medlem
why123s avatar
Denna frågan är svår att svara på, men det skulle ändå vara intressant om någon försökte. När både MR och JM satt häktade, varför var mamman och systern tvingade att gömma sig. Det kan iofs vara en säkerhetsåtgärd, men t.o.m utomlands?
Fortfarande idag har mamman bevakning (vad jag har förstått) och kan inte röra sig fritt. Vem är det *de fruktar?

*de=polisen, åklagarna, möjligen Anki själv, jag vet uppriktigt sagt inte vem som tagit besluten tidigare eller vem som beslutar nu.

OBS! Jag lägger ingen värdering i det och påstår att det är fel. Det skulle bara vara intressant att höra några synpunkter.
Senast redigerad av why123 2017-06-27 kl. 18:58. Anledning: .
Citera
2017-06-27, 18:54
Medlem
kurtspurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

För övrigt tycker jag att Lars Jährestens tillägg var en otroligt bra sammanfattning av försvarets slutplädering.
Så enkelt, ärligt, avslöjande och genialt:
- "Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack".

TACK!

Kan inte göra annat än att instämma! Så kortfattat och enkelt, men ändå brilliant! Hatten av för L.J.
Citera
2017-06-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Visst finns det flera omständigheter som tyder på att JM var mer aktiv än vad MR uppgett, men...
– Varför skulle MR "skydda" JM genom att uppge att hon satt kvar i bilen?

Skyddar? På vilket sätt skyddar han henne genom att ljuga om att JM är inblandad??
Fråga dig vem MR skyddar istället.

Det var enklast för MR att påstå om "bilsittandet" - det fanns ju inga spår av JM i stugan.
Vem tror du egentligen fantiserade fram att JM skulle suttit i bilen? Någon med antiJM-glasögon?
Citera
2017-06-27, 18:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Antibiotika (tetracyklin) kan missfärga tänderna till att bli blåaktiga

Japp, Tetracykliner kan ge missfärgning av tänderna - men bara hos barn under 8 år eller på ett växande foster när tänderna anläggs. Men tanken är god - vad sjutton vad det blåa på Akis tänder? Eller är det bara ett blindspår som någon skrev?

Ur Fass:
Vid behandling med tetracykliner under den tid tänderna mineraliseras kan emaljhypoplasi och missfärgning av tänderna uppkomma. Barn under 8 år bör därför ej behandlas med tetracykliner, ej heller kvinnor under senare hälften av graviditeten.
Citera
2017-06-27, 18:59
Avstängd
"Lars Jähresten vill också göra ett tillägg:
- Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack."

Fyfan va jag älskar honom. HAHAHHAHAHA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in